Suivre
Ana Lúcia Braz Dias
Ana Lúcia Braz Dias
Professor of Mathematics Education, Central Michigan University
Adresse e-mail validée de cmich.edu
Titre
Citée par
Citée par
Année
Projeto GESTAR: ensino de probabilidade
ALB DIAS
Brasília: MEC, 2004
172004
Using lattice models to determine Greatest Common Factor and Least Common Multiple
AL Braz Dias
International journal for mathematics teaching and learning 9, 730-738, 2005
16*2005
Programa Gestão da Aprendizagem Escolar–GESTAR II Caderno de Teoria e Prática 2-TP2: Matemática nos esportes e nos seguros, 2008
ALB Dias, CO Faria
Ministério da Educação, 2008
122008
Becoming critical mathematics educators through action research
AL Braz Dias
Educational Action Research 7 (1), 15-34, 1999
121999
Contribuições da Educação Comparada para investigações em currículos de matemática Contributions of Comparative Education to Research on Mathematics Curricula
ALB Dias, HJL Gonçalves
Educação Matemática Pesquisa Revista do Programa de Estudos Pós-Graduados em …, 2017
102017
E-learning: o papel dos sistemas de gestão da aprendizagem na Europa
C BAPTISTA, A DIAS
Lisboa-Portugal: Instituto para a Inovação na Formação, 2002
102002
Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares
DA Peralta, ALB Dias, HJL Gonçalves
Educação & Realidade 43, 969-987, 2018
82018
Estudo comparativo sobre o ensino de matemática em currículos de educação profissional técnica: Brasil e Estados Unidos
HJL Gonçalves, ALB Dias, DA Peralta
Bolema: Boletim de Educação Matemática 32, 31-56, 2018
82018
Overcoming Algebraic and Graphic Difficulties.
ALB Dias
Peppercorn Books, PO Box 693, Snow Camp, NC 27349., 2000
82000
Professional Education in the US: historical, legal and curricular landmarks
DA Peralta, ALB Dias, HJL Gonçalves
Educação & Realidade 43, 969-987, 2018
72018
The role of mathematics in vocational education curricula: a comparative study
ALB Dias
XIV Conferencia Interamericana de Educación Matemática, 2015
72015
Helping students become quantitatively literate
K Piatek-Jimenez, T Marcinek, CM Phelps, A Dias
The Mathematics Teacher 105 (9), 692-696, 2012
72012
Ensino de probabilidade (módulo do Projeto Gestar)
ALB DIAS
Brasília: MEC, 2004
62004
O que dizem professores de uma instituição de educação profissional sobre interdisciplinaridade no ensino de matemática
HJL Gonçalves, AL Braz Dias, DA Peralta
Ciência & Ensino (ISSN 1980-8631) 4 (1), 24-41, 2015
52015
A student's modeling of a business problem: a case representative of students' struggle to see meaning in mathematics
AL Braz Dias
Teaching mathematics and its applications 25 (3), 105-108, 2005
5*2005
Theorizing the practice of mathematics education in a Freirean adult literacy program
ALB Dias
Indiana University, 1997
51997
Ethnomathematics vs. epistemological hegemony
A Dias
For the Learning of Mathematics 19 (3), 23-26, 1999
41999
Comparative study on mathematics teaching in professional education curriculum: Brazil and the United States
HJL Gonçalves, ALB Dias, DA Peralta
Bolema-Mathematics Education Bulletin, 31-56, 2018
32018
O museu como espaço/tempo de aprendizagem: contributos para a promoção da literacia científica
A Dias
Faculdade de Ciências Sociais, Educação e Administração, Universidade …, 2015
32015
Marcas e trajetórias da educação profissional no brasil parte 2: das escolas de aprendizes artífices à reforma capanema
ACR Monteiro, ALB Dias, CMC Pires, HJL Gonçalves
Revista Iluminart, 2013
32013
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20