Seguir
Márcia Fernandes
Título
Citado por
Citado por
Ano
Comparing strategies for modeling students learning styles through reinforcement learning in adaptive and intelligent educational systems: An experimental analysis
FA Dorça, LV Lima, MA Fernandes, CR Lopes
Expert Systems with Applications 40 (6), 2092-2101, 2013
1482013
A multiagent architecture for distance education systems
FA Dorca, CR Lopes, MA Fernandes
Proceedings 3rd IEEE International Conference on Advanced Technologies, 368-369, 2003
762003
Chatbot and conversational analysis to promote collaborative learning in distance education
AJM Neto, MA Fernandes
2019 IEEE 19th International Conference on Advanced Learning Technologies …, 2019
592019
Automatic student modeling in adaptive educational systems through probabilistic learning style combinations: a qualitative comparison between two innovative stochastic approaches
FA Dorça, LV Lima, MA Fernandes, CR Lopes
Journal of the Brazilian Computer Society 19, 43-58, 2013
362013
A stochastic approach for automatic and dynamic modeling of students' learning styles in adaptive educational systems
FA Dorça, LV Lima, MA Fernandes, CR Lopes
Informatics in Education 11 (2), 191-212, 2012
362012
An approach for flexible job-shop scheduling with separable sequence-dependent setup time
KF Guimaraes, MA Fernandes
2006 IEEE International Conference on Systems, Man and Cybernetics 5, 3727-3731, 2006
262006
A new approach to discover students learning styles in adaptive educational systems
FA Dorça, LV Lima, MA Fernandes, CR Lopes
Revista Brasileira de informática na educação 21 (01), 76, 2013
232013
Adaptative instructional planning using workflow and genetic algorithms
R da Silva Lopes, MA Fernandes
2009 Eighth IEEE/ACIS International Conference on Computer and Information …, 2009
222009
Detecçao e correçao automática de estilos de aprendizagem em sistemas adaptativos para educaçao
FA Dorça, LV Lima, MA Fernandes, CR Lopes
Revista de Informática Teórica e Aplicada 18 (2), 178-204, 2011
212011
O primeiro ensino clínico no percurso formativo do estudante de enfermagem
MID Fernandes
PQDT-Global, 2010
202010
Juiz online no ensino de CS1-lições aprendidas e proposta de uma ferramenta
RE Francisco, APL Ambrósio, CXP Junior, MA Fernandes
Revista Brasileira de Informática na Educação 26 (03), 163, 2018
162018
Reconhecimento dinâmico de emoções através de expressões faciais utilizando árvore de decisão
AC Dantas, S de Melo, F Moura, M Fernandes
Brazilian Symposium on Computers in Education (Simpósio Brasileiro de …, 2015
152015
Ensino de leitura para alunos do ensino fundamental–proposta com base
MAP Fernandes, M Moroz
Psicologia da Educação, 2011
142011
Um sistema inteligente multiagente para educação à distância
F Dorça, B Queiroz, MA Fernandes, CR Lopes
XXII Congresso da Sociedade Brasileira de Computação, Sociedade Brasileira …, 2002
142002
Application of AI planning in the context of e-learning
N Costa, CP Junior, R Araujo, M Fernandes
2019 IEEE 19th International Conference on Advanced Learning Technologies …, 2019
132019
Multi-objective Flexible Job-Shop scheduling problem with DIPSO: More diversity, greater efficiency
LCF Carvalho, MA Fernandes
2014 IEEE Congress on evolutionary computation (CEC), 282-289, 2014
122014
Consistent evolution of student models by automatic detection of learning styles
FA Dorca, LV Lima, MA Fernandes, CR Lopes
IEEE Latin America Transactions 10 (5), 2150-2161, 2012
122012
Um Sistema de Avaliação em EAD baseado em Lógica Fuzzy
MN Faria, GRO Malva, FA Dorça, RS Lopes, MA Fernandes, CR Lopes
Revista Eletrônica Horizonte Científico. Minas Gerais, edição, 2008
122008
Produção e desenvolvimento de objetos de aprendizagem para o ensino de química: implicações na formação docente
RMG Silva, MA Fernandes
Informática na educação: elaboração de objetos de aprendizagem. Uberlândia …, 2007
122007
Modeling workflow systems with genetic planner and scheduler
FSR Alves, KF Guimaraes, MA Fernandes
2006 18th IEEE International Conference on Tools with Artificial …, 2006
112006
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20