A pesquisa baseada em design: visão geral e contribuições para o ensino de ciências FB Kneubil, M Pietrocola Investigações em Ensino de Ciências 22 (2), 1, 2017 | 72 | 2017 |
Physics teaching: Mathematics as an epistemological tool FB Kneubil, MR Robilotta Science & Education 24, 645-660, 2015 | 19 | 2015 |
Explorando o CERN na física do Ensino Médio FB Kneubil Revista Brasileira de Ensino de Física 35, 1-9, 2013 | 18 | 2013 |
Organização praxeológica de saberes escolares: uma comparação da equação de Clapeyron em livros de Física e Química DC Zanardi, FB Kneubil, VS Pereira Investigações em Ensino de Ciências 18 (3), 601-620, 2013 | 14 | 2013 |
Breaking newton’s third law: electromagnetic instances FB Kneubil European Journal of Physics 37 (6), 065201, 2016 | 10 | 2016 |
E= mc2 and the weight of energy FB Kneubil European Journal of Physics 40 (1), 015604, 2018 | 5 | 2018 |
The meanings of mass and E = mc2: an approach based on conceptual maps FB Kneubil Revista Brasileira de Ensino de Física 40, e4305, 2018 | 5 | 2018 |
Revista Brasileira de Ensino de Física FB Kneubil | 5 | 2013 |
Driven series RLC circuit and resonance: A graphic approach to energy FB Kneubil The Physics Teacher 58 (4), 256-259, 2020 | 4 | 2020 |
Forces on a current-carrying wire in a magnetic field: the macro–micro connection R Karam, FB Kneubil, MR Robilotta European Journal of Physics 38 (5), 055201, 2017 | 4 | 2017 |
Models in physics teaching: an approach to highlight the nature of knowledge FB Kneubil Physics Education 51 (6), 065008, 2016 | 4 | 2016 |
O percurso epistemológico dos saberes e a equivalência massa-energia FB Kneubil Universidade de São Paulo, 2014 | 4 | 2014 |
Spatial Geometry and Special Relativity: a comparative approach FB Kneubil Revista Brasileira de Ensino de Física 38, e4309, 2016 | 3 | 2016 |
The inertia of mass and the newtonian force FB Kneubil Revista Brasileira de Ensino de Física 43, e20200431, 2020 | 2 | 2020 |
Keyhole: Equal signs as bridges between the phenomenological and theoretical dimensions FB Kneubil, R Karam Revista Brasileira de Ensino de Física 39 (2), e2302, 2017 | 2 | 2017 |
An apparatus for constructing an electromagnetic plane wave model FB Kneubil, MVR Loures, W Amado Physics Education 50 (4), 416, 2015 | 2 | 2015 |
A relevância do ensino sobre a ciência: relato de uma experiência em um curso universitário de eletromagnetismo FB Kneubil, EC Ricardo Experiências em Ensino de Ciências 9 (2), 170-186, 2014 | 2 | 2014 |
Revisitando o velho problema do trem relativístico que entra (ou não) em uma garagem FB Kneubil Revista Brasileira de Ensino de Física 44, e20220162, 2022 | 1 | 2022 |
Epistemological difficulties in implementing a teaching-learning sequence on the concept of mass FB Kneubil Revista Brasileira de Ensino de Física 42, e20180325, 2019 | 1 | 2019 |
As facetas do conhecimento físico e um modelo: a luz e a matéria FB Kneubil Universidade de São Paulo, 2006 | 1 | 2006 |