Marcela Mansur-Alves
Marcela Mansur-Alves
Departamento de Psicologia, Universidade Federal de Minas Gerais
E-mail confirmado em ufmg.br
TítuloCitado porAno
Reciprocal effects between fluid and crystallized intelligence and their dependence on parents' socioeconomic status and education
H Rindermann, C Flores-Mendoza, M Mansur-Alves
Learning and Individual Differences 20 (5), 544-548, 2010
742010
Inexistência de diferenças de sexo no fator g (inteligência geral) e nas habilidades específicas em crianças de duas capitais brasileiras
C Flores-Mendoza, MM Alves, ÁJ Lelé, DR Bandeira
Psicologia: reflexão e crítica. Vol. 20, n. 3 (set./dez. 2007), p. 499-506., 2007
402007
Cognitive sex differences in reasoning tasks: Evidence from Brazilian samples of educational settings
C Flores-Mendoza, KF Widaman, H Rindermann, R Primi, ...
Intelligence 41 (1), 70-84, 2013
322013
Evidências preliminares da efetividade do treinamento cognitivo para melhorar a inteligência de crianças escolares
M Mansur-Alves, C Flores-Mendoza, CJ Tierra-Criollo
Psicologia: Reflexão e Crítica 26 (3), 423-434, 2013
172013
O que mede o desenho da figura humana?: Estudos de validade convergente e disciminante
CE Flores-Mendoza, M Mansur-Alves, FJ Abad, ÁJ Lelé
Boletim de Psicologia 60 (132), 73-84, 2010
162010
Fluid intelligence and school performance and its relationship with social variables in Latin American samples
C Flores-Mendoza, M Mansur-Alves, R Ardila, RD Rosas, ...
Intelligence 49, 66-83, 2015
142015
Considerations about IQ and human capital in Brazil
C Flores-Mendoza, KF Widaman, M Mansur-Alves, JH da Silva Filho, ...
Temas em Psicologia 20 (1), 133-154, 2012
142012
Working memory training does not improve intelligence: Evidence from Brazilian children
M Mansur-Alves, C Flores-Mendoza
Psicologia: Reflexão e Crítica 28 (3), 474-482, 2015
102015
Etabilidade temporal e correlatos desenvolvimentais do traço de neuroticismo em crianças em fase escolar
M Mansur-Alves, C Flores-Mendoza
Psicologia em Estudo 14 (4), 807-815, 2009
82009
Psychoticism and disruptive behavior can be also good predictors of school achievement
C Flores-Mendoza, K Widaman, M Mansur-Alves, TD Bacelar, ...
The Spanish journal of psychology 16, 2013
62013
Preliminary evidence of effectiveness in cognitive training to improve school children intelligence
M Mansur-Alves, C Flores-Mendoza, CJ Tierra-Criollo
Psicologia: Reflexão e Crítica 26 (3), 423-434, 2013
62013
Impact of the Psychological Testing Assessment System (SATEPSI) for scientific publications in psychological assessment
M Mansur-Alves, RS Silva, SCÁ Fernandes
Psico-USF 21 (1), 179-188, 2016
52016
Treinar memória de trabalho promove mudanças em inteligência fluida?
M Mansur-Alves, R Saldanha-Silva
Temas em Psicologia 25 (2), 787-807, 2017
42017
Multi-source assessment of neuroticism trait in school children
M Mansur-Alves, C Flores-Mendoza, FJ Abad
Estudos de Psicologia (Campinas) 27 (3), 315-327, 2010
32010
There are no sex differences on g factor and specific abilities in children from two Brazilian capitals
CE Flores-Mendoza, M Mansur-Alves, ÁJ Lelé, DR Bandeira
Psicologia: Reflexão e Crítica 20 (3), 499-506, 2007
32007
Estresse e Coping de Árbitros de Futebol no Teste Físico FIFA
ACP Monteiro, MVG Froeseler, M Mansur-Alves
Psicologia: Ciência e Profissão 38 (1), 102-115, 2018
22018
Stability and developmental correlates of neuroticism trait in school children
M Mansur-Alves, C Flores-Mendoza
Psicologia em Estudo 14 (4), 807-815, 2009
22009
The event-related desynchronization (ERD) correlated to psychometric intelligence in Brazil: a neural efficiency study methodology
M Mansur-Alves, SA dos Santos Filho, C Flores-Mendoza, ...
Rev. Bras. Eng. Biom 28 (1), 36-43, 2012
12012
Avaliação multi-informe do traço de neuroticismo em escolares
M Mansur-Alves, C Flores-Mendoza, FJ Abad
Estudos de Psicologia 27 (3), 315-327, 2010
12010
Maladaptive beliefs as mediators of the relationship between personality traits and Borderline Personality Disorder symptoms
R SALDANHA-SILVA, FL NUNES, HA REZENDE, M MANSUR-ALVES
Estudos de Psicologia (Campinas) 36, 2019
2019
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20