Seguir
Ana Marta M. Flores
Ana Marta M. Flores
Researcher and Professor
E-mail confirmado em fcsh.unl.pt - Página inicial
Título
Citado por
Citado por
Ano
Estudos de Tendências: contributo para uma abordagem de análise e gestão da cultura
NP Gomes, SA de Mendonça Cohen, AMM Flores
ModaPalavra e-periódico 11 (22), 049-112, 2018
332018
Narrativas webjornalísticas como elemento de inovação: casos de Al Jazeera, Folha de S. Paulo, The Guardian, The New York Times e The Washington Post
RR Longhi, AMM Flores
Intercom-Revista Brasileira de Ciências da Comunicação 40 (1), 2017
302017
Innovation journalism: a multiple concept
AMM Flores
Brazilian journalism research 13 (2), 156-179, 2017
262017
JORNALISMO DE INOVAÇÃO: um conceito múltiplo.
ANA FLORES, M MARTA
Brazilian Journalism Research 13 (2), 2017
202017
Jornalismo de moda made in Brazil: características da prática.
AM Moreira Flores
Revista Fronteiras 20 (1), 2018
172018
Os webjornais querem ser rede social
AMM FLORES, RR LONGHI, CT WEBER
Jornalismo digital: audiovisual, convergência e colaboração. Santa Cruz do …, 2011
122011
Notícia e convergências nas RSIs: uma experiência social
R Longhi, A MoReiRA FloRes
Jornalismo convergente: reflexões, apropriações, experiências, 63-77, 2012
112012
Desafiando imaginários: práticas mediadas de jovens adultos em aplicações móveis
I Amaral, AM Flores, E Antunes
Media & Jornalismo 22 (41), 141-160, 2022
102022
VIOLENCE AGAINST JOURNALISTS ON JAIR BOLSONARO’S YOUTUBE CHANNEL: analysis of the first 100 days of the Covid-19 pandemic in Brazil
J Nicoletti, ANA FLORES, M MARTA
Brazilian journalism research 18, 4-35, 2022
92022
Challenging gendered and ageing normative stereotypes on Instagram
I Amaral, AMM Flores
Digital Ageism, 152, 2023
82023
Scripted Gender Practices: Young Adults’ Social Media App Uses in Portugal
RB Simões, I Amaral, AMM Flores, E Antunes
Social Media+ Society 9 (3), 20563051231196561, 2023
72023
How do Portuguese young adults engage and use m-apps in daily life? An online questionnaire survey.
I Amaral, E Antunes, AMM Flores
Observatorio (OBS*) 17 (2), 2023
72023
Produção e consumo de vídeos em 360°—tendências para o jornalismo brasileiro no youtube
AM FLORES
Métodos Digitais: teoria‑prática-crítica, 183-201, 2019
72019
Trend Studies: an approach for analyzing and managing culture
NP Gomes, SA de Mendonça Cohen, AMM Flores
ModaPalavra e-periódico 11 (22), 82-112, 2018
72018
Inteligência Artificial e Jornalismo: Temas Emergentes (2015-2020)
PN Vicente, AMM Flores
DE QUE FALAMOS QUANDO DIZEMOS JORNALISMO?, 175, 2021
62021
Webjournalist narratives as an element of innovation: cases of Al Jazeera, Folha de S. Paulo, The Guardian, The New York Times and The Washington Post
RR Longhi, AMM Flores
Intercom: Revista Brasileira de Ciências da Comunicação 40 (1), 21-40, 2017
62017
Who Are the Young Adults in Portugal? Daily Usage of Social Media and Mobile Phones, in a No-Kids and No-Independent Housing Context—Results from a Representative Online Survey
E Antunes, I Amaral, RB Simões, AMM Flores
Youth 3 (4), 1101-1120, 2023
52023
Uses, perspectives and affordances in mobile apps.: An exploratory study on gender identity for young adults in social media platforms in Portugal
AMM Flores, E Antunes
AG About Gender-International Journal of Gender Studies 12 (23), 2023
52023
Intergenerational digitally mediated relationships: how portuguese young adults interact with family members over 65+
I Amaral, AM Flores, E Antunes, MJ Brites
International Conference on Human-Computer Interaction, 335-348, 2022
52022
Jornalismo de inovação: os Estudos de Tendências como ferramenta de pesquisa
AMM Flores
Doctoral dissertation, Universidade Federal de Santa Catarina, UFSC, 2019
52019
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20