Cibelle  Celestino Silva
Cibelle Celestino Silva
Verified email at ifsc.usp.br - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Why implementing history and philosophy in school science education is a challenge: An analysis of obstacles
D Höttecke, CC Silva
Science & Education 20 (3-4), 293-316, 2011
2742011
A teoria das cores de Newton: um exemplo do uso da história da ciência em sala de aula
CC Silva, R de Andrade Martins
Ciência & Educação 9 (1), 53-65, 2003
952003
Estudos de História e Filosofia das Ciências: subsidios para a aplicação no ensino
CC Silva
Editora Livraria da Física, 2006
942006
A Nova teoria sobre luz e cores de Isaac Newton: uma tradução comentada
CC Silva, RA MARTINS
Revista Brasileira de Ensino de Física 18 (4), 313-27, 1996
631996
The role of models and analogies in the electromagnetic theory: a historical case study
CC Silva
Science & Education 16 (7-8), 835-848, 2007
552007
A natureza da ciência por meio do estudo de episódios históricos: o caso da popularização da óptica newtoniana
CC Silva, BA Moura
Revista Brasileira de Ensino de Física 30 (1), 1602.1-1602.10, 2008
502008
Newton and colour: the complex interplay of theory and experiment
R de Andrade Martins, CC Silva
Science Education and Culture, 273-291, 2001
442001
Polar and axial vectors versus quaternions
CC Silva, R de Andrade Martins
American Journal of Physics 70 (9), 958-963, 2002
352002
Ensino de astronomia em um espaço não formal: observação do Sol e de manchas solares
SC Aroca, CC Silva
Revista Brasileira de Ensino de Física 33 (1), 01-11, 2011
292011
Uma análise da história da eletricidade presente em livros didáticos: o caso de Benjamin Franklin
CC Silva, AC Pimentel
Caderno Brasileiro de Ensino de Física 25 (1), 141-159, 2008
222008
Ensinando ciências e ensinando a respeito das ciências
CC Silva, ML Gastal
Quanta ciência há no ensino de ciências, 35-44, 2008
192008
History and nature of science in Brazilian physics textbooks: some findings and perspectives
C de Rezende Pagliarini, CC Silva
182007
History and nature of science in Brazilian physics textbooks: some findings and perspectives
C de Rezende Pagliarini, CC Silva
182007
Da força ao tensor: evolução do conceito físico e da representação matemática do campo eletromagnético
CC Silva
[sn], 2002
172002
A teoria das cores de Newton: um estudo crítico do Livro I do Opticks
CC Silva
[sn], 1996
171996
Enhancing teachers’ awareness about relations between science and religion
A Bagdonas, CC Silva
Science & Education 24 (9-10), 1173-1199, 2015
162015
Daytime school guided visits to an astronomical observatory in Brazil
PD Colombo, SC Aroca, CC Silva
Astronomy education review 9 (1), 7, 2010
162010
Educação em centros de ciências: visitas escolares ao observatório astronômico do CDCC/USP
PDC Junior, SC Aroca, CC Silva
Investigações em ensino de ciências 14 (1), 25-36, 2016
142016
Controvérsias sobre a natureza da ciência na educação científica
A Bagdonas, CC Silva
Aprendendo ciência, 209, 2013
142013
Science and society: the case of acceptance of Newtonian optics in the eighteenth century
CC Silva, BA Moura
Science & Education 21 (9), 1317-1335, 2012
142012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20