Follow
Fabiana Kneubil
Fabiana Kneubil
Doutoranda da Faculdade de Educação da USP
Verified email at usp.br
Title
Cited by
Cited by
Year
A pesquisa baseada em design: visão geral e contribuições para o ensino de ciências
FB Kneubil, M Pietrocola
Investigações em Ensino de Ciências 22 (2), 1, 2017
722017
Physics teaching: Mathematics as an epistemological tool
FB Kneubil, MR Robilotta
Science & Education 24, 645-660, 2015
192015
Explorando o CERN na física do Ensino Médio
FB Kneubil
Revista Brasileira de Ensino de Física 35, 1-9, 2013
182013
Organização praxeológica de saberes escolares: uma comparação da equação de Clapeyron em livros de Física e Química
DC Zanardi, FB Kneubil, VS Pereira
Investigações em Ensino de Ciências 18 (3), 601-620, 2013
142013
Breaking newton’s third law: electromagnetic instances
FB Kneubil
European Journal of Physics 37 (6), 065201, 2016
102016
E= mc2 and the weight of energy
FB Kneubil
European Journal of Physics 40 (1), 015604, 2018
52018
The meanings of mass and E = mc2: an approach based on conceptual maps
FB Kneubil
Revista Brasileira de Ensino de Física 40, e4305, 2018
52018
Revista Brasileira de Ensino de Física
FB Kneubil
52013
Driven series RLC circuit and resonance: A graphic approach to energy
FB Kneubil
The Physics Teacher 58 (4), 256-259, 2020
42020
Forces on a current-carrying wire in a magnetic field: the macro–micro connection
R Karam, FB Kneubil, MR Robilotta
European Journal of Physics 38 (5), 055201, 2017
42017
Models in physics teaching: an approach to highlight the nature of knowledge
FB Kneubil
Physics Education 51 (6), 065008, 2016
42016
O percurso epistemológico dos saberes e a equivalência massa-energia
FB Kneubil
Universidade de São Paulo, 2014
42014
Spatial Geometry and Special Relativity: a comparative approach
FB Kneubil
Revista Brasileira de Ensino de Física 38, e4309, 2016
32016
The inertia of mass and the newtonian force
FB Kneubil
Revista Brasileira de Ensino de Física 43, e20200431, 2020
22020
Keyhole: Equal signs as bridges between the phenomenological and theoretical dimensions
FB Kneubil, R Karam
Revista Brasileira de Ensino de Física 39 (2), e2302, 2017
22017
An apparatus for constructing an electromagnetic plane wave model
FB Kneubil, MVR Loures, W Amado
Physics Education 50 (4), 416, 2015
22015
A relevância do ensino sobre a ciência: relato de uma experiência em um curso universitário de eletromagnetismo
FB Kneubil, EC Ricardo
Experiências em Ensino de Ciências 9 (2), 170-186, 2014
22014
Revisitando o velho problema do trem relativístico que entra (ou não) em uma garagem
FB Kneubil
Revista Brasileira de Ensino de Física 44, e20220162, 2022
12022
Epistemological difficulties in implementing a teaching-learning sequence on the concept of mass
FB Kneubil
Revista Brasileira de Ensino de Física 42, e20180325, 2019
12019
As facetas do conhecimento físico e um modelo: a luz e a matéria
FB Kneubil
Universidade de São Paulo, 2006
12006
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20