Charbel El-Hani
TitleCited byYear
A síndrome de Down e sua patogênese: considerações sobre o determinismo genético
L Moreira, CN El-Hani, FAF Gusmão
Brazilian Journal of Psychiatry 22 (2), 96-99, 2000
2062000
Evolução: o sentido da biologia
D Meyer, CN El-Hani
Unesp, 2005
1912005
Multicultural education, pragmatism, and the goals of science teaching
CN El-Hani, EF Mortimer
Cultural Studies of Science Education 2 (3), 657-702, 2007
1772007
Notas sobre o ensino de história e filosofia da ciência na educação científica de nível superior
CN EL-HANI
Estudos de história e filosofia das ciências: subsídios para aplicação no …, 2006
1372006
Formas de construtivismo: mudança conceitual e construtivismo contextual
CN El-Hani, NMV Bizzo
Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências 4 (1), 1-25, 2002
1232002
On some theoretical grounds for an organism-centered biology: Property emergence, supervenience, and downward causation
CN El-Hani, C Emmeche
Theory in biosciences 119 (3-4), 234-275, 2000
1102000
Between the cross and the sword: the crisis of the gene concept
CN El-Hani
Genetics and molecular biology 30 (2), 297-307, 2007
962007
Emergence theories and pragmatic realism
CN El-Hani, S Pihlström
Essays in Philosophy 3 (2), 143-176, 2002
942002
Quando visões de mundo se encontram: religião e ciência na trajetória de formação de alunos protestantes de uma licenciatura em ciências biológicas
C Sepulveda, CN El-Hani
Investigações em ensino de ciências 9 (2), 137-175, 2016
822016
Semiosis as an emergent process
J Queiroz, CN El-Hani
Transactions of the Charles S. Peirce Society, 78-116, 2006
802006
Concepções epistemológicas de estudantes de biologia e sua transformação por uma proposta explícita de ensino sobre história e filosofia das ciências
CN El-Hani, EJM Tavares, PLB da Rocha
Investigações em Ensino de Ciências 9 (3), 265-313, 2016
712016
A influência de uma abordagem contextual sobre as concepções acerca da natureza da ciência de estudantes de física
ES Teixeira, O Freire Jr, CN El-Hani
Ciência & Educação (Bauru) 15 (3), 529-556, 2009
662009
A semiotic analysis of the genetic information system
CN El-Hani, J Queiroz, C Emmeche
Semiotica 2006 (160), 1-68, 2006
662006
Higher-level descriptions: why should we preserve them
CN El-Hani, AM Pereira
Downward causation: Minds, bodies and matter, 118-142, 2000
632000
Valuing indigenous knowledge: to call it “science” will not help
CN El-Hani, FPS de Ferreira Bandeira
Cultural Studies of Science Education 3 (3), 751-779, 2008
612008
Towards a multi-level approach to the emergence of meaning processes in living systems
J Queiroz, CN El-Hani
Acta Biotheoretica 54 (3), 179, 2006
602006
Conceptual variation or incoherence? Textbook discourse on genes in six countries
NM Gericke, M Hagberg, VC dos Santos, LM Joaquim, CN El-Hani
Science & Education 23 (2), 381-416, 2014
572014
Genes, information, and semiosis
CN El-Hani, J Queiroz, C Emmeche
Tartu University Press, 2009
552009
Conceptual profiles: A theory of teaching and learning scientific concepts
EF Mortimer, CN El-Hani
Springer Science & Business Media, 2014
532014
Function in ecology: an organizational approach
N Nunes-Neto, A Moreno, CN El-Hani
Biology & Philosophy 29 (1), 123-141, 2014
522014
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20