Modelling mathematical reasoning in physics education O Uhden, R Karam, M Pietrocola, G Pospiech Science & Education 21, 485-506, 2012 | 269 | 2012 |
Framing the structural role of mathematics in physics lectures: A case study on electromagnetism R Karam Physical Review Special Topics-Physics Education Research 10 (1), 010119, 2014 | 84 | 2014 |
Habilidades técnicas versus habilidades estruturantes: resolução de problemas e o papel da matemática como estruturante do pensamento físico RAS Karam, M Pietrocola Alexandria: Revista de Educação em Ciência e Tecnologia 2 (2), 181-205, 2009 | 47 | 2009 |
Introduction of the Thematic Issue on the Interplay of Physics and Mathematics R Karam Science & Education 24 (5), 487-494, 2015 | 46 | 2015 |
Quod erat demonstrandum: Understanding and Explaining Equations in Physics Teacher Education R Karam, O Krey Science & Education 24, 661-698, 2015 | 38 | 2015 |
Relatividades no ensino médio: o debate em sala de aula RAS Karam, SMSC Cruz, D Coimbra Revista Brasileira de Ensino de Física 29, 105-114, 2007 | 37 | 2007 |
Why are complex numbers needed in quantum mechanics? Some answers for the introductory level R Karam American Journal of Physics 88 (1), 39-45, 2020 | 30 | 2020 |
Schrödinger's original struggles with a complex wave function R Karam American Journal of Physics 88 (6), 433-438, 2020 | 24 | 2020 |
Mathematics in physics lessons: Developing structural skills R Karam, G Pospiech, M Pietrocola GIREP-EPEC & PHEC 2009 International Conference August, 17-21, 2011 | 20 | 2011 |
Matemática como estruturante e física como motivação: uma análise de concepções sobre as relações entre matemática e física RAS Karam VI Encontro Nacional de Pesquisa em Educação em Ciências, 2007 | 20 | 2007 |
Tempo relativístico no início do Ensino Médio RAS Karam, SMSCS Cruz, D Coimbra Revista Brasileira de Ensino de Física 28, 373-386, 2006 | 20 | 2006 |
Relatividade restrita no início do ensino médio: elaboração e análise de uma proposta RAS Karam Florianópolis, SC, 2005 | 19 | 2005 |
Classroom evidence of teachers’ PCK of the interplay of physics and mathematics Y Lehavi, E Bagno, BS Eylon, R Mualem, G Pospiech, U Böhm, O Krey, ... Key Competences in Physics Teaching and Learning: Selected Contributions …, 2017 | 18 | 2017 |
Estruturação matemática do pensamento físico no ensino: uma ferramenta teórica para analisar abordagens didáticas RAS Karam, MPP Oliveira | 17 | 2012 |
The “math as prerequisite” illusion: Historical considerations and implications for physics teaching R Karam, O Uhden, D Höttecke Mathematics in physics education, 37-52, 2019 | 15 | 2019 |
Recognizing the structural role of mathematics in physical thought R Karam, M Pietrocola Contemporary science education research: International perspectives, 65-76, 2010 | 15 | 2010 |
Particle velocity= group velocity: A common assumption in the different theories of Louis de Broglie and Erwin Schrödinger N Lima, R Karam American Journal of Physics 89 (5), 521-528, 2021 | 12 | 2021 |
Discussão das relações entre matemática e física no ensino de relatividade restrita: um estudo de caso R KARAM, M PIETROCOLA Atas do VII Encontro Nacional de Pesquisa em Educação em Ciências–VII ENPEC …, 2009 | 11 | 2009 |
O que diferencia as Feynman lectures de livros tradicionais? R Karam Revista Brasileira de Ensino de Física 40, e4204, 2018 | 10 | 2018 |
Atwood and Poggendorff: an insightful analogy RL Coelho, PF Borges, R Karam European Journal of Physics 37 (6), 065003, 2016 | 7 | 2016 |