Seguir
Fernanda Tebexreni Orsati
Fernanda Tebexreni Orsati
Diretora do Instituto Inclusive Todos
E-mail confirmado em inclusivetodos.org.br
Título
Citado por
Citado por
Ano
Transcranial direct current stimulation of the prefrontal cortex modulates the desire for specific foods
F Fregni, F Orsati, W Pedrosa, S Fecteau, FAM Tome, MA Nitsche, ...
Appetite 51 (1), 34-41, 2008
3792008
Does Self-Contained Special Education Deliver on Its Promises? A Critical Inquiry into Research and Practice.
J Causton-Theoharis, G Theoharis, F Orsati, M Cosier
Journal of Special Education Leadership 24 (2), 61-78, 2011
1832011
Low and high frequency repetitive transcranial magnetic stimulation for the treatment of spasticity
AC Valle, K Dionisio, NB Pitskel, A Pascual‐Leone, F Orsati, MJL Ferreira, ...
Developmental Medicine & Child Neurology 49 (7), 534-538, 2007
1392007
Challenging control: Inclusive teachers’ and teaching assistants’ discourse on students with challenging behaviour
FT Orsati, J Causton-Theoharis
International Journal of Inclusive Education 17 (5), 507-525, 2013
1002013
Basal ganglia and autism–a translational perspective
K Subramanian, C Brandenburg, F Orsati, JJ Soghomonian, JP Hussman, ...
Autism Research 10 (11), 1751-1775, 2017
692017
Teleavaliação da habilidade de leitura no ensino infantil fundamental
EC Macedo, FC Capovilla, CC Nikaedo, FT Orsati, K Lukasova, ...
Psicologia Escolar e Educacional 9, 127-134, 2005
592005
Acomodações, modificações e práticas efetivas para a sala de aula inclusiva
FT Orsati
Temas sobre Desenvolvimento 19 (107), 213-22, 2013
302013
Comunicação alternativa
EC MACEDO, F ORSATI
Transtornos do espectro do autismo, 244-254, 2011
262011
Novas possibilidades na avaliação neuropsicológica dos transtornos invasivos do desenvolvimento: Análise dos movimentos oculares
FT Orsati, JS Schwartzman, D Brunoni, T Mecca, EC de Macedo
Avaliaçao Psicologica: Interamerican Journal of Psychological Assessment 7 …, 2008
262008
Non-verbal cognitive profile of young children with autism spectrum disorders
TP Mecca, FT Orsati, EC de Macedo
Psychology 2014, 2014
252014
‘Wishing to go it alone’: the complicated interplay of independence, interdependence and agency
C Ashby, E Jung, C Woodfield, K Vroman, F Orsati
Disability & Society 30 (10), 1474-1489, 2015
232015
Development of a test battery to assess deaf language skills via WWW
EC de Macedo, FC Capovilla, C Diana, F Orsati, C Nikaedo
WebMedia and LA-Web, 2004. Proceedings, 118-124, 2004
232004
Percepção de faces em crianças e adolescentes com transtorno invasivo do desenvolvimento
FT Orsati, T Mecca, JS Schwartzman, EC Macedo
Paidéia (Ribeirão Preto) 19, 349-356, 2009
202009
Nível de leitura e compreensão de sentenças faladas no ensino fundamental: diagnóstico diferencial dos problemas de leitura
CC Nikaedo, EC Macedo, C Diana, K Lukasova, C Kuriyama, F Orsati, ...
Revista Psicopedagogia 23 (71), 107-115, 2006
192006
Análise dos padrões dos movimentos oculares em tarefas de busca visual: efeito da familiaridade e das características físicas do estímulo
EC Macedo, P Covre, FT Orsati, MO Oliveira, JS Schwartzman
Arquivos Brasileiros de Oftalmologia 70, 31-36, 2007
162007
Estudo da população fraturada, devido a acidentes de trânsito, internada na Santa Casa de São Paulo
FT Orsati, FS Machado, MMG Kitayama, WL Bruscato
Psicologia Hospitalar 2 (2), 0-0, 2004
162004
A description of adaptive and maladaptive behaviour in children and adolescents with Cri‐du‐chat syndrome
M Teixeira, DR Emerich, FT Orsati, RC Rimério, KR Gatto, IO Chappaz, ...
Journal of Intellectual Disability Research 55 (2), 132-137, 2011
142011
A disability studies frame for research approaches in special education
D Biklen, F Orsati, J Bacon
The Sage handbook of special education 1, 351-367, 2014
82014
Control, membership and consequences: Analysis of discursive practices to respond to behaviors of kindergartners with disabilities
FT Orsati
Classroom Discourse 6 (2), 124-142, 2015
62015
Against the standards: Analyzing expectations and discourse of educators regarding students with disabilities in a kindergarten classroom
FT Orsati
Education Research International 2014, 2014
62014
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20