Seguir
Marcela Mansur-Alves
Título
Citado por
Citado por
Ano
Reciprocal effects between fluid and crystallized intelligence and their dependence on parents' socioeconomic status and education
H Rindermann, C Flores-Mendoza, M Mansur-Alves
Learning and Individual Differences 20 (5), 544-548, 2010
1362010
Inexistência de diferenças de sexo no fator g (inteligência geral) e nas habilidades específicas em crianças de duas capitais brasileiras
CE Flores-Mendoza, M Mansur-Alves, ÁJ Lelé, DR Bandeira
Psicologia: reflexão e crítica 20, 499-506, 2007
632007
Cognitive sex differences in reasoning tasks: Evidence from Brazilian samples of educational settings
C Flores-Mendoza, KF Widaman, H Rindermann, R Primi, ...
Intelligence 41 (1), 70-84, 2013
512013
Saúde mental em estudantes universitários durante a pandemia de COVID-19
MLM Teodoro, J Alvares-Teodoro, CB Peixoto, EG Pereira, MLN Diniz, ...
Revista Família, Ciclos de Vida e Saúde no Contexto Social 9 (2), 372-382, 2021
352021
Evidências preliminares da efetividade do treinamento cognitivo para melhorar a inteligência de crianças escolares
M Mansur-Alves, C Flores-Mendoza, CJ Tierra-Criollo
Psicologia: Reflexão e Crítica 26, 423-434, 2013
332013
Fluid intelligence and school performance and its relationship with social variables in Latin American samples
C Flores-Mendoza, M Mansur-Alves, R Ardila, RD Rosas, ...
Intelligence 49, 66-83, 2015
312015
O que mede o desenho da figura humana?: Estudos de validade convergente e disciminante
CE Flores-Mendoza, M Mansur-Alves, FJ Abad, ÁJ Lelé
Boletim de Psicologia 60 (132), 73-84, 2010
312010
Estresse e coping de árbitros de futebol no Teste Físico FIFA
ACP Monteiro, MVG Froeseler, M Mansur-Alves
Psicologia: Ciência e Profissão 38, 102-115, 2018
212018
Considerations about IQ and human capital in Brazil
C Flores-Mendoza, KF Widaman, M Mansur-Alves, JH da Silva Filho, ...
Temas em Psicologia 20 (1), 133-154, 2012
182012
Characteristics and effects of entrepreneurship education programs: A systematic review
MM de Sousa, DAR de Almeida, M Mansur-Alves, EM Huziwara
Trends in Psychology, 1-31, 2022
172022
Mental health in college students during covid-19 pandemic. REFACS, 9 (2), 372-82
MLM Teodoro, J Alvares-Teodoro, CB Peixoto, EG Pereira, MLN Diniz, ...
172021
A longitudinal model for psychological distress in the COVID-19 crisis among brazilian graduate students
M Mansur-Alves, CMA Gomes, CB Peixoto, MB Bocardi, MLN Diniz, ...
Psico 52 (3), e41332-e41332, 2021
162021
Working memory training does not improve intelligence: Evidence from Brazilian children
M Mansur-Alves, C Flores-Mendoza
Psicologia: Reflexão e Crítica 28 (3), 474-482, 2015
162015
Impact of the Psychological Testing Assessment System (SATEPSI) for scientific publications in psychological assessment
M Mansur-Alves, RS Silva, SCÁ Fernandes
Psico-USF 21 (1), 179-188, 2016
142016
Eventos traumáticos na infância, impulsividade e transtorno da personalidade borderline
FL Nunes, HA Rezende, RS Silva, MM Alves
Revista Brasileira de Terapias Cognitivas 11 (2), 68-76, 2015
142015
Psychoticism and disruptive behavior can be also good predictors of school achievement
C Flores-Mendoza, K Widaman, M Mansur-Alves, TD Bacelar, ...
The Spanish Journal of Psychology 16, E13, 2013
122013
Treinar memória de trabalho promove mudanças em inteligência fluida?
MM Alves, RS Silva
Temas em Psicologia, 2017
112017
Longitudinal impact and effects of booster sessions in a cognitive training program for healthy older adults
LM Felix, M Mansur-Alves, M Teles, L Jamison, H Golino
Archives of Gerontology and Geriatrics 94, 104337, 2021
92021
O desenvolvimento das dimensões anti-sociais da personalidade
MA Alvarenga, M Mansur-Alves, FM Franco
VG Haase, FO Ferreira & JF Penna, Aspectos Biopsicossociais da saúde na …, 2009
92009
Preliminary evidence of effectiveness in cognitive training to improve school children intelligence
M Mansur-Alves, C Flores-Mendoza, CJ Tierra-Criollo
Psicologia, Reflexão e Crítica 26 (3), 423, 2013
82013
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20