Follow
Mirtha Lina Fernández Venero
Mirtha Lina Fernández Venero
Assistant Professor, Universidade Federal do ABC, SP, Brazil
Verified email at ufabc.edu.br
Title
Cited by
Cited by
Year
A graph distance metric combining maximum common subgraph and minimum common supergraph
ML Fernández, G Valiente
Pattern Recognition Letters 22 (6-7), 753-758, 2001
2882001
An experience of automated assessment in a large‐scale introduction programming course
FA Zampirolli, JM Borovina Josko, MLF Venero, G Kobayashi, FJ Fraga, ...
Computer Applications in Engineering Education 29 (5), 1284-1299, 2021
232021
Interaction protocols for cross-organisational workflows
FSC da Silva, MLF Venero, DM David, M Saleem, PWH Chung
Knowledge-Based Systems 37, 121-136, 2013
192013
Relaxing monotonicity for innermost termination
ML Fernández
Information Processing Letters 93 (3), 117-123, 2005
192005
Avaliações em Jogos Educacionais: instrumentos de avaliação da reação, aprendizagem e comparação de jogos
R Oliveira, G Belarmino, C Rodriguez, D Goya, MF Venero, AO Júnior, ...
Brazilian Symposium on Computers in Education (Simpósio Brasileiro de …, 2019
182019
O uso de estratégias de aprendizagem cognitivas e metacognitivas na disciplina semipresencial de processamento da informação
D Goya, C Rodriguez, MLF Venero, C Abrão
Anais dos Workshops do Congresso Brasileiro de Informática na Educação 6 (1 …, 2017
142017
Orderings for innermost termination
ML Fernández, G Godoy, A Rubio
International Conference on Rewriting Techniques and Applications, 17-31, 2005
122005
Model checking multi-level and recursive nets
FSCS Mirtha Lina Fernández Venero
Software & Systems Modeling, 1-28, 2016
10*2016
Modeling and simulating interaction protocols using nested Petri nets
MLF Venero, FSC da Silva
International Conference on Software Engineering and Formal Methods, 135-150, 2013
102013
Desenvolvimento e avaliação da usabilidade e acessibilidade de um protótipo de jogo educacional digital para pessoas com deficiência visual
RNR OLIVEIRA, GD BELARMINO, C RODRIGUEZ, D GOYA, RV ROCHA, ...
Revista Brasileira de Educação Especial 27, 2021
92021
On the use of SPIN for studying the behavior of nested Petri nets
ML Fernández Venero, F Soares Corrêa da Silva
Formal Methods: Foundations and Applications: 16th Brazilian Symposium, SBMF …, 2013
92013
Um relato sobre estratégias de motivação e ensino de lógica de programação para e por mulheres
C Sass, C Kanashiro, É Yahata, G Nocete, J Baldi, L Tenore, N Santana, ...
UFSCar, 2018
82018
Verifying cross-organizational workflows over multi-agent based environments
ML Fernández Venero
Enterprise and Organizational Modeling and Simulation: 10th International …, 2014
82014
Um Relato sobre a Capacitação e a Produção de um Jogo Sério: a experiência de um projeto de extensão com um game para conscientização da adoção de animais
JPF Motta, MA Oliveira, CL Rodriguez, DH Goya, MLF Venero, RV Rocha
Ann. SBGames, 1086-1095, 2019
52019
Critérios para inserção de estratégias cognitivas e metacognitivas no desenvolvimento de lógica de programação em ambientes virtuais de aprendizagem.
C Rodriguez, RV da Rocha, D Goya, MF Venero, F Zampirolli
Brazilian Symposium on Computers in Education (Simpósio Brasileiro de …, 2018
42018
Aula Invertida para la inclusión de Recursos Educativos Abiertos
M Fernández, G Godoy
IV Workshop Recursos Educativos Abiertos 12, 2017
42017
Ensino de programação avançada incentivando a metacognição: uma experiência positiva usando Moodle+ VPL
MF Venero, J Mena-Chalco
Brazilian Symposium on Computers in Education (Simpósio Brasileiro de …, 2019
32019
Programação em Python: Inserindo mulheres na tecnologia
C Dantas, AMG Gomes, MLF Venero
Anais dos Workshops do Congresso Brasileiro de Informática na Educação 6 (1 …, 2017
32017
Recursive path orderings can also be incremental
ML Fernández, G Godoy, A Rubio
International Conference on Logic for Programming Artificial Intelligence …, 2005
32005
Avaliando ambientes para ensino de programação com suporte para o desenvolvimento da metacognição
SM Rodrigues, MF Venero, C Rodriguez, D Goya, RV da Rocha
Anais dos Workshops do Congresso Brasileiro de Informática na Educação 8 (1 …, 2019
22019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20