Follow
Júlio Cesar de Rose
Júlio Cesar de Rose
Professor of Psychology, Universidade Federal de São Carlos, Brazil
Verified email at ufscar.br
Title
Cited by
Cited by
Year
Teaching reading and spelling: exclusion and stimulus equivalence.
J De Rose, D De Souza
Journal of Applied Behavior Analysis 29 (4), 451, 1996
5571996
Classes de estímulos: implicações para uma análise comportamental da cognição
JC De Rose
Psicologia: teoria e pesquisa 9 (2), 283-303, 1993
2901993
Aquisiçäo de leitura após história de fracasso escolar: equivalência de estimulos e generalizaçäo
JC Rose, DG Souza, AL Rossito, T Rose
Psicol. teor. pesqui 5 (3), 325-46, 1989
290*1989
Análise comportamental da aprendizagem de leitura e escrita
JC de Rose
Revista Brasileira de análise do Comportamento 1 (1), 29-50, 2012
2892012
Emergent simple discrimination established by indirect relation to differential consequences
JC Rose, WJ McIlvane, WV Dube, VC Galpin, LT Stoddard
Journal of the Experimental Analysis of Behavior 50 (1), 1-20, 1988
2611988
Reading, equivalence, and recombination of units: a replication with students with different learning histories.
LE Melchiori
Journal of Applied Behavior Analysis 33 (1), 97, 2000
2132000
Controlling relations in conditional discrimination and matching by exclusion
WJ McIlvane, JB Kledaras, LC Munson, KAJ King, JC Rose, LT Stoddard
Journal of the Experimental Analysis of Behavior 48 (2), 187-208, 1987
2071987
Desenvolvendo programas individualizados para o ensino de leitura
DG de Souza, JC de Rose
Acta Comportamentalia: Revista Latina de Análisis de Comportamiento 14 (1 …, 2006
1932006
Teaching generative reading via recombination of minimal textual units: A legacy of verbal behavior to children in Brazil
DG de Souza, JC de Rose, TC Faleiros, R Bortoloti, ES Hanna, ...
Revista internacional de psicologia y terapia psicologica= International …, 2009
1882009
Stimulus equivalence and generalization in reading after matching to sample by exclusion.
JC de Rose, DG de Souza, AL Rossito, T de Rose
Context Press, 1992
1421992
Assessment of the relatedness of equivalent stimuli through a semantic differential
R Bortoloti, JC De Rose
The Psychological Record 59 (4), 563-590, 2009
1352009
O relato verbal segundo a perspectiva da análise do comportamento: contribuições conceituais e experimentais
JC De Rose
Sobre comportamento e cognição 1, 148-166, 1997
1281997
Effects of delayed constructed‐response identity matching on spelling of dictated words
ES Hanna, DG de Souza, JC de Rose, M Fonseca
Journal of Applied Behavior Analysis 37 (2), 223-227, 2004
1262004
A equivalência de estímulos como modelo do significado
JC de Rose, R Bortoloti
Acta Comportamentalia: Revista Latina de Análisis de Comportamiento 15 (3 …, 2007
1242007
Avaliação de um programa para o ensino de leitura e escrita
TS Reis, DG de Souza, JC de Rose
Estudos em Avaliação Educacional 44, 2009
1172009
Exclusion vs. selection training of auditory-visual conditional relations
C Ferrari, JC De Rose, WJ McIlvane
Journal of Experimental Child Psychology 56 (1), 49-63, 1993
1151993
Applying relational operants to reading and spelling
DG de Souza, JC de Rose, C Domeniconi
Derived relational responding: Applications for learners with autism and …, 2009
1012009
Relational learning in children with deafness and cochlear implants
AC Almeida‐Verdu, EM Huziwara, DG De Souza, JC De Rose, ...
Journal of the experimental analysis of behavior 89 (3), 407-424, 2008
1012008
Aprendizagem de leitura por meio de um procedimento de discriminação sem erros (exclusão):: Uma replicação com pré-escolares
LE Melchiori, DG de Souza, JC de Rose
Psicologia: teoria e pesquisa 8 (1), 101-111, 1992
1011992
Observações curiosas acerca do desempenho deficiente após a ocorrência de erros
LT Stoddard, JC De Rose, WJ McIlvane
Psicologia 12 (1), 1-18, 1986
961986
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20