Seguir
MURILO CARRAZEDO MARQUES DA COSTA FILHO
MURILO CARRAZEDO MARQUES DA COSTA FILHO
Universidade de São Paulo
Nenhum e-mail foi confirmado
Título
Citado por
Citado por
Ano
Brand loyalty among low-income consumers?
MC Costa Filho, RPQ Falcao, PCM Motta
Qualitative Market Research: An International Journal 24 (2), 260-280, 2021
202021
The influence of ubiquitous connectivity, trust, personality and generational effects on mobile tourism purchases
RPQ Falcao, JB Ferreira, M Carrazedo Marques da Costa Filho
Information Technology & Tourism 21 (4), 483-514, 2019
182019
Mind the fake reviews! Protecting consumers from deception through persuasion knowledge acquisition
M Costa Filho, DN Rafael, LSG Barros, E Mesquita
Journal of Business Research 156, 113538, 2023
82023
When transparency pays off: Enticing sceptical consumers with two‐sided advertising
JMC Hernandez, MCM da Costa Filho, MPV Strano
International Journal of Consumer Studies, 2022
82022
Significados da educação privada na nova classe média
ES Nascimento, MCM da Costa Filho, LF Hor-Meyll
Revista Pensamento Contemporâneo em Administração 11 (2), 32-46, 2017
82017
Gestão de orçamento nas compras de supermercado da nova classe média
MCM da Costa Filho, PC de Mendonça Motta
Revista Pensamento Contemporâneo em Administração 9 (4), 111-127, 2015
82015
Segmentation of Brazilian travelers’ mobile purchase behavior
RPQ Falcão, MCM da Costa Filho, JB Ferreira
Journal of Hospitality and Tourism Insights 3 (2), 209-228, 2020
62020
Internal locus of control and individuals' regret for normal vs. abnormal decisions
JMC Hernandez, M Costa Filho, ASM Kamiya, RO Pasquini, ...
Personality and Individual Differences 192, 111562, 2022
52022
Meanings and attitudes regarding education and household spending priorities of the new middle-class families in Brazil
MC Costa Filho, AC Rocha
Journal of Consumer Culture 22 (1), 183-206, 2022
52022
Lealdade à marca: O que é? Como medir?
MC Costa Filho
Journal of Administrative Sciences/Revista Ciências Administrativas 25 (3), 2019
32019
Imagem Brasil na percepção do consumidor estrangeiro: uma abordagem prática
MCM da Costa Filho, JT Carneiro, C Costa, F Faria
Revista Alcance 23 (4 (Out-Dez)), 437-454, 2016
22016
Researching hard-to-reach populations: lessons learned from dispersed migrant communities
R Falcão, E Cruz, M Costa Filho, M Elo
International Journal of Sociology and Social Policy 44 (1/2), 76-95, 2024
12024
The benefits of deciding now and not later: The influence of the timing between acquiring knowledge and deciding on decision confidence, omission neglect bias, and choice deferral
JMC Hernandez, MCM Costa Filho, DR Gaffney, FR Kardes
Judgment and Decision Making 18, e3, 2023
12023
Influence of self-esteem on regret for criticized normal versus abnormal consumer decisions
JM da Costa Hernandez, ASM Kamiya, M Costa Filho
Journal of Consumer Marketing, 2023
2023
When and Why Are Consumers Willing To Help For-Profit Companies in Distress?: The Corporate Vulnerability Appeal: Conditions that Drive Its Effectiveness
LSG Barros, FD Abrantes-Braga, CB Chammas, M Costa Filho
Journal of Advertising Research 63 (3), 290-308, 2023
2023
Lealdade à Marca: Uma Proposta de Modelo
MCM da Costa Filho
Revista Ciências Administrativas 27 (2), 2021
2021
SUPERANDO O CETICISMO DO CONSUMIDOR RELATIVO À PROPAGANDA USANDO ANÚNCIOS MISTERIOSOS.
J DA COSTA HERNANDEZ, MC MARQUES DA COSTA FILHO
Gestão e Sociedade 15 (42), 2021
2021
Escolhas por diferentes métodos: a ordenação dos fatores altera o resultado?
EP Cruz, CN Fontanillas, MCM DA COSTA
Revista de Gestão dos Países de Língua Portuguesa 20 (1), 1-20, 2021
2021
Um estudo sobre o discurso e a prática de um grupo de consumidores de alimentos orgânicos
LA Porto, Paula Pessoa, LF Hor-Meyll, M Carrazedo
FFBusiness 16, 2018
2018
Estratégias competitivas: uma análise crítica do modelo dicotômico de Porter e sua evolução
MCM da Costa Filho, EB de Albuquerque
Revista Brasileira de Administração Científica 6 (2), 117-135, 2015
2015
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20