Using reflexive interviewing to foster deep understanding of research participants’ perspectives ASG Pessoa, E Harper, IS Santos, MCS Gracino International Journal of Qualitative Methods 18, 1609406918825026, 2019 | 42 | 2019 |
Trajetórias negligenciadas: processos de resiliência em adolescentes com histórico de envolvimneto no tráfico de drogas ASG Pessoa Universidade Estadual Paulista (UNESP), 2015 | 22 | 2015 |
Resilience processes within the school context of adolescents with sexual violence history ASG Pessoa, RM Coimbra, A Noltemeyer, D Bottrell Educação em revista 33, 2017 | 15 | 2017 |
The applicability of hidden resilience in the lives of adolescents involved in drug trafficking ASG Pessoa, RM Coimbra, A Noltemeyer, D Bottrell Vulnerable children and youth in Brazil, 247-260, 2017 | 15 | 2017 |
O “traficante” não vai à escola ASG Pessoa, RM Coimbra Revista Educação em Questão 54 (42), 190-217, 2016 | 14 | 2016 |
Resiliência Oculta na Vida de adolescentes com envolvimento no tráfico de drogas ASG Pessoa, RM Coimbra, SH Koller, M Ungar Psicologia: Teoria e Pesquisa 34, 2019 | 7 | 2019 |
Resilience processes of Brazilian young people: Overcoming adversity through an arts program ASG Pessoa, RM Coimbra, CS Murgo, A Van Breda, A Baker Revista Pesquisas e Práticas Psicossociais 13 (3), 1-17, 2018 | 6 | 2018 |
Resilience and vulnerability for children residing in foster care: A qualitative study conducted in Brazil ASG Pessoa, L Liebenberg, DB da Fonseca, JK Medeiros Early Child Development and Care, 2018 | 6 | 2018 |
O papel da escola na vida de adolescentes vítimas de violência sexual: risco e proteção ASG Pessoa Universidade Estadual Paulista (UNESP), 2011 | 6 | 2011 |
Nível de confiança de adolescentes e jovens em instituições e processos de resiliência ASG Pessoa, RMC Libório, Dell'Aglio DD. Koller SH Adolescência e juventude: vulnerabilidade e contextos de proteção, 163-194, 2011 | 6 | 2011 |
Psiquismo, linguagem e autismo: contribuições da semiótica nos contextos educativos Z Trevizan, ASG Pessoa Educar em Revista 34, 241-258, 2018 | 5 | 2018 |
Trabalho e educação no contexto de adolescentes brasileiros: reflexões sobre retóricas de erradicação e políticas sociais ASG Pessoa, RM Coimbra, IA Viotto Filho Nuances: estudos sobre Educação 26 (1), 66-79, 2015 | 5 | 2015 |
The use of visual methods and reflexive interviews in the research with children living in foster care ASG Pessoa, JK Medeiros, DB Fonseca, L Lienbeberg Vulnerable Children and Youth in Brazil, 211-227, 2017 | 4 | 2017 |
Fatores que Dificultam a Permanência de Estudantes com Deficiência no Ensino Superior IS Santos, ASG Pessoa Revista de Ensino, Educação e Ciências Humanas 20 (4), 430-439, 2019 | 3 | 2019 |
Restructuring educational systems and promoting social justice for young people involved in drug trafficking in Brazil ASG Pessoa, L Liebenberg, D Bottrell, SH Koller Zeitschrift für Psychologie, 2019 | 3 | 2019 |
Perceptions of young offenders about the police: A qualitative study conducted in Brazil JB Coelho, ASG Pessoa, D Bottrell Revista Pesquisas e Práticas Psicossociais 12 (4), 17, 2017 | 3 | 2017 |
“A QUEBRADA ESTÁ ONLINE”: ANÁLISE DO USO DAS REDES SOCIAIS POR ADOLESCENTES COM HISTÓRICO DE ENVOLVIMENTO EM ATOS INFRACIONAIS ASG Pessoa, VW da Costa Branquinho POLÊM! CA 17 (3), 001-019, 2017 | 3 | 2017 |
Desafios éticos na pesquisa com adolescentes envolvidos no tráfico de drogas ASG Pessoa, RM Coimbra, SH Koller Revista da SPAGESP 18 (2), 100-114, 2017 | 3 | 2017 |
Desafiando noções hegemônicas sobre resiliência e indisciplina no contexto escolar ASG Pessoa, RM Coimbra Polêm! ca 16 (2), 059-070, 2016 | 3 | 2016 |
Expressões de resiliência oculta nas letras do grupo de rap Facção Central MA Gianfelice, ASG Pessoa, AR Gomes Revista da SPAGESP 21 (1), 143-152, 2020 | 2 | 2020 |