Follow
Evandro Luiz Lopes
Evandro Luiz Lopes
Professor de Marketing , ESPM Escola Superior de Propaganda e Marketing, Universidade Federal de São
Verified email at unifesp.br
Title
Cited by
Cited by
Year
Innovation capacity, international experience and export performance of SMEs in Brazil
MM Oura, SN Zilber, EL Lopes
International Business Review 25 (4), 921-932, 2016
3772016
Pesquisa quantitativa: elementos, paradigmas e definições
D da Silva, EL Lopes, SSB Junior
Revista de gestão e secretariado 5 (1), 01-18, 2014
1932014
Modelos integrativos do comportamento do consumidor: uma revisão teórica
EL Lopes, D Da Silva
REMark-Revista Brasileira de Marketing 10 (3), 03-23, 2011
1182011
Escalas concorrentes para a mensuraçãoda qualidade percebida: uma comparação entre a Servqual e a RSQ
EL Lopes, JMC Hernandez, JJ Nohara
Revista de administração de empresas 49, 401-416, 2009
932009
Modelagem de equações estruturais com Lisrel: uma visão inicial
NK Malhotra, EL Lopes, RT Veiga
Revista Brasileira de Marketing 13 (2), 28-43, 2014
742014
Effect of nostalgia on customer loyalty to brand post-merger/acquisition
AC Toledo, EL Lopes
BAR-Brazilian Administration Review 13, 33-55, 2016
622016
The influence of the attributes of “Internet of Things” products on functional and emotional experiences of purchase intention
LHC Pinochet, EL Lopes, CHF Srulzon, LM Onusic
Innovation & Management Review 15 (3), 303-320, 2018
612018
Propensity of contracting loans services from FinTech’s in Brazil
LH Contreras Pinochet, GT Diogo, EL Lopes, E Herrero, RLP Bueno
International Journal of Bank Marketing 37 (5), 1190-1214, 2019
582019
Competing scales for measuring perceived quality in the electronic retail industry: A comparison between ES-Qual and E-TailQ
EL Lopes, OB de Lamônica Freire, EH Lopes
Electronic commerce research and applications 34, 100824, 2019
522019
The effect of justice in the history of loyalty: A study in failure recovery in the retail context
EL Lopes, MA da Silva
Journal of Retailing and Consumer Services 24, 110-120, 2015
452015
The brand’s effect on the evaluation of advertising endorsed by celebrities: an experimental study
L Aureliano-Silva, EL Lopes, OBDL Freire, D da Silva
Brazilian Business Review 12 (4), 57-78, 2015
422015
Structural equation modeling with Lisrel: An initial vision
NK Malhotra, E Lopes, RT Veiga
Brazilian Journal of Marketing 13 (2), 2014
412014
The role of ethical problems related to a brand in the purchasing decision process: An analysis of the moderating effect of complexity of purchase and mediation of perceived …
EL Lopes, LZ Yunes, OB de Lamonica Freire, E Herrero, LHC Pinochet
Journal of Retailing and Consumer Services 53, 101970, 2020
352020
Increasing purchasing intention of eco-efficient products: The role of the advertising communication strategy and the branding strategy
EL Lopes, RT Veiga
Journal of Brand Management 26 (5), 550-566, 2019
352019
O novo consumidor idoso: identificação dos atributos varejistas relevantes
EL Lopes, E Garcia, V MENDES DOS SANTOS, MA Schiavo
RAE-Revista de Administração de Empresas 53 (6), 2013
312013
Avaliação de justiça e intenção de turnover em equipes de vendas: teste de um modelo teórico
EL Lopes, SLA Moretti, TB Alejandro
Revista de Administração de Empresas 51, 553-567, 2011
302011
Development of a gamification characteristics measurement scale for mobile application users
R D'arc da Silva Brito, LHC Pinochet, EL Lopes, MA de Oliveira
Revista Eletrônica de Negócios Internacionais (Internext) 13 (1), 1-16, 2018
282018
Valor de compra hedônico ou utilitário e sua influência no varejo: resultados de um survey no setor de construção civil
EL Lopes, JM Teixeira, SLA Moretti
Organizações & Sociedade 19, 87-108, 2012
262012
Valores de compra hedônico e utilitário: duas aplicações no varejo especializado
EL Lopes, JM Teixeira, JM Hernandez, SL Moretti
Associação Nacional De Pós-Graduação e Pesquisa em Administração 34, 2010
262010
Satisfação no trabalho: Comparação de duas escalas de medida por meio de equações estruturais
R Ferraz, E Lopes
Revista Portuguesa e Brasileira de Gestão 14 (1), 37-47, 2015
222015
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20