Seguir
Renato Bortoloti
Renato Bortoloti
Professor of Psychology, Universidade Federal de Minas Gerais, Brazil
E-mail confirmado em ufmg.br
Título
Citado por
Citado por
Ano
Teaching generative reading via recombination of minimal textual units: A legacy of verbal behavior to children in Brazil
DG de Souza, JC de Rose, TC Faleiros, R Bortoloti, ES Hanna, ...
Revista internacional de psicologia y terapia psicologica= International …, 2009
1882009
Assessment of the relatedness of equivalent stimuli through a semantic differential
R Bortoloti, JC De Rose
The Psychological Record 59 (4), 563-590, 2009
1362009
A equivalência de estímulos como modelo do significado
JC de Rose, R Bortoloti
Acta Comportamentalia: Revista Latina de Análisis de Comportamiento 15 (3 …, 2007
1242007
Medida do grau de relacionamento entre estímulos equivalentes
R Bortoloti, JC Rose
Psicologia: Reflexão e Crítica 20, 252-258, 2007
114*2007
Overtraining increases the strength of equivalence relations.
R Bortoloti, NC Rodrigues, MD Cortez, N Pimentel, JC de Rose
Psychology & Neuroscience 6 (3), 357, 2013
922013
Equivalent stimuli are more strongly related after training with delayed matching than after simultaneous matching: A study using the Implicit Relational Assessment Procedure …
R Bortoloti, JC de Rose
The Psychological Record 62 (1), 41-54, 2012
892012
Ações pelo controle reprodutivo e posse responsável de animais domésticos interpretadas à luz do conceito de metacontingência
R Bortoloti, RG D'agostino
Revista brasileira de análise do comportamento 3 (1), 2012
602012
An “Orwellian” account of stimulus equivalence. Are some stimuli “more equivalent” than others?
R Bortoloti, JC de Rose
European Journal of Behavior Analysis 12 (1), 121-134, 2011
492011
Dolls are for girls and not for boys: Evaluating the appropriateness of the Implicit Relational Assessment Procedure for school-age children
LZ Rabelo, R Bortoloti, DH Souza
The Psychological Record 64 (1), 71-77, 2014
432014
Avaliação do efeito de dica semântica e da indução de significado entre estímulos abstratos aquivalentes
R Bortoloti, JCC Rose
Psicologia: Reflexão e Crítica 24, 381-393, 2011
402011
Maintenance of equivalence classes and transfer of functions: The role of the nature of stimuli
MV Silveira, NM Aggio, MD Cortez, R Bortoloti, VV Rico, JC de Rose
The Psychological Record 66, 65-74, 2016
392016
Análise da validade e precisão de instrumento de diferencial semântico
JH de Almeida, R Bortoloti, PR dos Santos Ferreira, PW Schelini, ...
Psicologia: Reflexão e Crítica 27 (2), 272-281, 2014
352014
Emotional faces in symbolic relations: A happiness superiority effect involving the equivalence paradigm
R Bortoloti, RV De Almeida, JOH De Almeida, JC De Rose
Frontiers in Psychology 10, 427789, 2019
272019
Transferência de" significado" de expressões faciais apresentadas brevemente para estímulos abstratos equivalentes a elas
R Bortoloti, JC de Rose
Acta Comportamentalia: Revista Latina de Análisis de Comportamiento 16 (2 …, 2008
252008
Overtraining increases the strength of equivalence relations. Psychology & Neuroscience, 6 (3), 357-364
R Bortoloti, NC Rodrigues, MD Cortez, N Pimentel, JC de Rose
162013
The stimulus’ orienting function may play an important role in IRAP performance: Supportive evidence from an eye-tracking study of brands
JAR Pinto, RV de Almeida, R Bortoloti
The Psychological Record 70 (2), 257-266, 2020
142020
A commentary on the dynamics of arbitrarily applicable relational responding involving positive valenced stimuli and its implications for the IRAP research
R Bortoloti, RV de Almeida, JH de Almeida, JC de Rose
The Psychological Record 71 (3), 481-486, 2021
132021
relaçõeS de equivalênCia Como modelo de relaçõeS SemântiCaS
R Bortoloti, JC de Rose
Comportamento simbólico: Bases conceituais e empíricas, 149-176, 2014
132014
Relating, orienting and evoking functions in an IRAP study involving emotional pictographs (emojis) used in electronic messages
M Schmidt, JC de Rose, R Bortoloti
Journal of Contextual Behavioral Science 21, 80-87, 2021
122021
Treinos de discriminação simples e formação de classes funcionais de estímulos por cães
C Domeniconi, R Bortoloti, LCK Antoniazzi, TEN Mendes
Interação em Psicologia 12 (2), 235-243, 2008
122008
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20