Seguir
Ana Carolina Carius
Título
Citado por
Citado por
Ano
Atuação docente na educação básica em tempo de pandemia
FM Cipriani, AFB Moreira, AC Carius
Educação & Realidade 46 (2), e105199, 2021
632021
Network education and blended learning: Cyber university concept and higher education post COVID-19 pandemic
AC Carius
Research, Society and Development 9 (10), e8209109340-e8209109340, 2020
482020
Teaching Practices in Mathematics During COVID-19 Pandemic: Challenges for Technological Inclusion in a Rural Brazilian School
AC Carius
AMERICAN SCIENTIFIC RESEARCH JOURNAL FOR ENGINEERING, TECHNOLOGY, AND …, 2020
352020
O ensino e a aprendizagem de conceitos de Cálculo usando modelos matemáticos e ferramentas tecnológicas
JM da Silva, DF Jardim, AC Carius
Revista de Ensino de Engenharia 35 (2), 2017
162017
Teaching Performance on Educação Básica in Pandemic Time
FM Cipriani, AFB Moreira, AC Carius
Educação & Realidade 46, 2021
92021
COVID-19 post pandemic, blended learning and artificial intelligence: is it the school virtualization?
AC Carius
Research, Society and Development 10 (7), e55610716834-e55610716834, 2021
5*2021
Mathematical Modeling and the Differential and Integral Calculus teaching challenges.
JM da Silva, FS Souza, AC Carius, DF Jardim
Actas del VII CIBEM 2301 (0797), 7017-7024, 2015
52015
The Implementation of Emergency Remote Education in Brazilian Educational Systems
PHE Rodrigues, AC Carius
AMERICAN SCIENTIFIC RESEARCH JOURNAL FOR ENGINEERING, TECHNOLOGY, AND …, 2020
42020
TOPOLOGIA DO CIBERESPAÇO: redes sociais, aprendizagem colaborativa e matemática para além da sala de aula
AC Carius
Ensino da Matemática em Debate 7, 1-24, 2020
32020
Teaching derivatives concepts with computational techniques
JM da Silva, DF Jardim, AC Carius, AC da Silva
Conference Proceedings. New Perspectives in Science Education 2017, 2017
32017
Brazilian Public Schools and COVID-19: a picture of an asynchrony between technology and teaching practices
AC Carius
Conjecturas 22 (1), 475-489, 2022
22022
BETWEEN CONFINEMENT AND REMOTE CLASSES: EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN BRAZIL IN COVID-19 TIMES
AC Carius
International Journal of Development Research 11 (7), 48972 - 48975, 2021
22021
A crise das evidências: a COVID-19 e a uberização do trabalho dos docentes de matemática do município de Petrópolis
AC Carius
Trabalho & Educação 29 (3), 181-193, 2021
22021
Hierarchical modeling of the heat equation in a heterogeneous plate
AC Carius, AL Madureira
Applied numerical mathematics 59 (9), 2105-2118, 2009
22009
Robótica educacional no contexto do novo Ensino Médio: uma aplicação de código de aberto
AC Carius, F de Oliveira Baldner, AP Maiworm
Revista Inter Educa 5 (3), 15-26, 2023
12023
Relação Família-Escola em Tempos de Covid-19: discutindo questões cotidianas
AC Carius, MA de Oliveira
Humanidades & Inovação 9 (6), 164-180, 2022
12022
Distance learning in covid-19 times: from opportunism to legitimation
AC Carius
Brazilian Journal of Development 6 (11), 91891-91905, 2020
12020
MÓDULO DE ELASTICIDADE PARA O CONCRETO: UM ESTUDO PROBABILÍSTICO ENVOLVENDO AGREGADOS CONVENCIONAIS E RECICLADOS/ELASTICITY MODULE FOR CONCRETE: A PROBABILITY STUDY INVOLVING …
AC Carius, VCF da Rosa, L de Souza Corrêa, CMF da Rosa, AJ Teixeira
Revista de Engenharia da Universidade Católica de Petrópolis 14 (1), 46-55, 2020
12020
Differential Calculus and Chemistry: the Challenge of an Interdisciplinary Course
AC Carius, RLS Júnior, JM Silva
Conference Proceedings. New Perspectives in Science Education 2017, 2017
12017
Artificial Intelligence and content analysis: the large language models (LLMs) and the automatized categorization
AC Carius, AJ Teixeira
AI & SOCIETY, 1-12, 2024
2024
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20