Embodied cognition as grounding for situatedness and context in mathematics education RE Núñez, LD Edwards, J Filipe Matos Educational studies in mathematics 39 (1), 45-65, 1999 | 591 | 1999 |
Estudos de caso em Educação Matemática-Problemas actuais JF Matos, S Carreira Quadrante 3 (1), 19-53, 1994 | 127 | 1994 |
Teachers' and students' views and attitudes towards a new mathematics curriculum: A case study JP Ponte, JF Matos, HM Guimarães, LC Leal, AP Canavarro Educational Studies in Mathematics 26, 347-365, 1994 | 123 | 1994 |
Heutagogy and self-determined learning: a review of the published literature on the application and implementation of the theory N Agonács, JF Matos Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning 34 (3), 223-240, 2019 | 122 | 2019 |
Mathematics teachers’ professional development: Processes of learning in and from practice JF Matos, A Powell, P Sztajn, L Ejersbø, J Hovermill, JF Matos The professional education and development of teachers of mathematics: The …, 2009 | 105 | 2009 |
Princípios orientadores para o design de cenários de aprendizagem JF Matos Instituto de Educação: Lisboa, Portugal, 2014 | 80 | 2014 |
On teaching programming fundamentals and computational thinking with educational robotics: A didactic experience with pre-service teachers J Piedade, N Dorotea, A Pedro, JF Matos Education Sciences 10 (9), 214, 2020 | 73 | 2020 |
Processos cognitivos e interacções sociais nas investigações matemáticas JP Ponte, JF Matos Investigar para aprender matemática, 119-137, 1996 | 70 | 1996 |
Aprendizagem e prática social JFL Matos Educação Matemática em Portugal, Espanha e Itália. Actas da Escola de Verão …, 1999 | 68 | 1999 |
Are you ready? Self-determined learning readiness of language MOOC learners N Agonács, JF Matos, D Bartalesi-Graf, DN O’Steen Education and information technologies 25 (2), 1161-1179, 2020 | 53 | 2020 |
The quest for meaning in students' mathematical modelling activity JF Matos, S Carreira PME CONFERENCE 3, 3-345, 1996 | 53 | 1996 |
Logo na Educação Matemática: Um estudo sobre as concepções e atitudes dos alunos JF Matos | 48 | 1991 |
Atitudes e concepções dos alunos: definições e problemas de investigação JF Matos Educação e Matemática: Temas de investigação, 123-171, 1992 | 47 | 1992 |
Encontros e esperas com os ardinas de Cabo Verde: aprendizagem e participação numa prática social MP dos Santos, JF Matos, Universidade de Lisboa | 43 | 2004 |
Cognitive processes and social interactions in mathematical investigations JP Ponte, JF Matos Mathematical problem solving and new information technologies: Research in …, 1992 | 43 | 1992 |
Redesigning initial teacher’s education practices with learning scenarios A Pedro, J Piedade, JF Matos, N Pedro The International Journal of Information and Learning Technology 36 (3), 266-283, 2019 | 42 | 2019 |
Modelling and mathematics education: ICTMA 9-Applications in science and technology JF Matos, SK Houston, W Blum, SP Carreira Elsevier, 2001 | 41 | 2001 |
Developing student spatial ability with 3D software applications C Christou, K Jones, D Pitta-Pantazi, M Pittalis, N Mousoulides, JF Matos, ... | 39 | 2007 |
As tecnologias de informação e comunicação e a formação inicial de professores em Portugal: radiografia da situação em 2003 JF Matos Lisboa: Ministério da Educação, Gabinete de Informação e Avaliação do …, 2004 | 38 | 2004 |
Educação matemática e cidadania JF Matos Quadrante 11 (1), 1-6, 2002 | 38 | 2002 |