Seguir
Ricardo Karam
Ricardo Karam
Associate Professor, University of Copenhagen
E-mail confirmado em ind.ku.dk - Página inicial
Título
Citado por
Citado por
Ano
Modelling mathematical reasoning in physics education
O Uhden, R Karam, M Pietrocola, G Pospiech
Science & Education 21, 485-506, 2012
2692012
Framing the structural role of mathematics in physics lectures: A case study on electromagnetism
R Karam
Physical Review Special Topics-Physics Education Research 10 (1), 010119, 2014
842014
Habilidades técnicas versus habilidades estruturantes: resolução de problemas e o papel da matemática como estruturante do pensamento físico
RAS Karam, M Pietrocola
Alexandria: Revista de Educação em Ciência e Tecnologia 2 (2), 181-205, 2009
472009
Introduction of the Thematic Issue on the Interplay of Physics and Mathematics
R Karam
Science & Education 24 (5), 487-494, 2015
462015
Quod erat demonstrandum: Understanding and Explaining Equations in Physics Teacher Education
R Karam, O Krey
Science & Education 24, 661-698, 2015
382015
Relatividades no ensino médio: o debate em sala de aula
RAS Karam, SMSC Cruz, D Coimbra
Revista Brasileira de Ensino de Física 29, 105-114, 2007
372007
Why are complex numbers needed in quantum mechanics? Some answers for the introductory level
R Karam
American Journal of Physics 88 (1), 39-45, 2020
302020
Schrödinger's original struggles with a complex wave function
R Karam
American Journal of Physics 88 (6), 433-438, 2020
242020
Mathematics in physics lessons: Developing structural skills
R Karam, G Pospiech, M Pietrocola
GIREP-EPEC & PHEC 2009 International Conference August, 17-21, 2011
202011
Matemática como estruturante e física como motivação: uma análise de concepções sobre as relações entre matemática e física
RAS Karam
VI Encontro Nacional de Pesquisa em Educação em Ciências, 2007
202007
Tempo relativístico no início do Ensino Médio
RAS Karam, SMSCS Cruz, D Coimbra
Revista Brasileira de Ensino de Física 28, 373-386, 2006
202006
Relatividade restrita no início do ensino médio: elaboração e análise de uma proposta
RAS Karam
Florianópolis, SC, 2005
192005
Classroom evidence of teachers’ PCK of the interplay of physics and mathematics
Y Lehavi, E Bagno, BS Eylon, R Mualem, G Pospiech, U Böhm, O Krey, ...
Key Competences in Physics Teaching and Learning: Selected Contributions …, 2017
182017
Estruturação matemática do pensamento físico no ensino: uma ferramenta teórica para analisar abordagens didáticas
RAS Karam, MPP Oliveira
172012
The “math as prerequisite” illusion: Historical considerations and implications for physics teaching
R Karam, O Uhden, D Höttecke
Mathematics in physics education, 37-52, 2019
152019
Recognizing the structural role of mathematics in physical thought
R Karam, M Pietrocola
Contemporary science education research: International perspectives, 65-76, 2010
152010
Particle velocity= group velocity: A common assumption in the different theories of Louis de Broglie and Erwin Schrödinger
N Lima, R Karam
American Journal of Physics 89 (5), 521-528, 2021
122021
Discussão das relações entre matemática e física no ensino de relatividade restrita: um estudo de caso
R KARAM, M PIETROCOLA
Atas do VII Encontro Nacional de Pesquisa em Educação em Ciências–VII ENPEC …, 2009
112009
O que diferencia as Feynman lectures de livros tradicionais?
R Karam
Revista Brasileira de Ensino de Física 40, e4204, 2018
102018
Atwood and Poggendorff: an insightful analogy
RL Coelho, PF Borges, R Karam
European Journal of Physics 37 (6), 065003, 2016
72016
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20