Follow
Leônidas Brandão
Leônidas Brandão
Computer Sciense Department - University of Sao Paulo
Verified email at ime.usp.br
Title
Cited by
Cited by
Year
An algorithm for automatic checking of exercises in a dynamic geometry system: iGeom
S Isotani, L de Oliveira Brandao
Computers & Education 51 (3), 1283-1303, 2008
672008
Interactive Assignment: a Moodle component to enrich the learning process
PA Rodrigues, L de Oliveira Brandão, AAF Brandão
2010 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), T4F-1-T4F-6, 2010
442010
A web-based learning management system with automatic assessment resources
JG Moura, LO Brandão, AAF Brandão
2007 37th Annual Frontiers In Education Conference-Global Engineering …, 2007
412007
Towards reducing cognitive load and enhancing usability through a reduced graphical user interface for a dynamic geometry system: An experimental study
HM Reis, SS Borges, VHS Durelli, LFS Moro, AAF Brandao, EF Barbosa, ...
2012 IEEE International Symposium on Multimedia, 445-450, 2012
352012
Feature selection algorithms to find strong genes
PJS Silva, RF Hashimoto, S Kim, J Barrera, LO Brandão, E Suh, ...
Pattern Recognition Letters 26 (10), 1444-1453, 2005
332005
Uma ferramenta para ensino de geometria dinâmica na internet: igeom
L de Oliveira Brandão, S Isotani
Anais do Workshop de Informática na Escola 1 (1), 410-421, 2003
322003
Imergindo a geometria dinâmica em sistemas de educação a distância: iGeom e SAW
L de Oliveira Brandão, S Isotani, JG Moura
Revista Brasileira de Informática na Educação 14 (1), 2006
262006
O papel do professor e do aluno frente ao uso de um software de geometria interativa: iGeom
S Isotani, LO Brandão
Bolema: Boletim de Educação Matemática 27, 165-192, 2013
252013
Uma visão do cenário Nacional do Ensino de Algoritmos e Programação: uma proposta baseada no Paradigma de Programção Visual
R da Silva Ribeiro, LO Brandão, AAF Brandão
Brazilian Symposium on Computers in Education (Simpósio Brasileiro de …, 2012
252012
On the inclusion of learners with visual impairment in computing education programs in Brazil: practices of educators and perceptions of visually impaired learners
L Luque, LO Brandão, E Kira, AAF Brandão
Journal of the Brazilian Computer Society 24, 1-12, 2018
242018
iMática: ambiente interativo de apoio ao ensino de matemática via internet
S Isotani, RH Sahara, L Brandão
anais do Workshop sobre Informática na Escola, XXI Congresso da Sociedade …, 2001
242001
A system to help teaching and learning algorithms
L de Oliveira Brandão, R da Silva Ribeiro, AAF Brandão
2012 Frontiers in Education Conference Proceedings, 1-6, 2012
222012
iVProg-um sistema para introdução à Programação através de um modelo Visual na Internet
RR Kamiya, LO Brandão
Anais do XX Simpósio Brasileiro de Informática na Educaça. Florianópolis, SC, 2009
222009
A domain engineering for interactive learning modules
DL Dalmon, LO Brandão, AAF Brandão, S Isotani
Journal of Research and Practice in Information Technology 44 (3), 309-330, 2012
202012
Como Usar a Geometria Dinâmica? O Papel do Professor e do Aluno Frente às Novas Tecnologias
S Isotani, L de Oliveira Brandão
Anais do Workshop de Informática na Escola 1 (1), 2006
192006
Algoritmos e fractais com programas de geometria dinâmica
LO Brandão
Revista do Professor de Matemática 49 (2), 27-34, 2002
192002
On the inclusion of blind people in uml e-learning activities
L Luque, LDO Brandão, R Tori, AAF Brandão
Revista Brasileira de Informática na Educação 23 (2), 18-31, 2015
182015
Programming web-course analysis: how to introduce computer programming?
R da Silva Ribeiro, L de Oliveira Brandão, TVM Faria, AAF Brandão
2014 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE) Proceedings, 1-8, 2014
182014
iQuiz: Integrated assessment environment to improve Moodle Quiz
JRA Rodrigues, LO Brandão, M Nascimento, P Rodrigues, AAF Brandão, ...
2013 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), 293-295, 2013
152013
Uma linha de produto de software para módulos de aprendizagem interativa
DL Dalmon, LO Brandão
Anais, 2012
152012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20