Seguir
Custódio Martins
Custódio Martins
Professor of Second Language Acquisition and Processing at the University of Saint Joseph, Macao
E-mail confirmado em usj.edu.mo
Título
Citado por
Citado por
Ano
Differential distribution of Spanish Preterite and Imperfect with iterated eventualities
MR Salaberry, C Martins
Taming the TAME systems, 211-233, 2015
92015
Cross-linguistic transfer of core aspectual conceptualizations in Portuguese and Spanish: Theoretical and methodological factors
MR Salaberry, C Martins
Portuguese-Spanish Interfaces, 335-355, 2014
62014
Intercultural interaction: Teacher and student roles in the classroom of Portuguese as a foreign language in Macau, China
RTE SILVA, CC Martins
Language for intercultural communication and education: Language and …, 2011
52011
L2 to L3 transfer: Learner corpora analyses
C Martins, MP NUNES
32013
A aprendizagem do português em Macau: uma pedagogia crítica
CC Martins
Fragmentum 2 (35), 33-41, 2012
32012
O ensino do português para fins jurídicos em Macau
R Moutinho, C Martins, MP Nunes
32011
Data mining model in analyzing portuguese studies as the second language acquisition
S Chao, F Wong, CC Martins
2010 International Conference on Machine Learning and Cybernetics 1, 427-432, 2010
32010
A aquisição das noções de tempo e aspecto por aprendentes Chineses de Português como lingua estrangeira
CC Martins
University of Macau, 2007
32007
The Lexical Aspect Hypothesis–Off-line Evidence from Chinese Learners of European Portuguese as L2
CC Martins, M Pinharanda-Nunes
12020
Perception of European Portuguese Minimal Pairs by Chinese Speakers: First Approaches
ANAMB NUNES, C Martins
ATINER, 2013
12013
Do you hear [p, t, k] or [b, d, g]? The difficulties on differentiating European Portuguese minimal pairs by Cantonese learners of Portuguese as L2
AMB Nunes, C Martins
University of Evora, 2011
12011
A hipótese do discurso na marcação da morfologia de tempo e aspecto no processo de aquisição de português L2
C Martins
Tabuleiro de Letras, 2011
12011
Variáveis aquisicionais do Português como L2: a aquisição do contraste pretérito perfeito/pretérito imperfeito
CC MARTINS
Comunicação apresentada, 2008
12008
The Lexical Aspect Hypothesis
C Martins, M Pinharanda-Nunes
Linguistic Approaches to Portuguese as an Additional Language 24, 109, 2020
2020
CHAPTER THREE INFLECTIONAL MORPHOLOGY
C MARTINS, MP NUNES
Language Contacts at the Crossroads of Disciplines, 59, 2015
2015
Cross-linguistic transfer of core aspectual conceptualizations in Portuguese and Spanish
MR Salaberry, C Martins
Portuguese-Spanish Interfaces: Diachrony, synchrony, and contact 1, 2014
2014
Atuação da AILP na difusão da língua portuguesa no mundo
R Teixeira e Silva, AMB Nunes, C Martins
Brasil, 2012
2012
Data Mining Model in Analyzing Portuguese Studies as the Second Language Acquisition
CC Martins, FAWH Wong, S Chao
2010
Relatório de Avaliação Específica do Ensino de Português como Língua Estrangeira (PLE) nas Escolas Luso-Chinesas de Macau: Ensino Secundário e Técnico-Profissional
MA Espadinha, R Teixeira, APC Godinho, C Martins, J Zhang
Direcção dos Serviços de Educação e Juventude, 2009
2009
Relatório de Avaliação Específica do Ensino de Português como Língua Estrangeira (PLE) nas Escolas Luso-Chinesas de Macau: Jardim de Infância e Ensino Primário
MA Espadinha, R Teixeira, APC Godinho, SH Ao, C Martins, F Antunes, ...
Direcção dos Serviços de Educação e Juventude, 2007
2007
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20