Seguir
Elsa Estrela
Elsa Estrela
Universidade Lusófona/ CeiED
E-mail confirmado em ulusofona.pt
Título
Citado por
Citado por
Ano
Curriculum policy in Portugal (1995–2007): Global agendas and regional and national reconfigurations
A Teodoro, E Estrela
Journal of Curriculum Studies 42 (5), 621-647, 2010
512010
As políticas curriculares em Portugal (1995-2007). Agendas globais e reconfigurações regionais e nacionais
E Estrela, A Teodoro
Espaço do Currículo 1 (1), 130-165, 2008
252008
Reflections on territorial capacity-the interplay between education and understanding and acting in the urban fabric
E Estrela, CS Costa
Neighbourhood & City-Between digital and analogue perspectives, 2017
92017
The Knowledge of Policies: The Personal Dimension in Curriculum Policies in Portugal
E Estrela
British Journal of Educational Studies 67 (2), 217-233, 2019
62019
Teaching research methods courses in education: towards a research-based culture
JF Matos, A Freitas, E Estrela, C Galego, J Piedade
Social Sciences 12 (6), 338, 2023
52023
Desenvolvimento profissional docente e os processos de inovação pedagógica na escola: Dilemas e tensões
KCS Ferreira, EMB Estrela
Abatirá-Revista de Ciências humanas e linguagens 1 (1), 225-245, 2020
32020
Curriculum as the Fluid for Times of Unsureness: In Between the Solid and the Liquid
E Estrela
Handbook of Curriculum Theory and Research, 1-20, 2023
12023
O desenvolvimento profissional docente e inovação pedagógica na escola: novas perspectivas para o trabalho docente
KCS Ferreira, E Estrela
Editora CRV, 2022
12022
Inovação e mudança na formação de professores: reflexões sobre o processo de autonomia e flexibilização curricular em duas escolas da região de Lisboa
E Estrela, MMC Ricardo
Revista Lusófona de Educação 50 (50), 2020
12020
Alquimia do conhecimento: a construção do conhecimento curricular em Portugal (1970–2009)
E Estrela
PhD diss., Universidade Lusófona, 2015
12015
From Prescribed to Narrative Curriculum–An Attempt to Understand Educational Change in Portugal
E Estrela
GLOBALIZATION–EDUCATION AND MANAGEMENT AGENDAS, 109, 2012
12012
Políticas Curriculares e Professores: Que Identidades?
E Estrela
disponível em: www. grupolusofona. pt/.../page, 2006
12006
Towards a democratic curriculum: the narrative paradigm to achieve a state of viscosity
E Estrela, L Lima
Curriculum Perspectives, 1-11, 2024
2024
What Can AI Learn from Teachers and Students? A Contribution to Build the Research Gap Between AI Technologies and Pedagogical Knowledge
L Dantas, E Estrela, Z Yuan
European Journal of Education and Pedagogy 3 (6), 189-198, 2022
2022
Nota Introdutória
E Estrela, V Rosa, V Teodoro
Revista Lusófona de Educação 56 (56), 2022
2022
CREATING PEDAGOGICAL MATERIAL FOR THE 21ST CENTURY: ANALYSIS OF AN INTERDISCIPLINARY COURSE WITHIN THE SCOPE OF THE ERASMUS+ PROGRAMME
L Dantas, D Franco, I Canhoto, E Estrela, M Calvet-Ricardo, M Gonçalves, ...
EDULEARN22 Proceedings, 8765-8765, 2022
2022
THE INTEGRATED CURRICULUM: AN INNOVATIVE PEDAGOGICAL PROPOSAL
E Estrela, R Serradas, V Teodoro
INTED2021 Proceedings, 5275-5275, 2021
2021
HOW CAN NEW TECHNOLOGIES AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE COLLABORATE WITH EDUCATION? KNOWLEDGE AND RECOMMENDATIONS FROM EU STUDENTS AND TEACHERS
L Dantas, E Estrela, MC Ricardo, M Gonçalves, O Sousa, D Franco, ...
ICERI2020 Proceedings, 8130-8130, 2020
2020
WHEN TECHNOLOGY MEETS PEDAGOGY. AN ERASMUS+ PROJECT PROPOSAL TO CREATE AN INTERDISCIPLINARY HIGHER EDUCATION MODEL
L Dantas, O Sousa, M Gonçalves, MC Ricardo, D Franco, J Brás, ...
ICERI2020 Proceedings, 8148-8148, 2020
2020
The two faces of the same coin: National and individual refraction in curriculum policies in Portugal
E Estrela
Transnational Perspectives on Curriculum History, 2019
2019
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20