Luiz A. M. Mendes-Filho
Luiz A. M. Mendes-Filho
Assistant Professor, Federal University of Rio Grande do Norte, Brazil
Verified email at ccsa.ufrn.br
TitleCited byYear
User-generated content and consumer empowerment in the travel industry: A uses & gratifications and dual-process conceptualization
L Mendes-Filho, FB Tan
Pacific Asia Conference on Information System (PACIS) 2009, 1-13, 2009
282009
Factores que influyen en el uso del contenido generado por el usuário en internet. Un estúdio preliminar con viajeros brasileños
L Mendes-Filho, MSD de Carvalho
Estudios y Perspectivas en Turismo 23 (3), 607-625, 2014
232014
Content mining framework in social media: A FIFA world cup 2014 case analysis
GM Thomaz, AA Biz, EM Bettoni, L Mendes-Filho, D Buhalis
Information & Management 54 (6), 786-801, 2017
192017
Intenção de uso de comentários de viagem online na escolha de um meio de hospedagem: Fatores influenciadores
MM Silva, L Mendes Filho
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo (RBTUR) 8 (3), 419-434, 2014
192014
Social Smart Destination: A Platform to Analyze User Generated Content in Smart Tourism Destinations
A Cacho, M Figueredo, A Cassio, MV Araujo, L Mendes-Filho, J Lucas, ...
New Advances in Information Systems and Technologies 1, 817-826, 2016
182016
User-generated content and travel planning: An application of the theory of planned behavior
L Mendes Filho, FB Tan, A Mills
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo (RBTUR) 6 (3), 280-289, 2012
172012
Empowering the traveler: An examination of the impact of user-generated content on travel planning
L Mendes-Filho, AM Mills, FB Tan, S Milne
Journal of Travel & Tourism Marketing 35 (4), 425-436, 2018
162018
Empowerment in the context of User-Generated Content in the Travel Industry: A research model proposal
L Mendes Filho
El Periplo Sustentable 27, 4-20, 2014
132014
Backpacker use of user-generated content: a consumer empowerment study
L Mendes-Filho, FB Tan, S Milne
Information and Communication Technologies in Tourism 2010, 455-466, 2010
132010
A smart destination initiative: The case of a 2014 FIFA world cup host city
A Cacho, D Estaregue, M Figueredo, J Lucas, M Aurélio, H Farias, ...
2015 IEEE First International Smart Cities Conference (ISC2), 1-6, 2015
112015
An overview on User-Generated Content and the empowerment of Online Travellers
LAM Mendes-Filho, FB Tan
Revista da FARN 7 (2), 17-30, 2008
112008
Inovações tecnológicas no ensino: contribuições teóricas
LAM Mendes Filho, JML Alloufa, TS Queiroz, IA Adeshoye, ASM Ramos
Congresso Brasileiro de Ensino de Engenharia (COBENGE) 2001, 184-191, 2001
102001
Mobile tourist guide supporting a smart city initiative: a Brazilian case study
A Cacho, L Mendes-Filho, D Estaregue, B Moura, N Cacho, F Lopes, ...
International Journal of Tourism Cities 2 (2), 164-183, 2016
92016
Panorama e impactos decorrentes da utilização da Internet na hotelaria: estudo de múltiplos casos em hotéis de Natal-RN
LAM Mendes Filho, ASM Ramos
Encontro Nacional de Engenharia de Produção (ENEGEP) 2001, 2001
92001
Sistemas e Tecnologia da Informação no Turismo: Um enfoque gerencial
ASM Ramos, LAM Mendes Filho, MML Lobianco
Editora Prismas, 2017
82017
Uma análise preliminar do uso de comentários na internet na escolha de um destino de viagem
DS Silva, L Mendes-Filho
Revista Turismo: Estudos & Práticas 2 (2), 174-195, 2013
82013
The Internet adoption in the hotel industry: A multiple cases study in Brazilian hotels
LAM Mendes-Filho, ASM Ramos
Information Resources Management Association International Conference (IRMA …, 2002
62002
Comentários de Viagem na Internet: Fatores que influenciam a intenção de escolha de um destino de viagem
DS da Silva, L Mendes‑Filho, C Corrêa
PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural 15 (1), 229, 2017
42017
Comentários de Viagem na Internet na Escolha de um Destino Turístico: Um Estudo Baseado nas Teorias do Comportamento Planejado e Aceitação Tecnológica
JA Lima Júnior, L Mendes Filho, GL da Silva, J de Souza
Revista Turismo - Visão e Ação 18 (2), 300-326, 2016
42016
The benefits and difficulties of the Internet use in hotels: The effect of hotel rate on the managers’ perception
LAM Mendes Filho, ASM Ramos
Information Resources Management Association International Conference (IRMA …, 2003
42003
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20