Seguir
Mateus Ponchio
Mateus Ponchio
Professor of Consumer Behavior and Quantitative Methods, FGV-EAESP
E-mail confirmado em fgv.br - Página inicial
Título
Citado por
Citado por
Ano
Materialism as a predictor variable of low income consumer behavior when entering into installment plan agreements
MC Ponchio, F Aranha
Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review 7 (1), 21-34, 2008
1442008
The antecedents and consequences of financial literacy: a meta-analysis
FDO Santini, WJ Ladeira, FMB Mette, MC Ponchio
International Journal of Bank Marketing 37 (6), 1462-1479, 2019
1312019
Personal factors as antecedents of perceived financial well-being: evidence from Brazil
MC Ponchio, RA Cordeiro, VN Gonçalves
International Journal of Bank Marketing 37 (4), 1004-1024, 2019
1192019
Understanding the vulnerability of blind consumers: adaptation in the marketplace, personal traits and coping strategies
C Falchetti, MC Ponchio, NLP Botelho
Consumer Vulnerability, 107-128, 2018
782018
Mensuração em Marketing: Estado Atual, Recomendações e Desafios
F Zambaldi, FJ Costa, MC Ponchio
Revista Brasileira de Marketing 13 (2), 1-26, 2014
63*2014
The influence of materialism on consumption indebtedness in the context of low income consumers from the City of Sao Paulo
MC Ponchio
632006
Estudo exploratório do construto de materialismo no contexto de consumidores de baixa renda do município de São Paulo
MC Ponchio, F Aranha, S Todd
Revista Ibero Americana de Estratégia 6 (1), 13-21, 2007
592007
A lealdade do estudante baseada na qualidade do relacionamento: uma análise em instituições de ensino superior
FV de Macedo Bergamo, AC Giuliani, F Zambaldi, MC Ponchio
BBR-Brazilian Business Review 9 (2), 26-47, 2012
512012
Women’s financial well‐being: A systematic literature review and directions for future research
VN Gonçalves, MC Ponchio, RG Basílio
International Journal of Consumer Studies 45 (4), 824-843, 2021
402021
Explanatory mechanisms of the decision to buy on credit: The role of materialism, impulsivity and financial knowledge
FMB Mette, CA de Matos, SF Rohden, MC Ponchio
Journal of Behavioral and Experimental Finance 21, 15-21, 2019
382019
Necessidades, vontades e desejos: a influência do materialismo sobre a dívida de consumo dos paulistanos de baixa renda
M Ponchio, F Aranha
Anais da ANPAD, 2007
372007
An Assessment of the consumer ethnocentric scale (CETSCALE): evidences from Brazil
VI Strehlau, MC Ponchio, E Loebel
Brazilian business review 9 (4), 103-126, 2012
33*2012
Student loyalty based on relationship quality: an analysis on higher
FV Bergamo, AC Giuliani, SHCRV Camargo, F Zambaldi, MC Ponchio
Brazilian Business Review 9 (2), 26-46, 2012
332012
Cognitive and emotional resistance to innovations: concept and measurement
CAB Castro, F Zambaldi, MC Ponchio
Journal of Product & Brand Management 29 (4), 441-455, 2020
322020
De prospect a aluno: fatores influenciadores da escolha de uma instituição de ensino superior
FV de Bergamo, MC Ponchio, F Zambaldi, AC Giuliani, EE Spers
Base Revista de Administração e Contabilidade da UNISINOS 7 (3), 182-193, 2010
262010
Functional, psychological and emotional barriers and the resistance to the use of digital banking services
AA Santos, MC Ponchio
Innovation & Management Review 18 (3), 331-348, 2021
242021
País de origem e etnocentrismo na avaliação da imagem de marca global: um estudo sobre o McDonald’s
VI Strehlau, MC Ponchio, V Riegel
Internext 5 (2), 23-45, 2010
24*2010
Razões da terceirização de serviços em empresas de médio e grande porte
MA Ferruzzi, MS Neto, EE Spers, MC Ponchio
BBR-Brazilian Business Review 8 (4), 46-69, 2011
22*2011
Lealdade do Consumidor e Programas de Fidelidade: uma análise topográfica do campo de conhecimento à luz da bibliometria, estatística espacial e redes sociais
VM Rocha, MC Ponchio, E de Rezende Francisco
Ciencias da Administraçao 17 (41), 9-20, 2015
212015
Quem Pensa no Futuro Poupa Mais? O Papel Mediador do Conhecimento Financeiro na Relação entre Orientação para o Futuro e Segurança Financeira Pessoal
VN Gonçalves, MC Ponchio
Revista Brasileira de Marketing 17 (4), 472-486, 2018
202018
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20