Luciano Meira
Luciano Meira
Professor of Psychology, Federal University of Pernambuco
E-mail confirmado em meira.com - Página inicial
Título
Citado por
Citado por
Ano
Making sense of instructional devices: The emergence of transparency in mathematical activity
L Meira
Journal for Research in Mathematics Education 29 (2), 121-142, 1998
3381998
The microevolution of mathematical representations in children's activity
L Meira
Cognition and instruction 13 (2), 269-313, 1995
1981995
Análise microgenética e videografia: ferramentas de pesquisa em psicologia cognitiva
L Meira
Temas em psicologia 2 (3), 59-71, 1994
1491994
The zone of proximal development as a symbolic space
L Meira, S Lerman
South Bank University, Faculty of Humanities and Social Science, 2001
882001
Teaching mathematical problem solving: An analysis of an emergent classroom community
A Arcavi, C Kessel, L Meira, JP Smith
Research in collegiate mathematics education 3 (7), 1-70, 1998
821998
Mathematical representations as systems of notations-in-use
LRDL Meira
Symbolizing, modeling and tool use in mathematics education, 87-103, 2002
562002
Mediation by tools in the mathematics classroom
L Meira
PME CONFERENCE 1, 1-102, 1995
511995
Zones of proximal development as fields for communication and dialogue
L Meira, S Lerman
Challenges and strategies for studying human development in cultural …, 2010
412010
Inovação na escola
L Meira, M Pinheiro
Proceedings of SBGames, 42-47, 2012
392012
Explorations of mathematical sense-making: An activity-oriented view of children's use and design of material displays.
LRL Meira
281993
A dialogue-based approach for evaluating educational software
L Meira, F Peres
Interacting with computers 16 (4), 615-633, 2004
242004
Interdisciplinaridade na escola: subsídios para uma zona de desenvolvimento proximal como espaço simbólico
C Frade, L Meira
Educação em revista 28, 371-394, 2012
212012
Student's early algebraic activity: Sense making and the production of meanings in mathematics
L Meira
PME CONFERENCE 3, 3-377, 1996
201996
Produção de sentidos no uso que se faz de gráficos
LL Meira, MA Pinheiro
Estudos de Psicologia (Natal) 12, 99-107, 2007
192007
O mundo real” e o dia-a-dia no ensino de matemática
L MEIRA
Educação Matemática em Revista, 19-26, 1993
191993
Psicologia cognitiva: cultura, desenvolvimento e apredizagem
LL Meira, AG Spinillo
UFPE, 2006
172006
Aprendizagem e ensino de funções
LL MEIRA
SCHLIEMANN, AD; CARRAHER, D.; SPINILLO, AG; MEIRA, LL, 62-84, 1994
171994
Múltiplas interpretações para a zona de desenvolvimento proximal na sala de aula
I HAZIN, L MEIRA
Psicologia e Escola: uma parceria necessária. Campinas: Alínea, 2004
162004
Gráficos e quantidades na vida diária e na mídia impressa
L Meira
Proceedings of II Semana de Estudos em Psicologia da Educação Matemática, 11-18, 1997
161997
Lan House na escola: uma olimpíada de jogos digitais e educação
L Meira, A Neves, G Ramalho
VIII Brazilian Symposium on Games and Digital Entertainment. Rio de Janeiro, RJ, 2009
152009
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20