Integrating Project Based Learning and Project Management for Software Engineering Teaching: An Experience Report ML Fioravanti, B Sena, LN Paschoal, LR Silva, AP Allian, EY Nakagawa, ... Proceedings of the 49th ACM Technical Symposium on Computer Science …, 2018 | 104 | 2018 |
Impact of Teaching Approaches to Computational Thinking on High School Students: A Systematic Mapping LR Silva, AP da Silva, A Toda, S Isotani 2018 IEEE 18th International Conference on Advanced Learning Technologies …, 2018 | 21 | 2018 |
Investigating how gamified syllabic literacy impacts learning, flow and inappropriate behaviors: A single-subject study design DA Jogo, GC Challco, II Bittencourt, M Reis, LR Silva, S Isotani International Journal of Child-Computer Interaction, 100458, 2022 | 14 | 2022 |
Computational approaches for literacy of children with autism: a systematic mapping LR Silva, AP da Silva, NC Elias, S Isotani Interactive Learning Environments, 1-11, 2020 | 13 | 2020 |
Abordagem flipped classroom em comparação com o modelo tradicional de ensino: uma investigação empírica no âmbito de teste de software LN Paschoal, L Silva, S Souza Brazilian Symposium on Computers in Education (Simpósio Brasileiro de …, 2017 | 12 | 2017 |
Saberes DAvó: Uma Abordagem para o Ensino de Programação no Ensino Médio LR Silva, DBF Carvalho Anais do Workshop de Informática na Escola 22 (1), 1, 2016 | 5 | 2016 |
Effects of a collaborative gamification on learning and engagement of children with Autism IIBSI Laíza Ribeiro Silva, Armando Maciel Toda, Geiser Chalco Challco ... Universal Access in the Information Society 23 (1), 2024 | 4* | 2024 |
Criar e professorar um curso livre em odontologia: relato de experiência durante a pandemia Sars-CoV-2: Creating and teaching a free course in dentistry: experience report … GRSA Neves, LR Silva, S Isotani Brazilian Journal of Development 8 (9), 64511-64537, 2022 | 2 | 2022 |
The impact of serious games on the learning of students with Autism Spectrum Disorder J Souza, F Oliveira, L Silva, A Toda, S Isotani Anais do XXVI Workshop de Informática na Escola, 459-468, 2020 | 2 | 2020 |
Ensino Remoto de Robótica: Utilização de ferramentas gratuitas e materiais de baixo custo no contexto de pandemia do Coronavírus ASS Montecin, LR Silva, PA Jaques | 2* | |
Uso da Gamificação e DTT para Melhorar a Aprendizagem e Aumentar o Engajamento de Crianças com Autismo no Contexto da Alfabetização LR Silva Universidade de São Paulo, 2020 | 1 | 2020 |
Ensino de habilidades socioemocionais: um estudo de caso empregando mídias audiovisuais e conversação online J Araújo, LR Silva, PA Jaques Anais do II Simpósio Brasileiro de Educação em Computação, 180-188, 2022 | | 2022 |
The impact of serious games on the learning of students with autism spectrum disorder JTS Uema, FL Oliveira, LR Silva, AM Toda, S Isotani Anais, 2020 | | 2020 |
Saberes DAvó: programação introdutória com um viés multidisciplinar LR Silva, DBF Carvalho Computação na Educação Básica: Fundamentos e Experiências, 336p., 2020 | | 2020 |
Virtualização do Saberes D'Avó: Um Minicurso de Programação Introdutória para Jovens LR Silva, DBF Carvalho II Congresso Internacional de Educação Superior a Distância, 2515, 2016 | | 2016 |
Promoção da autorregulação da aprendizagem na formação de professores da Educação Básica em curso no Google Classroom AA de Andrade, S Isotani, LR Silva | | |
The impact of serious games on the learning of students with Autism Spectrum Disorder JT de Souza Uema, FL de Oliveira, LR Silva, AM Toda, S Isotani | | |
Identificando sinais de autorregulação emocional pelo WhatsApp E da Silva Pinto, LR Silva, PAJ Maillard | | |
Professor 4.0 e a formação docente no século XXI: novas habilidades pós pandemia e o uso de mídias educacionais no ensino híbrido em escolas públicas MA Leme, S Isotani, LR Silva | | |
Docência Disruptiva: Um caminho para Educação Mediada por Tecnologias CJ de Lima Bonfim, S Isotani, LR Silva | | |