Follow
Cyntia Bailer
Cyntia Bailer
Professora de língua inglesa, Universidade Regional de Blumenau
Verified email at furb.br
Title
Cited by
Cited by
Year
O planejamento como processo dinâmico: a importância do estudo piloto para uma pesquisa experimental em linguística aplicada
C Bailer, LMB Tomitch, RCSF D’ely
Intercâmbio 24, 2011
1342011
Commonality of neural representations of sentences across languages: Predicting brain activation during Portuguese sentence comprehension using an English-based model of brain …
Y Yang, J Wang, C Bailer, V Cherkassky, MA Just
Neuroimage 146, 658-666, 2017
362017
Working memory capacity and attention to form and meaning in EFL reading
C Bailer, LMB Tomitch, R D’ely
Letras de Hoje 48 (1), 139-147, 2013
332013
WWH-dropout scale: When, why and how to measure propensity to drop out of undergraduate courses
J Schmitt, MI Fini, C Bailer, R Fritsch, DF Andrade
Journal of Applied Research in Higher Education 13 (2), 540-560, 2021
222021
Commonalities and differences in the neural representations of English, Portuguese, and Mandarin sentences: When knowledge of the brain-language mappings for two languages is …
Y Yang, J Wang, C Bailer, V Cherkassky, MA Just
Brain and language 175, 77-85, 2017
192017
O ensino de língua inglesa na educação básica em tempos de pandemia: um relato de experiência em um programa bilíngue em implantação
K SEGATY, C BAILER
Revista Signo. UNISC 46 (85), 2021
102021
Estudos comportamentais e de neuroimagem sobre multitarefa: uma revisão de literatura
C Bailer, LMB Tomitch
Alfa: Revista de Linguística (São José do Rio Preto) 60, 403-425, 2016
72016
The neural processing of sentences in bilinguals and monolinguals: an fMRI study of portugues-english bilinguals and portuguese monolinguals reading comprehension effects on …
C Bailer
62016
Práticas de letramentos vernaculares em língua inglesa: a práxis na aprendizagem além do currículo formal da universidade
CF Fistarol, A Fischer, C Bailer
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, 2358-2376, 2019
52019
Behavioral and neuroimaging studies on multitasking: a literature review
C Bailer, LMB Tomitch
Alfa: Revista de Linguística (São José do Rio Preto) 60, 403-425, 2016
52016
An investigation on explicit knowledge with Brazilian EFL teachers
C BAILER, VC NOGUEIRA, RCSF D’ELY
Intercâmbio 28, 2014
52014
Working memory capacity and attention to form and meaning in EFL reading. 2011
C BAILER
Dissertation (Master in English)—Universidade Federal de Santa Catarina …, 2011
52011
Attention to form and meaning in reading–a 9th year EFL research
C Bailer, R D’ELY
Poster presented at the XI English teacher convention of the Brazilian …, 2009
52009
O processo de estágio na formação docente de professores de língua inglesa: um olhar de licenciandas de um curso de Letras
CFS FISTAROL, A FISCHER, C BAILER
42018
O Programa Idiomas sem Fronteiras e a formação inicial de professores de língua inglesa: uma revisão de literatura
LF Theis, C Bailer
Atos de Pesquisa em Educação 17 (1), e9497-e9497, 2022
32022
O inglês não é um só: Desenvolvimento do conceito de inglês como língua franca em um curso do Programa Idiomas sem Fronteiras
C Bailer, LA Debortoli, T de Matos, AP Berri
Letras, Santa Maria, 271-289, 2021
32021
Inquietudes de duas pesquisadoras quanto às reflexões de profissionais da educação infantil diante das relações etnicorraciais e o preconceito face aos imigrantes
GR Maçaneiro, C Bailer
Cadernos do Aplicação 33 (2), 2020
32020
Práticas de letramentos acadêmicos de alunos do Pibid interdisciplinar linguagens-Furb
MDDJ Starke, C Bailer
EntreLínguas 5 (1), 195-209, 2019
32019
O aprendizado de língua inglesa em uma escola pública na voz de estudantes do Ensino Médio
C Pisetta, C Bailer, IV Barbosa
Revista (Con) Textos Linguísticos 14 (29), 486-506, 2020
22020
Leitura no cérebro: processos no nível da palavra e da sentença
C Bailer, LMB Tomitch
Cadernos de Tradução 40 (spe2), 149-184, 2020
22020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20