Follow
LUCIANA BERRETTA
Title
Cited by
Cited by
Year
Comparing sighted and blind users task performance in responsive and non-responsive web design
T do Carmo Nogueira, DJ Ferreira, ST de Carvalho, L de Oliveira Berretta, ...
Knowledge and Information Systems 58, 319-339, 2019
202019
Braille text entry on smartphones: A systematic review of the literature
J Siqueira, FAA de Melo Soares, DJ Ferreira, CRG Silva, ...
2016 IEEE 40th annual computer software and applications conference (COMPSAC …, 2016
202016
BrailleÉcran: a Braille approach to text entry on smartphones
J Siqueira, FAA de Melo Soares, CRG Silva, L de Oliveira Berretta, ...
2016 IEEE 40th Annual Computer Software and Applications Conference (COMPSAC …, 2016
162016
Virtual environment manipulated by recognition of poses using kinect: A study to help blind locomotion in unfamiliar surroundings
L Berretta, F Soares, DJ Ferreira, HAD Nascimento, A Cardoso, ...
2013 XV Symposium on Virtual and Augmented Reality, 10-16, 2013
102013
A serious games and game elements based approach for patient telerehabilitation contexts
CHR Souza, DM de Oliveira, DF do Nascimento, L de Oliveira Berretta, ...
Journal on Interactive Systems 13 (1), 179-191, 2022
72022
Exergame com cicloergômetro para a reabilitaçao de pacientes em tempos de covid-19
C Souza, D Battisti, L Berretta, S Carvalho
Anais do XX Simpósio Brasileiro de Computação Aplicada à Saúde, 308-319, 2020
52020
Exergame distribuído com cicloergômetro para a reabilitação de pacientes e geração de engajamento em contextos de telerreabilitação
CHR Souza, L de Oliveira Berretta, ST de Carvalho
Anais Estendidos do XXIII Simpósio Brasileiro de Computação Aplicada à Saúde …, 2023
42023
Facilitation of Creativity in Programming
DJ Ferreira, L de Oliveira Berretta
IEEE Latin America Transactions 12 (8), 1530-1538, 2014
42014
Jogos sérios e elementos de jogos na promoçao de engajamento em contextos de telerreabilitaçao de pacientes
CHR Souza, DM de Oliveira, L de Oliveira Berretta, ST de Carvalho
Anais Estendidos do XX Simpósio Brasileiro de Jogos e Entretenimento Digital …, 2021
32021
Case Study of a Blind Computer Graphics Student's Online Interactions
DJ Ferreira, TFN Melo, LO Berretta
International Journal of Information and Communication Technology Education …, 2021
32021
Infvr: Um serious game em realidade virtual para auxiliar o desenvolvimento da cogniçao espacial
CHR Souza, L de Oliveira Berretta
Anais da VII Escola Regional de Informática de Goiás, 75-88, 2019
22019
DDA-MAPEKit: A Framework for Dynamic Difficulty Adjustment Based on MAPE-K Loop
CHR Souza, SS De Oliveira, LO Berretta, ST de Carvalho
Proceedings of the 22nd Brazilian Symposium on Games and Digital …, 2023
12023
Avaliaçao de um Exergame para a Telerreabilitaçao de Pacientes
DF do Nascimento, CHR Souza, L de Oliveira Berretta, ST Carvalho
Anais Estendidos do XXIII Simpósio Brasileiro de Computação Aplicada à Saúde …, 2023
12023
O Uso de Dados de Saude Para o Ajuste Dinâmico de Dificuldade em Jogos Sérios
CHR Souza, SS de Oliveira, LO Berretta, ST de Carvalho
Anais do XXIII Simpósio Brasileiro de Computação Aplicada à Saúde, 479-484, 2023
12023
Mapeamento Sistemático: Museu em Realidade Aumentada
LMG de Oliveira, L de Oliveira Berretta, TN Kudo
Anais da IX Escola Regional de Informática de Goiás, 1-11, 2021
12021
Conceitualização e Medida do quanto a Experiência do usuário pode ser Cool: Uma revisão sistemática da literatura
RD de Sousa Santana, DJ Ferreira, L de Oliveira Berretta
Brazilian Journal of Development 7 (1), 6674-6691, 2021
12021
Game accessibility: Adaptation of a digital escape room game to improve spatial cognitive skills on blind people
A Coronado, S Carvalho, L Berretta
Proceedings of the 25th Symposium on Virtual and Augmented Reality, 174-182, 2023
2023
Metaverse and the Web 3: a systematic mapping
A Coronado, L de Oliveira Berretta, ST Carvalho
Anais do I Colóquio em Blockchain e Web Descentralizada, 1-6, 2023
2023
Conceptualization and Measurement of How Cool the User Experience Can Be: A Systematic Review of the Literature
RD de Sousa Santana, DJ Ferreira, L de Oliveira Berretta
Seven Editora, 2023
2023
Usabilidade de jogos digitais para idosos: Estudo de caso em jogos sérios para a saude
LW de Oliveira, CH Souza, SS de Oliveira, L Berretta, S dos Santos, ...
Anais Estendidos do XXI Simpósio Brasileiro de Jogos e Entretenimento …, 2022
2022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20