Follow
Carlos Rosemberg Maia de Carvalho
Carlos Rosemberg Maia de Carvalho
User Experience Researcher
Verified email at edu.unifor.br - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Agileux model: Towards a reference model on integrating ux in developing software using agile methodologies
AL Peres, T Da Silva, FS Silva, FF Soares, C Rosemberg, S Romero
2014 Agile Conference, 61-63, 2014
422014
Prototipação de software e design participativo: uma experiência do atlântico
C Rosemberg, A Schilling, C Bastos, R Araripe
IHC 8, 312-315, 2008
172008
Does content categorization lead to knowledge building? An experiment in a social bookmarking service
CRM de Carvalho, ES Furtado, V Furtado
Computers in Human Behavior 51, 1177-1184, 2015
152015
MEX experience boards: a set of agile tools for user experience design.
CRM de Carvalho
IHC, 213-216, 2010
142010
Formação em IHC e Mercado
C Rosemberg, C Boscarioli, E Furtado, MS Silveira, RO Prates, SA Bim, ...
I GranDIHC-BR—Grandes Desafios de Pesquisa em Interação Humano-Computador …, 2014
102014
Panorama, oportunidades e recomendações para o contexto brasileiro de interação humano-computador e design centrado no usuário a partir do uso de personas
DB Guimarães, CRM Carvalho, ES Furtado
Interação 678 (797), 163, 2011
102011
Unindo IHC e negócios através do uso de personas: um estudo de caso no mercado de aplicativos móveis.
CRM De Carvalho, GC Costa, CD Andrade, AS Gomes, CMB Cysne
IHC+ CLIHC, 100-104, 2011
102011
Wikimarks: An approach proposition for generating collaborative, structured content from social networking sharing on the web
CRM de Carvalho, ES Furtado
Proceedings of the 11th Brazilian Symposium on Human Factors in Computing …, 2012
62012
Elicitação de Requisitos e Design Participativo através de Protótipos de baixa Fidelidade-um Estudo de Caso
C Rosemberg, A Schilling, C Bastos, R Araripe
Congresso Tecnológico InfoBrasil, Fortaleza, Brazil, 29, 2008
52008
MEX: Um Modelo Genérico para o Estudo das Experiências dos Usuários com Produtos Interativos
C Rosemberg
Science of Computing 1, 21-28, 2007
42007
Integrando IHC e métodos ágeis
C Rosemberg, A Schilling
Proceedings of the Companion Proceedings of the 10th Brazilian Symposium on …, 2011
22011
MEX-modelo genérico de experiência do usuário: uma evolução conceitual.
CRM de Carvalho
IHC, 328-329, 2008
22008
Prospecting HCI challenges for extreme poverty communities: redefining and optimizing user experiences with technology
DA Chagas, CLB Maia, E Furtado, CR Carvalho
International Conference on Human-Computer Interaction, 281-290, 2015
12015
Um estudo da experiência dos usuários de Internet banking de um banco público brasileiro
THO da Silva, J da Silva Juliani, MS Mendes, CRM de Carvalho
Anais Estendidos do XVII Simpósio Brasileiro sobre Fatores Humanos em …, 2018
2018
Tecnologias ubíquas na educação e os desafios da otimização da experiência do usuário
CLB Maia, CRM de Carvalho, ES Furtado
Proceedings of the 13th Brazilian Symposium on Human Factors in Computing …, 2014
2014
Institucionalizando o foco na experiência do usuário através do six sigma em uma organização CMMI5
A Schilling, C Rosemberg, J Barbosa, G Telles
Proceedings of the IX Symposium on Human Factors in Computing Systems, 237-242, 2010
2010
Web standards em projetos de software de grande porte: a experiência do instituto atlântico
CRM de Carvalho, EÉT de Souza, RKP de Oliveira, RE Menescal
Proceedings of VII Brazilian symposium on Human factors in computing systems …, 2006
2006
Web standards in the design of software for large organizations: the experience of the Institute Atlantico
CRM de Carvalho, EET de Souza, RKP de Oliveira, RE Menescal
ACM International Conference Proceeding Series: Proceedings of VII Brazilian …, 2006
2006
Wikimarks: an approach proposition for generating collaborative, structured content from social networking sharing on the web (Artigo Técnico Resumido)
CRM de Carvalho, ES Furtado
Indo Além da Usabilidade-Proposta de um Modelo de Experiência dos Usuários de Produtos Interativos
CRM de Carvalho
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20