Ricardo Moura
TitleCited byYear
Transcoding abilities in typical and atypical mathematics achievers: The role of working memory and procedural and lexical competencies
R Moura, G Wood, P Pinheiro-Chagas, J Lonnemann, H Krinzinger, ...
Journal of Experimental Child Psychology 116 (3), 707-727, 2013
322013
Phonemic awareness as a pathway to number transcoding
JB Lopes-Silva, R Moura, A Júlio-Costa, V Geraldi Haase, G Wood
Frontiers in psychology 5, 13, 2014
272014
What is specific and what is shared between numbers and words?
JB Lopes-Silva, R Moura, A Júlio-Costa, G Wood, JF Salles, VG Haase
Frontiers in psychology 7, 22, 2016
142016
Processamento fonológico e desempenho em aritmética: uma revisão da relevância para as dificuldades de aprendizagem
JBL Silva, RJ de Moura, G Wood, VG Haase
Temas em Psicologia 23 (1), 157-173, 2015
102015
Construção de uma tarefa de leitura em voz alta de palavras: análise psicométrica dos itens
PS Lúcio, RJ de Moura, E do Nascimento, ÂMV Pinheiro
Psicologia: Reflexão e crítica 25 (4), 662-670, 2012
102012
Discalculia e dislexia: semelhança epidemiológica e diversidade de mecanismos neurocognitivos
VG Haase, RJ Moura, P Pinheiro-Chagas, G Wood
Dislexia: novos temas, novas perspectivas, 257-282, 2011
92011
From “five” to 5 for 5 minutes: Arabic number transcoding as a short, specific, and sensitive screening tool for mathematics learning difficulties
R Moura, JB Lopes-Silva, LR Vieira, GM Paiva, ACA Prado, G Wood, ...
Archives of Clinical Neuropsychology 30 (1), 88-98, 2014
82014
Factor analysis of the Brazilian version of UPPS impulsive behavior scale
CYN Sediyama, R Moura, MS Garcia, AG da Silva, C Soraggi, FS Neves, ...
Frontiers in psychology 8, 622, 2017
72017
Evaluation of body representation in children with hemiplegic cerebral palsy: toward the development of a neuropsychological test battery
PLB Fontes, R Moura, VG Haase
Psychology & Neuroscience 7 (2), 139-149, 2014
72014
Body representation in children with hemiplegic cerebral palsy
PLB Fontes, TKF Cruz, DO Souto, R Moura, VG Haase
Child Neuropsychology 23 (7), 838-863, 2017
42017
Como avaliar suspeita de deficiência intelectual
A JÚLIOCOSTA, JB LOPESSILVA, R MOURA, B RIOLIMA, VG HAASE
Neuropsicologia: Aplicações clínicas, 2015
32015
Com quantos bytes se reduz a ansiedade matemática? A inclusão digital como uma possível ferramenta na promoção do capital mental
VG Haase, JBL Silva, AM Antunes, I Starling-Alves, A Júlio-Costa, ...
Educação Digital. Porto Alegre, RS: Artmed, 2013
32013
Cognitive neuroscience and math education: teaching what kids don’t learn by themselves
VG Haase, FO Ferreira, RJ de Moura, P Pinheiro-Chagas, G Wood
Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática 5 (2), 2015
22015
Desempenho do grafite como lubrificante sólido no torneamento da liga Ti-6Al-4V
RR Moura, MB SILVA
POSMEC, Minas Gerais, 2014
12014
Desempenho dos Lubrificantes Sólidos na Usinagem da Liga Ti-6Al-4V
RR Moura, D Tabak, MB Da Silva
XVIII Colóquio de Usinagem, 2014
12014
Fresamento de aço para matrizes VP20ISOF com ferramentas reafiadas
RR Moura
Universidade Federal de Uberlândia, 2012
12012
The construction of a word reading aloud task: A psychometric item analysis report
PS Lúcio, RJ Moura, E Nascimento, ÂMV Pinheiro
Psicologia: Reflexão e Crítica 25 (4), 662-670, 2012
12012
Cognitive Heterogeneity of Math Difficulties: A Bottom-up Classification Approach
L de Souza Salvador, R Moura, G Wood, VG Haase
Journal of Numerical Cognition 5 (1), 55-85, 2019
2019
INFLUÊNCIA DO ÂNGULO DE FOLGA E FLUIDO DE CORTE NA USINABILIDADE DO AÇO ABNT 1045 UTILIZANDO O MÉTODO FACEAMENTO RÁPIDO DE BRANDSMA.
A Alves de Resende, L de Lima Ramaldes, AL Ferreira Mamede, ...
Tecnologia em Metalurgia, Materiais e Mineração 16 (2), 2019
2019
Supplementary materials to" Cognitive heterogeneity of math difficulties: A bottom-up classification approach"
LS Salvador, R Moura, G Wood, VG Haase
PsychOpen, 2019
2019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20