Seguir
Rafael Barreiros Porto
Rafael Barreiros Porto
Outros nomesRafael B. Porto, Porto, R. B., Barreiros Porto, R.
Professor of marketing at the University of Brasilia and member of the executive committee of Anpad
Email confirmado em unb.br - Página inicial
Título
Citado por
Citado por
Ano
Consumer purchase and brand performance: The basis of brand market structure
RB Porto, JM Oliveira-Castro
The Routledge companion to consumer behavior analysis, 175-201, 2015
73*2015
Publicidade de alimentos e escolhas alimentares de crianças
MH Ueda, RB Porto, LA Vasconcelos
Psicologia: Teoria e Pesquisa 30, 53-61, 2014
532014
A gestão ambiental como fonte de vantagem competitiva sustentável: contribuições da visão baseada em recursos e da teoria institucional
PMF Santos, RB Porto
Revista de Ciencias da Administração 15 (35), 152-167, 2013
522013
Consumer-based brand equity of products and services: Assessing a measurement model with competing brands
RB Porto
Brazilian Journal of Marketing 17 (2), 150-165, 2018
512018
Atitude do consumidor: estrutura dos modelos teóricos
RB Porto
Revista Brasileira de Marketing 9 (2), 41-58, 2010
452010
The multilevel effect of marketing activities on sales, revenue and profitability in a micro-enterprise
RB Porto, RR Costa, EAM Watanabe
Review of Business Management 19 (65), 432-452, 2017
39*2017
Say-do correspondence in brand choice: interaction effects of past and current contingencies
R Barreiros Porto, JM Oliveira-Castro
The Psychological Record 63, 345-362, 2013
362013
What consumers say and do: planned and actual amounts bought in relation to brand benefits
RB Porto, JM Oliveira-Castro, DC Seco-Ferreira
The service industries journal 31 (15), 2559-2570, 2011
312011
Responsabilidade ambiental e lealdade de clientes em banco de varejo
PMF Santos, RB Porto
Revista de Administração de Empresas 54, 606-618, 2014
30*2014
Preditores da correspondência intenção-compra: experimento natural com reforço das marcas
RB Porto, JM de Oliveira-Castro
Psicologia: Teoria e Pesquisa 29 (1), 61-71, 2013
262013
Consumer behavior analysis and the marketing firm: Measures of performance
GR Foxall, JM Oliveira-Castro, R Porto
Journal of Organizational Behavior Management 41 (2), 97-123, 2021
252021
Investment in online advertising and return on sales: Does it pay to outsource the services to an advertising agency?
RB Porto, FA de Abreu
Journal of Marketing Communications 25 (8), 843-860, 2019
222019
Comportamento do Consumidor em Canais Cruzados: Modelo de Mediação-Moderada nas Compras Online/Offline
S Okada, R Porto
Revista de Administração Contemporânea 22, 510-530, 2018
222018
Comparações entre preferência e posse de carro: predições dos valores humanos, atributos do produto e variáveis sociodemográficas
RB Porto, CV Torres
Revista de Administração 47 (1), 140-154, 2012
22*2012
Valores humanos pessoais e significados do produto como preditores de preferência por tipos de automóveis.
RB Porto
Universidade de Brasília, 2005
222005
The marketing firm as a metacontingency: Revealing the mutual relationships between marketing and finance
RB Porto, G Robert Foxall
Journal of Organizational Behavior Management 39 (3-4), 115-144, 2019
212019
Is naming brands in English worth doing? Effects of foreignness and country of origin on brand equity
RB Porto, TS Soyer
BBR. Brazilian Business Review 15 (6), 606-623, 2018
21*2018
Correspondência dizer-fazer em escolha de marcas: Influência das estratégias de marketing no ponto-de-venda e das experiências anteriores dos consumidores
RB Porto
Tese de doutorado, 2009
212009
Avanços teóricos e metodológicos das pesquisas sobre julgamento e significado do produto no Brasil
MV Nepomuceno, RB Porto, H Rodrigues
Revista Psicologia Organizações e Trabalho 6 (1), 106-137, 2006
21*2006
Cross Channel Consumer Behavior and its Benefits: Scale Validation to Assess Purchasing Process Performance
RB Porto, SI Okada
Review of Business Management 20, 443-460, 2018
20*2018
O sistema não pode efectuar a operação agora. Tente mais tarde.
Artigos 1–20