Júlio Cesar de Rose
Júlio Cesar de Rose
Professor of Psychology, Universidade Federal de São Carlos, Brazil
E-mail confirmado em ufscar.br
TítuloCitado porAno
Teaching reading and spelling: exclusion and stimulus equivalence.
J De Rose, D De Souza
Journal of Applied Behavior Analysis 29 (4), 451, 1996
3941996
Classes de estímulos: implicações para uma análise comportamental da cognição
JC De Rose
Psicologia: teoria e pesquisa 9 (2), 283-303, 1993
213*1993
Aquisiçäo de leitura após história de fracasso escolar: equivalência de estimulos e generalizaçäo
JC Rose, DG Souza, AL Rossito, T Rose
Psicol. teor. pesqui 5 (3), 325-46, 1989
207*1989
Emergent simple discrimination established by indirect relation to differential consequences
JC Rose, WJ McIlvane, WV Dube, VC Galpin, LT Stoddard
Journal of the Experimental Analysis of Behavior 50 (1), 1-20, 1988
2031988
Controlling relations in conditional discrimination and matching by exclusion
WJ McIlvane, JB Kledaras, LC Munson, KAJ King, JC Rose, LT Stoddard
Journal of the Experimental Analysis of Behavior 48 (2), 187-208, 1987
1721987
Análise comportamental da aprendizagem de leitura e escrita
JC de Rose
Revista Brasileira de análise do Comportamento 1 (1), 29-50, 2012
1662012
Reading, equivalence, and recombination of units: a replication with students with different learning histories.
LE Melchiori
Journal of Applied Behavior Analysis 33 (1), 97, 2000
1572000
Desenvolvendo programas individualizados para o ensino de leitura
DG Souza, JC Rose
Acta Comportamentalia 14 (1), 77-98, 2006
1232006
Teaching generative reading via recombination of minimal textual units: A legacy of verbal behavior to children in Brazil
DG de Souza, JC de Rose, TC Faleiros, R Bortoloti, ES Hanna, ...
Revista internacional de psicologia y terapia psicologica= International …, 2009
1182009
Stimulus equivalence and generalization in reading after matching to sample by exclusion.
JC de Rose, DG de Souza, AL Rossito, T de Rose
Context Press, 1992
1061992
Effects of delayed constructed‐response identity matching on spelling of dictated words
ES Hanna, DG de Souza, JC de Rose, M Fonseca
Journal of Applied Behavior Analysis 37 (2), 223-227, 2004
982004
Exclusion vs. selection training of auditory-visual conditional relations
C Ferrari, JC De Rose, WJ McIlvane
Journal of Experimental Child Psychology 56 (1), 49-63, 1993
921993
Assessment of the relatedness of equivalent stimuli through a semantic differential
R Bortoloti, JC De Rose
The Psychological Record 59 (4), 563-590, 2009
822009
Stimulus class formation and functional equivalence in moderately retarded individuals' conditional discrimination
JC de Rose, WJ McIlvane, WV Dube, LT Stoddard
Behavioural Processes 17 (2), 167-175, 1988
781988
O relato verbal segundo a perspectiva da análise do comportamento: contribuições conceituais e experimentais
JC De Rose
Sobre comportamento e cognição 1, 148-166, 1997
771997
Aprendizagem de leitura por meio de um procedimento de discriminação sem erros (exclusão): uma replicação com pré-escolares
LE Melchiori, DG de Souza, JC de Rose
Psicologia: teoria e pesquisa 8 (1), 101-111, 2012
762012
Observações curiosas acerca do desempenho deficiente apos a decorrencia de erros
LT STODDARD, WJ MCLLVANE
Psicol.(Soc. Estud. Psicol.), 1-18, 1986
701986
Applying relational operants to reading and spelling
DG de Souza, JC de Rose, C Domeniconi
Derived relational responding: Applications for learners with autism and …, 2009
692009
Relational learning in children with deafness and cochlear implants
AC Almeida‐Verdu, EM Huziwara, DG De Souza, JC De Rose, ...
Journal of the experimental analysis of behavior 89 (3), 407-424, 2008
672008
A equivalência de estímulos como modelo do significado
JC de Rose, R Bortoloti
Acta Comportamentalia: Revista Latina de Análisis de Comportamiento 15 (3 …, 2007
672007
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20