Jorge Brantes Ferreira
TitleCited byYear
Data Mining Techniques on the Evaluation of Wireless Churn.
J Ferreira, MMBR Vellasco, MAC Pacheco, R Carlos, H Barbosa
ESANN 28, 483-488, 2004
762004
Administração de marketing: conceitos, estratégias, aplicações
A da Rocha, JB Ferreira, JF da Silva
Editora Atlas SA, 2000
742000
Impacts of technology readiness on emotions and cognition in Brazil
JB Ferreira, A da Rocha, JF da Silva
Journal of Business Research 67 (5), 865-873, 2014
722014
Mobile learning: definition, uses and challenges
JB Ferreira, AZ Klein, A Freitas, E Schlemmer
Cutting-edge Technologies in Higher Education 6, 47-82, 2013
712013
The visually impaired and consumption in restaurants
MD de Faria, JF da Silva, JB Ferreira
International Journal of Contemporary Hospitality Management, 2012
442012
Factors affecting mobile users' switching intentions: A comparative study between the Brazilian and German markets
RC Martins, LF Hor-Meyll, JB Ferreira
BAR-Brazilian Administration Review 10 (3), 239-262, 2013
342013
The effects of social media opinion leaders' recommendations on followers' intention to buy
RH Nunes, JB Ferreira, AS de Freitas, FL Ramos
Revista Brasileira de Gestão de Negócios 20 (1), 57-73, 2018
322018
The effects of trust transference, mobile attributes and enjoyment on mobile trust
CJ Giovannini, JB Ferreira, JF Silva, DB Ferreira
BAR-Brazilian Administration Review 12 (1), 88-108, 2015
272015
A disseminação da aprendizagem com mobilidade (M-learning)
JB Ferreira, JF Silva, H Campos, MLA Carvalho, AS Freitas, A Saccol, ...
Revista de Informação 13 (4), 2012
212012
Aceitação e Prontidão do Consumidor para Produtos de Alta Tecnologia: Elaboração e teste empírico do Modelo CART para adoção de produtos de alta tecnologia
JB Ferreira
Rio de Janeiro: UFRJ, Instituto COPPEAD de Administração, 2010
182010
FATORES DE IMPACTO NA ATITUDE E NA INTENÇÃO DE USO DO MLEARNING: UM TESTE EMPÍRICO
R Kurtz, TD de Macedo-Soares, JB Ferreira, AS de Freitas, JF da Silva
REAd-Revista Eletrônica de Administração 21 (1), 27-56, 2015
152015
Adoção de m-learning no ensino superior: o ponto de vista dos professores
F Pina, R Kurtz, JB Ferreira, A Freitas, JF Silva, CJ Giovannini
REAd. Revista Eletrônica de Administração (Porto Alegre) 22 (2), 279-306, 2016
82016
The Effect of Trust in the Intention to Use m-banking
FL Ramos, JB Ferreira, AS Freitas, JW Rodrigues
BBR. Brazilian Business Review 15 (2), 175-191, 2018
72018
Confiança e Satisfação na Compra de turismo online
AAD Oneto, JB Ferreira, CJ Giovannini, JF da Silva
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo 9 (2), 221-239, 2015
62015
Why should I accept ads on my mobile phone? Factors affecting the acceptance by Brazilian teenagers
LF Hor-Meyll, MC de Lima, JB Ferreira
Brazilian Business Review 11 (4), 130-150, 2014
62014
Compras via celular: a intenção de uso pelo consumidor
C Moraes, JB Ferreira, AS de Freitas, CJ Giovannini, JF da Silva
Revista Pretexto 15 (1), 86-105, 2014
62014
Intention to use M-learning: An extension of the technology acceptance model
ML Carvalho, H Guimarães, JB Ferreira, A Freitas
19th International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer …, 2012
62012
Motivadores de compra nos aeroportos brasileiros: Uma tipologia para o consumidor em aeroportos
JB Ferreira, AS de Freitas, JPB Rosa, RGM Kurtz, MLA de Carvalho
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo 6 (1), 32-47, 2012
62012
Aceitação da internet móvel pelo consumidor
R SOUZA, J Ferreira, L Hor-Meyll, J Silva, C Giovannini
Anais do V Encontro de Marketing da ANPAD. Curitiba, PR, 2012
62012
Mineração de dados na retenção de clientes em telefonia celular
JB Ferreira
Rio de Janeiro, 2005
62005
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20