Seguir
Sandro Lucas Reis Costa
Sandro Lucas Reis Costa
PhD Student, Londrina State University (UEL) - Science Teaching and Mathematics Education
E-mail confirmado em uel.br - Página inicial
Título
Citado por
Citado por
Ano
Critical thinking in Science education and Mathematics education: research trends of 2010-2019
SLR Costa, CE Obara, FCD Broietti
Research, Society and Development 9 (9), e115996706-e115996706, 2020
172020
Pensamento crítico no ensino de ciências e educação matemática: Uma revisão bibliográfica sistemática
SLR Costa, NB Bortoloci, FCD Broietti, RM Vieira, C Tenreiro-Vieira
Investigações em Ensino de Ciências 26 (1), 145-168, 2021
132021
Dimensions of Science Learning: a study on PISA test questions involving chemistry content
FCD Broietti, P dos Santos Nora, SLR Costa
Acta Scientiae 21 (1), 95-115, 2019
102019
The levels and nature of pre-service chemistry teachers' reflections in a public university in southern brazil
SLR Costa, FCD Broietti, MM Passos
Problems of Education in the 21st Century 78 (2), 147, 2020
82020
Critical thinking in science education publications: the research contexts
SLR Costa, CE Obara, FCD Broietti
Critical thinking in science education publications: the research contexts …, 2020
62020
Scientific practices in science education publications: an analysis of research contexts
SLR Costa, FCD Broietti
Science Education International 32 (4), 282-291, 2021
52021
Identifying Scientific Practices in a Science, Technology and Society Themed Workshop
SLR Costa, FCD Broietti, CE Obara
Acta Didactica Napocensia 14 (2), 181-193, 2021
42021
Faraday’s Laws and the Flipped Classroom: A proposal for distance learning
TLG Cabral, ND de Souza Assai, SLR Costa
Research, Society and Development 10 (9), e50410918118-e50410918118, 2021
22021
Práticas Científicas no Ensino de Ciências: Características, Compreensões e Contextos das Publicações
SLR Costa
Universidade Estadual de Londrina, 2021
22021
Towards Greater Understandings of Scientific Practices in Science Education: An Analysis of the Publications
SLR Costa, FCD Broietti
Acta Scientiae 24 (6), 151-182, 2022
12022
Potencialidades do microensino reflexivo na formação Inicial de professores de Química
SLR Costa, FCD Broietti
Revista Docência do Ensino Superior 11, 1-19, 2021
12021
What are scientific practices and why are they relevant in science education?
SLR Costa, FCD Broietti
Revista Brasileira de Ensino de Ciência e Tecnologia 16, 1-22, 2023
2023
Scientific practices in science education: a systematic review of research characteristics and trends
SLR Costa, FCD Broietti
Ensino & Pesquisa, 2021
2021
Um Olhar Sobre o Processo de Envelhecimento: Tema Gerador Para o Estudo de Cinética Química
NB Bortoloci, FCD Broietti, SLR Costa
II Congresso Internacional de Ensino Conien, 973-985, 2019
2019
A Proposal for the Study of Food Additives in a Technical Course in Chemistry
SLR Costa, V Arrigo, NB Bortoloci
II Congresso Internacional de Ensino Conien, 995-1004, 2019
2019
Análise de Situações de Estudo desenvolvidas por licenciandos de Química em um programa de formação docente Analysis of Study Situations prepared by chemistry undergraduates in …
SLR Costa, FCD Broietti
2019
Problematizando o Estudo da Tensão Superficial e a Ação dos Tensoativos
SLR Costa, V Arrigo, NDS Assai, FCD Broietti
VI Sinect - Simpósio Nacional de Ensino de Ciência e Tecnologia, 1-11, 2018
2018
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–17