Jorge Brantes Ferreira
Title
Cited by
Cited by
Year
Impacts of technology readiness on emotions and cognition in Brazil
JB Ferreira, A da Rocha, JF da Silva
Journal of Business Research 67 (5), 865-873, 2014
1022014
Mobile learning: definition, uses and challenges
JB Ferreira, AZ Klein, A Freitas, E Schlemmer
Increasing student engagement and retention using mobile applications …, 2013
1022013
Administração de marketing: conceitos, estratégias, aplicações
A da Rocha, JB Ferreira, JF da Silva
Editora Atlas SA, 2000
962000
Data Mining Techniques on the Evaluation of Wireless Churn.
J Ferreira, MMBR Vellasco, MAC Pacheco, R Carlos, H Barbosa
ESANN 28, 483-488, 2004
912004
The effects of social media opinion leaders' recommendations on followers' intention to buy
RH Nunes, JB Ferreira, AS de Freitas, FL Ramos
Revista Brasileira de Gestão de Negócios 20 (1), 57-73, 2018
85*2018
The effects of trust transference, mobile attributes and enjoyment on mobile trust
CJ Giovannini, JB Ferreira, JF Silva, DB Ferreira
BAR-Brazilian Administration Review 12 (1), 88-108, 2015
512015
The visually impaired and consumption in restaurants
MD de Faria, JF da Silva, JB Ferreira
International Journal of Contemporary Hospitality Management, 2012
512012
Factors affecting mobile users' switching intentions: A comparative study between the Brazilian and German markets
RC Martins, LF Hor-Meyll, JB Ferreira
BAR-Brazilian Administration Review 10 (3), 239-262, 2013
442013
The Effect of Trust in the Intention to Use m-banking
FL Ramos, JB Ferreira, AS Freitas, JW Rodrigues
BBR. Brazilian Business Review 15 (2), 175-191, 2018
36*2018
A disseminação da aprendizagem com mobilidade (M-learning)
JB Ferreira, JF Silva, H Campos, MLA Carvalho, AS Freitas, A Saccol, ...
Revista de Informação 13 (4), 2012
222012
Aceitação e Prontidão do Consumidor para Produtos de Alta Tecnologia: Elaboração e teste empírico do Modelo CART para adoção de produtos de alta tecnologia
JB Ferreira
Rio de Janeiro: UFRJ, Instituto COPPEAD de Administração, 2010
182010
Adoção de m-learning no ensino superior: o ponto de vista dos professores
F Pina, R Kurtz, JB Ferreira, A Freitas, JF Silva, CJ Giovannini
REAd. Revista Eletrônica de Administração (Porto Alegre) 22 (2), 279-306, 2016
172016
Confiança e Satisfação na Compra de turismo online
AAD Oneto, JB Ferreira, CJ Giovannini, JF da Silva
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo 9 (2), 221-239, 2015
162015
Fatores de impacto na atitude e na intenção de uso do m-learning: um teste empírico
R Kurtz, T Macedo-Soares, JB Ferreira, AS Freitas, JF Silva
REAd. Revista Eletrônica de Administração (Porto Alegre) 21 (1), 27-56, 2015
162015
Intention to use m-learning in higher education settings
JB Ferreira, AS De Freitas, MLA De Carvalho, HC De Azevedo, ...
Revista Pretexto 15 (NE), 11-28, 2014
102014
Motivadores de compra nos aeroportos brasileiros: Uma tipologia para o consumidor em aeroportos
JB Ferreira, AS de Freitas, JPB Rosa, RGM Kurtz, MLA de Carvalho
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo 6 (1), 32-47, 2012
10*2012
Why should I accept ads on my mobile phone? Factors affecting the acceptance by Brazilian teenagers
LF Hor-Meyll, MC de Lima, JB Ferreira
Brazilian Business Review 11 (4), 130-150, 2014
82014
Factors affecting satisfaction in online financial transactions: a study of Brazilian home brokers
JB Ferreira, AS de Freitas, DCG Nunes, CJ Giovannini
Revista Brasileira de Gestão de Negócios-RBGN 16 (51), 257-276, 2014
82014
Compras via celular: a intenção de uso pelo consumidor
C Moraes, JB Ferreira, AS de Freitas, CJ Giovannini, JF da Silva
Revista Pretexto 15 (1), 86-105, 2014
82014
Intention to use M-learning: An extension of the technology acceptance model
ML Carvalho, H Guimarães, JB Ferreira, A Freitas
19th International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer …, 2012
72012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20