Follow
Rafael Barreiros Porto
Rafael Barreiros Porto
Professor of marketing at the University of Brasilia and former head of communication at Anpad
Verified email at unb.br - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Publicidade de alimentos e escolhas alimentares de crianças
MH Ueda, RB Porto, LA Vasconcelos
Psicologia: Teoria e Pesquisa 30, 53-61, 2014
602014
Consumer-based brand equity of products and services: Assessing a measurement model with competing brands
RB Porto
Brazilian Journal of Marketing 17 (2), 150-165, 2018
542018
A gestão ambiental como fonte de vantagem competitiva sustentável: contribuições da visão baseada em recursos e da teoria institucional
PMF Santos, RB Porto
Revista de Ciencias da Administração 15 (35), 152-167, 2013
522013
Atitude do consumidor: estrutura dos modelos teóricos
RB Porto
Revista Brasileira de Marketing 9 (2), 41-58, 2010
472010
The multilevel effect of marketing activities on sales, revenue and profitability in a micro-enterprise
RB Porto, RR Costa, EAM Watanabe
Review of Business Management 19 (65), 432-452, 2017
36*2017
Say-do correspondence in brand choice: interaction effects of past and current contingencies
R Barreiros Porto, JM Oliveira-Castro
The Psychological Record 63, 345-362, 2013
362013
What consumers say and do: planned and actual amounts bought in relation to brand benefits
RB Porto, JM Oliveira-Castro, DC Seco-Ferreira
The service industries journal 31 (15), 2559-2570, 2011
312011
Consumer purchase and brand performance: The basis of brand market structure
RB Porto, JM Oliveira-Castro
The Routledge companion to consumer behavior analysis, 175-201, 2015
302015
Preditores da correspondência intenção-compra: experimento natural com reforço das marcas
RB Porto, JM de Oliveira-Castro
Psicologia: Teoria e Pesquisa 29 (1), 61-71, 2013
272013
Responsabilidade ambiental e lealdade de clientes em banco de varejo
PMF Santos, RB Porto
Revista de Administração de Empresas 54, 606-618, 2014
26*2014
Correspondência dizer-fazer em escolha de marcas: Influência das estratégias de marketing no ponto-de-venda e das experiências anteriores dos consumidores
RB Porto
Tese de doutorado, 2009
252009
Avanços teóricos e metodológicos das pesquisas sobre julgamento e significado do produto no Brasil
MV Nepomuceno, RB Porto, H Rodrigues
Revista Psicologia Organizações e Trabalho 6 (1), 106-137, 2006
24*2006
Electronic word-of-mouth advertising versus brand strength: Effects on consumers’ purchasing decision
R Porto, EAM Watanabe, MMA Barrozo, EX Souza Júnior
International Journal of, Electronic Word-of-Mouth Advertising Versus Brand …, 2022
232022
Comparações entre preferência e posse de carro: predições dos valores humanos, atributos do produto e variáveis sociodemográficas
RB Porto, CV Torres
Revista de Administração 47 (1), 140-154, 2012
23*2012
Consumer behavior analysis and the marketing firm: Measures of performance
GR Foxall, JM Oliveira-Castro, R Porto
Journal of Organizational Behavior Management 41 (2), 97-123, 2021
222021
The marketing firm as a metacontingency: Revealing the mutual relationships between marketing and finance
RB Porto, G Robert Foxall
Journal of Organizational Behavior Management 39 (3-4), 115-144, 2019
212019
Is naming brands in English worth doing? Effects of foreignness and country of origin on brand equity
RB Porto, TS Soyer
BBR. Brazilian Business Review 15 (6), 606-623, 2018
21*2018
Comportamento do Consumidor em Canais Cruzados: Modelo de Mediação-Moderada nas Compras Online/Offline
S Okada, R Porto
Revista de Administração Contemporânea 22 (4), 510-530, 2018
212018
Valores humanos pessoais e significados do produto como preditores de preferência por tipos de automóveis.
RB Porto
Universidade de Brasília, 2005
212005
Investment in online advertising and return on sales: Does it pay to outsource the services to an advertising agency?
RB Porto, FA de Abreu
Journal of Marketing Communications 25 (8), 843-860, 2019
202019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20