Preparing teachers to teach English as an international language A Matsuda Multilingual Matters, 2017 | 303 | 2017 |
The Routledge handbook of English as a lingua franca J Jenkins, W Baker, M Dewey Routledge, 2018 | 267 | 2018 |
Current perspectives on pedagogy for ELF Y Bayyurt, S Akcan Current perspectives on pedagogy for English as a lingua franca 6, 2015 | 124 | 2015 |
Inglês como língua franca: desenvolvimentos recentes T Gimenez, MSE Kadri, LCS Calvo, DSP Siqueira, L Porfirio Revista Brasileira de Linguística Aplicada 15, 593-619, 2015 | 54 | 2015 |
Inglês como língua franca: ensino-aprendizagem e formação de professores T Gimenez, LCS Calvo, MS El Kadri Pontes Editores, 2011 | 51 | 2011 |
The teaching practicum as a locus of multi-leveled, school-based transformation MS El Kadri, WM Roth Teaching Education 26 (1), 17-37, 2015 | 47 | 2015 |
Formando professores de inglês para o contexto do inglês como língua franca MS El Kadri, T Gimenez Acta Scientiarum. Language and Culture 35 (2), 125-133, 2013 | 42 | 2013 |
Handbook of research on media literacy in the digital age MN Yildiz IGI Global, 2015 | 38 | 2015 |
The mission statements of the federal universities and the projection of internationalization in Brazil FF Guimarães, KR Finardi, MS El Kadri, R Taquini System 94, 102331, 2020 | 32 | 2020 |
English as a Lingua Franca in teacher education T Gimenez, M El Kadri, LCS Calvo De Gruyter Mouton 10, 9781501511776, 2018 | 29 | 2018 |
Beyond Madonna: Teaching materials as windows into pre-service teachers’ understandings of ELF T Gimenez, LCS Calvo, MS El Kadri Current perspectives on pedagogy for ELF, 225-237, 2015 | 27 | 2015 |
Atitudes sobre o estatuto do inglês como língua franca em curso de formação inicial de professores MS El Kadri MA Thesis, Universidade Estadual de Londrina, Brasil, 2010 | 27 | 2010 |
Experiências de formação de professores de línguas eo PIBID: contornos, cores e matizes E Mateus, MS El Kadri, KA da Silva Pontes, 2013 | 24 | 2013 |
Inglês como língua franca: um olhar sobre programas disciplinares de um curso de formação inicial de professores de inglês MS El Kadri Entretextos 10 (2), 64-91, 2010 | 23 | 2010 |
Towards a more symmetrical approach to the zone of proximal development in teacher education MSEL KADRI, WM ROTH, AJ GIL, E MATEUS Revista Brasileira de Educação 22, 668-689, 2017 | 22 | 2017 |
Mapeamento de estudos nacionais sobre inglês como língua franca: lacunas e avanços LCS CALVO, MS El Kadri Inglês como língua franca: ensino-aprendizagem e formação de professores …, 2011 | 22 | 2011 |
O que se pode ver da janela: uma análise do subprojeto de Letras-inglês do Programa PIBID EF Mateus, MS El Kadre, P Gaffuri Signum: Estudos da Linguagem 14 (1), 363-386, 2011 | 14 | 2011 |
" I am a Pibidiana": Societal relations as the locus of sustained development in a teacher education program in Brazil MS El Kadri, WM Roth Australian Journal of Teacher Education (Online) 38 (5), 89-114, 2013 | 13 | 2013 |
English as a lingua franca in an online teacher education program offered by a State University in Brazil MS El Kadri, LCS Calvo, T Gimenez Preparing teachers to teach English as an international language. Bristol …, 2017 | 12 | 2017 |
Leadership in diverse learning contexts G Johnson, N Dempster Springer, 2016 | 11 | 2016 |