Thiago Barcelos
Título
Citado por
Citado por
Ano
Pensamento Computacional e Educação Matemática: relações para o ensino de Computação na Educação Básica
T Barcelos, I Silveira
Anais do XXXII Congresso da Sociedade Brasileira de Computação, 2012
712012
Development of software that supports the improvement of the empathy in children with autism spectrum disorder
R Muñoz, T Barcelos, R Noël, S Kreisel
2012 31st International Conference of the Chilean Computer Science Society …, 2012
402012
Defining and Validating Virtual Worlds Usability Heuristics
R Muñoz, T Barcelos, V Chalegre
Proceedings of the XXX International Conference of the Chilean Computer …, 2011
28*2011
Teaching computational thinking in initial series an analysis of the confluence among mathematics and computer sciences in elementary education and its implications for higher …
TS Barcelos, IF Silveira
2012 XXXVIII Conferencia Latinoamericana En Informatica (CLEI), 1-8, 2012
272012
Anãlise comparativa de heurísticas para avaliação de jogos digitais
TS Barcelos, T Carvalho, J Schimiguel, IF Silveira
Proceedings of the 10th Brazilian Symposium on on Human Factors in Computing …, 2011
262011
Relaçoes entre o pensamento computacional e a matemática: uma revisao sistemática da literatura
T Barcelos, R Muñoz, RV Acevedo, IF Silveira
Anais dos Workshops do Congresso Brasileiro de Informática na Educação 4 (1 …, 2015
242015
Relações entre o Pensamento Computacional e a Matemática através da construção de Jogos Digitais
TS Barcelos
Consórcio Doutoral do SBGAMES 2013, 2013
202013
Relações entre o Pensamento Computacional e a Matemática em atividades didáticas de construção de jogos digitais
TS BARCELOS
Universidade Cruzeiro do Sul, 2014
182014
Uso de Scratch y Lego Mindstorms como apoyo a la docencia en Fundamentos de programación
R Muñoz, TS Barcelos, R Villarroel, M Barría, C Becerra, R Noel, ...
Actas de las XXI Jornadas de la Enseñanza Universitaria de la Informática …, 2015
162015
Using black hole algorithm to improve eeg-based emotion recognition
R Munoz, R Olivares, C Taramasco, R Villarroel, R Soto, TS Barcelos, ...
Computational intelligence and neuroscience 2018, 2018
152018
Development of a software that supports multimodal learning analytics: A case study on oral presentations
R Munoz, R Villarroel, TS Barcelos, A Souza, E Merino, R Guiñez, ...
Journal of Universal Computer Science 24 (2), 149-170, 2018
152018
Using multimodal learning analytics to study collaboration on discussion groups
F Riquelme, R Munoz, R Mac Lean, R Villarroel, TS Barcelos, ...
Universal Access in the Information Society 18 (3), 633-643, 2019
102019
Exploring Collaborative Writing of User Stories With Multimodal Learning Analytics: A Case Study on a Software Engineering Course
R Noel, F Riquelme, R Mac Lean, E Merino, C Cechinel, TS Barcelos, ...
IEEE Access 6, 67783-67798, 2018
102018
Mathematics Learning through Computational Thinking Activities: A Systematic Literature Review.
TS Barcelos, R Muñoz-Soto, R Villarroel, E Merino, IF Silveira
J. UCS 24 (7), 815-845, 2018
102018
Construindo jogabilidade: como a percepção dos jogadores afeta o desenvolvimento de jogos em um contexto escolar
G Costa, T Barcelos, C Oliveira, R Muñoz, R Nöel, I Silveira
XII Simpósio Brasileiro de Jogos e Entretenimento Digital, 2013
102013
Developing computational thinking skills in adolescents with autism spectrum disorder through digital game programming
R Munoz, R Villarroel, TS Barcelos, F Riquelme, A Quezada, ...
IEEE Access 6, 63880-63889, 2018
92018
Proyect@ matemáticas: A learning object for supporting the practitioners in autism spectrum disorders
R Munoz-Soto, C Becerra, R Noël, T Barcelos, R Villarroel, S Kreisel, ...
2016 XI Latin American Conference on Learning Objects and Technology (LACLO …, 2016
82016
Diseño e implementación de un taller de programación de juegos digitales con scratch como apoyo a fundamentos de programación
R Muñoz, T Barcelos, RV Acevedo, IF Silveira
Anais dos Workshops do Congresso Brasileiro de Informática na Educação 4 (1 …, 2015
82015
Informal HCI: Fixing Playability Issues As A Strategy To Improve The Skills Of Novice Programmers
TS Barcelos, GC Costa, R Munoz, I Silveira
Latin America Transactions, IEEE (Revista IEEE America Latina) 12 (1), 29-35, 2014
72014
CT4All: Enhancing computational thinking skills in adolescents with autism spectrum disorders
R Munoz, TS Barcelos, R Villarroel
IEEE Latin America Transactions 16 (3), 909-917, 2018
62018
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20