Follow
Marlette Cassia Oliveira Ferreira
Marlette Cassia Oliveira Ferreira
Professora de Marketing
Verified email at ifsp.edu.br
Title
Cited by
Cited by
Year
Understanding consumer's responses to negative emotions related to crowding on satisfaction and impulse purchase in retail: the mediating role of coping
MCO Ferreira, MM Brandão, FS Bizarrias
Revista de Administração (São Paulo) 52, 431-442, 2017
402017
Sistemas alternativos de produção de mudas de Eucalyptus
PS FERNANDES, MC FERREIRA, JL STAPE
CONGRESSO FLORESTAL BRASILEIRO 5, 73, 1986
131986
The relation between financial attitude, consumer purchasing behavior and debt background
T Xavier, MCO Ferreira, FS Bizarrias
Revista Brasileira de Marketing 18 (4), 220-243, 2019
92019
Anti-malarial activity and toxicity of Aspidosperma nitidum Benth: a plant used in traditional medicine in the Brazilian Amazon
DLN Brandão, MT Martins, AO Silva, AD Almeida, RC de Paula, ...
Res. Soc. Dev 9, 2-23, 2020
82020
O comportamento do consumidor de alimentos funcionais
GFR Da Cruz, MCO Ferreira, JG Da Silva, JST Cucato
Proceedings of the VI Simpósio Internacional de Gestão de Projetos, Inovação …, 2017
82017
A influência da relação afetiva e experiencial no processo de criação de lealdade: uma análise do mercado de telefonia móvel no Brasil
FV Neves, FS Bizarrias, JG da Silva, MCO Ferreira
Revista Ciências Administrativas 23 (1), 156-185, 2017
82017
Políticas e práticas de gestão de pessoas e suas relações com o absenteísmo na área de produção
MCO Ferreira, JG da Silva, FS Bizarrias, JB Carvalho, FMS Souza, ...
Labor e Engenho 9 (3), 87-97, 2015
82015
Atitude e intenção na compra de produto sustentável
J SANTOS, MCO FERREIRA, FS BIZARRIAS, JG SILVA
Anais ENGEMA, 2014
72014
Variação na umidade da madeira de eucalipto, estocada em pátio industriais
MC Ferreira, PS FERNANDES, JC SARAIVA FILHO
Congresso Florestal Brasileiro 4, 779-781, 1982
71982
O papel da educação financeira no endividamento: estudo de servidores de uma instituição pública de ensino do estado de São Paulo
GM dos Santos, MCO Ferreira, FS Bizarrias, JST Cucato, JG da Silva
Revista de Administração de Roraima-RARR 10 (1), 1-21, 2020
52020
Relationship and search for discounts, and their effects on loyalty and e-commerce, when mediated by satisfaction and trust
FS Bizarrias, JST Cucato, VI Strehlau, MCO Ferreira, JG da Silva
International Journal of Professional Business Review 4 (2), 51-69, 2019
52019
Valor da marca ou descontos-A intenção de compra do consumidor sob a influência moderadora da percepção de crise político-econômica Brand value or discounts-the consumer …
FS Bizarrias, MCO Ferreira, JG da Silva, J da Silva, T Cucato
Semead Seminários em Administração. XX, 2017
52017
Muvuca na loja aumenta compra por impulso ou afasta consumidores? A resposta depende da tolerância ao crowding
MCO Ferreira, FS Bizarrias, JG Da Silva, MM Brandão
ReMark-Revista Brasileira de Marketing 14 (4), 545-556, 2015
52015
Intention to buy sustainable products based on consumer’s information and perceptions about “green”: The mediating role of attitudes
FS Bizarrias, JN Santos, MCO Ferreira, J Cucato, JG da Silva
Environment and Social Psychology 4 (2), 2019
42019
A Influência da Educação Financeira no comportamento de compra do consumidor e antecedentes ao Endividamento
T Xavier, MCO Ferreira
CLAV 2018, 2018
32018
The influence of perceptions of other consumers on consumer responses and the mediation of crowding tolerance: a study on tourism, hotels and the Olympics
JDST Cucato, FS Bizarrias, JGD Silva, AT Urdan
International Journal of Leisure and Tourism Marketing 6 (1), 4-22, 2018
32018
The use of framing of affect or reason in communications in a services failure recovery scenario in education
FS Bizarrias, JG da Silva, MCO Ferreira
Independent Journal of Management & Production 9 (4), 1127-1146, 2018
22018
Desarrollo de un modelo de refinación utilizando técnicas de programación lineal con las nuevas tecnologías, para atender las regulaciones de calidad del mercado mundial de …
M Ferreira
22003
O marketing verde e sua influência sobre o consumo consciente
MC Moreira, MCO Ferreira, FS Bizarrias, JDST Cucato, JG Da Silva
Journal of Urban Technology and Sustainability 6 (1), e59-e59, 2023
12023
Segmentation Based on Personal and Spiritual Life Balance During Covid-19, and Its Relations with Materialism, Frugality, Well-Being, and Positive Emotions
J Cucato, FS Bizarrias, JG da Silva, MCO Ferreira
Life Style 9, e01569-e01569, 2022
12022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20