Seguir
Pedro Moura
Pedro Moura
PhD candidate, University of Minho, Communication and Society Research Centre
Dirección de correo verificada de alunos.uminho.pt
Título
Citado por
Citado por
Año
Young people learning from digital media outside of school: The informal meets the formal
S Pereira, J Fillol, P Moura
Comunicar 27 (58), 41-50, 2019
280*2019
The YouTubers Phenomenon: What makes YouTube stars so popular for young people?
S Pereira, P Moura, J Fillol
Fonseca, Journal of Communication 17, 107-123, 2018
107*2018
Níveis de literacia mediática: Estudo exploratório com jovens do 12.º ano
S Pereira, M Pinto, P Moura
Universidade do Minho. Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade (CECS), 2015
94*2015
Media uses and production practices: case study with teens from Portugal, Spain and Italy
S Pereira, P Moura, MJ Masanet, G Taddeo, S Tirocchi
Comunicación y Sociedad 33, 89-114, 2018
612018
Assessing media literacy competences: A study with Portuguese young people
S Pereira, P Moura
European Journal of Communication 34 (1), 20-37, 2019
462019
Avaliação de competências de literacia mediática: o caso português
P Lopes, S Pereira, P Moura, A Carvalho
Revista Observatório 1 (2), 42-61, 2015
362015
The occidental otaku: Portuguese audience motivations for viewing anime
J Gonçalves, C Navio, P Moura
Convergence 27 (1), 247-265, 2021
102021
Production skills
S Pereira, P Moura
Teens, media and collaborative cultures: exploiting teens' transmedia skills …, 2018
10*2018
Teens’ Online and Offline Lives: How They Are Experiencing Their Sociability
S Pereira, J Fillol, P Moura
The Routledge Companion to Digital Media and Children, 152-160, 2021
82021
Levar os media para a escola: agenda de atividades de transliteracia
S Pereira, J Fillol, P Moura
Universidade do Minho. Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade (CECS), 2018
82018
Assessing Media Literacy Competences: Reflections and Recommendations from a Quantitative Study
S Pereira, P Moura
Journal of Media Literacy Education 14 (3), 79-93, 2022
52022
Children and youth cultures meet the challenges of participation–interview with Henry Jenkins
P Moura
Comunicação e Sociedade 37, 187-199, 2020
5*2020
Understanding the Current World. Report on the e-Lab Experimentation
S Pereira, M Pinto, P Moura
e-MEL – e-Media Education Lab, 2016
42016
Uma outra Ameaça Fantasma: a relação entre autor, conteúdos e públicos em The Prequels Strike Back
P Moura
Observatorio (OBS*) 13 (1), 122-136, 2019
2*2019
A cultura de convergência nas redes sociais: Análise netnográfica de uma página de Facebook
P Moura
Revista Comunicando 7 (1), 88-104, 2018
22018
Media uses and audiences in the digital environment. Report on the e-Lab Experimentation
S Pereira, M Pinto, P Moura
e-MEL – e-Media Education Lab, 2016
22016
Clickbait no jornalismo desportivo: a caça ao clique em três sites portugueses
P Moura, F Ribeiro
Cuadernos.info 51, 72-92, 2022
1*2022
Mapeamento das comunidades online portuguesas de fãs: o caso de Star Wars e do Marvel Cinematic Universe
P Moura, S Pereira
Comunidades, participação e regulação. VI Jornadas Doutorais, Comunicação …, 2019
12019
Conhecer as extensões da esfera dos média: Testando conhecimentos a partir de um quiz
F Ribeiro, P Moura, LA Santos
Chasqui. Revista Latinoamericana de Comunicación 137, 155-169, 2018
12018
Go Rogue: a case study of an official fan contest
P Moura
Kinephanos 8 (1), 81-97, 2018
12018
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20