Making sense of instructional devices: The emergence of transparency in mathematical activity L Meira Journal for Research in Mathematics Education 29 (2), 121-142, 1998 | 373 | 1998 |
The microevolution of mathematical representations in children's activity L Meira Cognition and instruction 13 (2), 269-313, 1995 | 210 | 1995 |
Análise microgenética e videografia: ferramentas de pesquisa em psicologia cognitiva L Meira Temas em psicologia 2 (3), 59-71, 1994 | 177 | 1994 |
The zone of proximal development as a symbolic space L Meira, S Lerman South Bank University, Faculty of Humanities and Social Science, 2001 | 98 | 2001 |
Teaching mathematical problem solving: An analysis of an emergent classroom community A Arcavi, C Kessel, L Meira, JP Smith Research in collegiate mathematics education 3 (7), 1-70, 1998 | 90 | 1998 |
Mathematical representations as systems of notations-in-use L Meira MATHEMATICS EDUCATION LIBRARY 30, 87-104, 2002 | 63 | 2002 |
Ludicidade, jogos digitais e gamificação na aprendizagem L Meira, P Blikstein Penso Editora, 2019 | 59 | 2019 |
Mediation by tools in the mathematics classroom L Meira PME CONFERENCE 1, 1-102, 1995 | 50 | 1995 |
Zones of proximal development as fields for communication and dialogue L Meira, S Lerman Challenges and strategies for studying human development in cultural …, 2010 | 48 | 2010 |
Inovação na escola L Meira, M Pinheiro Proceedings of SBGames, 42-47, 2012 | 42 | 2012 |
Explorations of mathematical sense-making: An activity-oriented view of children's use and design of material displays LR de Lemos Meira University of California, Berkeley, 1991 | 36 | 1991 |
Interdisciplinaridade na escola: subsídios para uma zona de desenvolvimento proximal como espaço simbólico C Frade, L Meira Educação em revista 28 (01), 371-394, 2012 | 27 | 2012 |
Psicologia cognitiva: cultura, desenvolvimento e aprendizagem AG Spinillo Editora Universitária UFPE, 2006 | 24 | 2006 |
Student's early algebraic activity: Sense making and the production of meanings in mathematics L Meira PME CONFERENCE 3, 3-377, 1996 | 23 | 1996 |
A dialogue-based approach for evaluating educational software L Meira, F Peres Interacting with computers 16 (4), 615-633, 2004 | 22 | 2004 |
O mundo real e o dia a dia no ensino de matemática L Meira Educação Matemática em Revista 1 (1), 19-27, 1993 | 22 | 1993 |
Gráficos e quantidades na vida diária e na mídia impressa L Meira Proceedings of II Semana de Estudos em Psicologia da Educação Matemática, 11-18, 1997 | 18 | 1997 |
Aprendizagem e ensino de funções LL MEIRA SCHLIEMANN, AD; CARRAHER, D.; SPINILLO, AG; MEIRA, LL, 62-84, 1993 | 18 | 1993 |
Lan House na escola: uma olimpíada de jogos digitais e educação L Meira, A Neves, G Ramalho SEMINÁRIO JOGOS ELETRÔNICOS, EDUCAÇÃO E COMUNICAÇÃO 5, 2009 | 16 | 2009 |
Explorações acerca da construção de significados na brincadeira infantil MFB Correia, LRL Meira Psicologia: Reflexão e Crítica 21, 356-364, 2008 | 16 | 2008 |