Seguir
Daniele Tubino de Souza
Título
Citado por
Citado por
Ano
Learning-based transformations towards sustainability: a relational approach based on Humberto Maturana and Paulo Freire
DT Souza, AEJ Wals, PR Jacobi
Environmental Education Research 25 (11), 1605-1619, 2019
692019
Overcoming socio-ecological vulnerability through community-based social learning: the case of Lomba do Pinheiro in Porto Alegre, Brazil
DT Souza, PR Jacobi, AEJ Wals
Local Environment 25 (2), 179-201, 2020
192020
Greening and just cities: elements for fostering a south–North dialogue based on a systematic literature review
DT de Souza, PHC Torres
Frontiers in Sustainable Cities 3, 669944, 2021
152021
Educar para a sustentabilidade: visões de presente e futuro
E Grandisoli, DT de Souza, PR Jacobi, RAA Monteiro
112020
Learning in, with, and through the Territory: Territory-Based Learning as a Catalyst for Urban Sustainability
DTP Souza, EA Kuhn, AEJ Wals, PR Jacobi
Sustainability 12 (7), 3000, 2020
92020
Caminhos para um nova ética em tempos pós COVID-19: o desafio de ampliar diálogos e fortalecer aprendizagem social
PR JACOBI, RAA MONTEIRO, DTP SOUZA
COVID-19: direitos humanos e educação. Itajaí: UNIVALI, 2020
92020
Participação, cocriação e corresponsabilidade: um modelo de tripé da educação para a sustentabilidade
E Grandisoli, DTP SOUZA, RAA Monteiro, PR Jacobi
Educar para a sustentabilidade: visões de presente e futuro. São Paulo: IEE …, 2020
82020
Green gentrification and contemporary capitalist production of space: notes from Brazil
PHC Torres, DTP Souza, VL Empinotti, PR Jacobi
Cahiers des Amériques latines [Online] 97, 2021
72021
Green gentrification and contemporary capitalist production of space: notes from Brazil
PH Campello Torres, D Tubino Pante Souza, V Lucena Empinotti, ...
Cahiers des Amériques latines, 185-210, 2021
42021
Just cities and nature-based solutions in the Global South: A diagnostic approach to move beyond panaceas in Brazil
PHC Torres, DTP de Souza, S Momm, L Travassos, SBN Picarelli, ...
Environmental Science & Policy 143, 24-34, 2023
32023
Regenerating the socio-ecological quality of urban streams: the potential of a social learning approach
DTP de Souza, E Grandisoli, PR Jacobi, AEJ Wals
Environment and Development: Challenges, Policies and Practices, 67-98, 2021
32021
Caminhos para a transformação de uma realidade local: uma experiência de aprendizagem social para a sustentabilidade na comunidade da Lomba do Pinheiro-o caso do Arroio Taquara
DTP Souza
Universidade de São Paulo, 2019
32019
Corredores verdes: uma abordagem para o seu planejamento em municípios brasileiros de pequeno porte
DTP Souza
32012
Embodied energy in wall subsystems of more sustainable buildings
MA SATTLER, EA KUHN, DTP DE SOUZA
26th PLEA 2009 Conference on Passive and Low Energy Architecture. n. June, 22-24, 2009
32009
A regenerative decolonization perspective on ESD from Latin America
T Macintyre, DT de Souza, AEJ Wals
Compare: A Journal of Comparative and International Education, 1-18, 2023
22023
Environmental governance and social learning: towards more reflexive interactions
PR JACOBI, DT de SOUZA
Desenvolvimento e Meio Ambiente 58, 932-946, 2021
22021
Greenway network: A participatory planning approach for municipalities of the south region of brazil
DT De Souza, H Hasenack, R Jongman, MA Sattler
Journal of Landscape Ecology 14 (2), 65-81, 2021
12021
Caminhos para uma Nova Ética em Tempos Pós Covid-19: O Desafio de Ampliar Diálogos e Fortalecer Aprendizagem Social
DT de Souza, RAA Monteiro, PR Jacobi
Covid-19: Direitos Humanos e Educação, 287-303, 2020
12020
Aprendizagem Social para a Sustentabilidade: o caso do Arroio Taquara1
DTP de Souza, PR Jacobi, AEJ Wals
A ciencia e os temas emergentes em ambiente e sociedade, 167, 2020
12020
PERCEPÇÃO E USO DOS ESPAÇOS AGRÍCOLAS INTRA-URBANOS (intra-urban agricultural spaces: an approach from the environment and behavior studies)
DTP Souza, ATL Reis
Revista da ANPEGE 8 (9), 47 a 60, 2012
12012
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20