Mauricio Manhães
Mauricio Manhães
Savannah College of Art and Design
E-mail confirmado em scad.edu
Título
Citado por
Citado por
Ano
The Service Startup-Design Thinking gets Lean
T Pinheiro
Lulu. com, 2014
212014
Innovation, interdisciplinarity and creative destruction
RCS Pacheco, M Manhaes, MU Maldonado
The Oxford handbook of interdisciplinarity, 2, 303-318, 2017
132017
Serviço de informação como fator de vantagem competitiva nas organizações
GJ Varvakis Rados, D Oliveira Inomata, D Salete Trzeciak, ...
Biblios, 15-28, 2016
72016
Innovativeness and Prejudice: Designing a Landscape of Diversity for Knowledge Creation.
MC MANHÃES
Tese (Doutorado em Engenharia e Gestão do Conhecimento) – Programa de Pós …, 2015
6*2015
Innovation and Prejudice: a Pre-Study on Prejudice Related Innovativeness Determinants - PRIDe
M Manhaes, B Mager, G Vavakis
10th European Academy of Design Conference - Crafting the Future 2013 in …, 2013
52013
Innovation in Services and the Knowledge Creation Process: a proposal for a service design method.
MC Manhães
Federal University of Santa Catarina-Brazil, 2010
42010
Designing Services as a Knowledge Creation Process.
M Manhaes, T Vanzin, G Varvakis
Touchpoint – The Journal of Service Design 2 (2), 2010
4*2010
The innovation triple challenge: A creativity check for SMEs
M Manhães, GA Dávila
Competitive strategies for small and medium enterprises, 77-92, 2016
22016
A inovação em serviços e o processo de criação do conhecimento: uma proposta de método para o design de serviço. 201p
MC MANHÃES
Dissertação (Mestrado em Engenharia e Gestão do Conhecimento)-Programa de …, 2010
22010
A PRODUTIVIDADE COMO UM PROCESSO ANTITÉTICO: uma proposta para a ilustração da relação entre estabilidade e criatividade nas organizações
M Manhaes, T Vanzin
Criatividade e Conhecimento, 2010
2*2010
Constructing an approach to identify service design narratives: Findings of an automated text analysis
M Manhaes
ServDes2018. Service Design Proof of Concept, Proceedings of the ServDes …, 2018
12018
Como Fazemos Design? Um Olhar Da Transitoriedade Do Viver Humano E Do Wicked-Problem| How We Do Design? A Glimpse Of Transience Of Living Human And Wicked-Problem
M Manhães, G Varvakis, T Vanzin
Razón y Palabra 18 (3_88), 131-139, 2014
12014
Six Priorities to Promote Service Design in Academia
M Manhaes, AS Oertzen, B Mager, J Tanghe
1
Service Design and Service-Dominant Logic: A Perfect Match
M Manhaes
This is Service Design Doing 1, 29-31, 2018
2018
Mapeamento de conhecimento na literatura científica: identificação de palavras através de coocorrência
DO Inomata, MC Manhães, BD Fraga, GJV Rados
2017
Three Overarching Perspectives of Service Design: Understanding stakeholder, innovation and institution
M Manhaes
Touchpoint 9 (1), 2017
2017
A heuristic to increase the innovativeness potential of groups
M Manhães
An Introduction to Industrial Service Design, 105, 2016
2016
Service information as advantage of competitive factor in organizations
GJV Rados, DO Inomata, DS Trzeciak, MC MANHãES
Biblios: Journal of Librarianship and Information Science; Núm. 65 (2016 …, 2016
2016
Information service as a factor of competitive advantage in organizations
GJ Varvakis Rados, DO Inomata, DS Trzeciak, MC Manhaes
BIBLIOS-REVISTA DE BIBLIOTECOLOGIA Y CIENCIAS DE LA INFORMACION, 15-28, 2016
2016
O triplo desafio da inovatividade: o impacto do preconceito
M Manhaes, G Varvakis, T Vanzin
e‐Revista do Laboratório de Orientação da Gênese Organizacional – LOGO 5 (1 …, 2016
2016
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20