Seguir
Marco Antonio Sanches Anastacio
Marco Antonio Sanches Anastacio
E-mail confirmado em cruzeirodosul.edu.br - Página inicial
Título
Citado por
Citado por
Ano
O uso do aplicativo Socrative como ferramenta de engajamento no processo de aprendizagem: uma aplicação das Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação no ensino de Física
MAS Anastacio, MR Voelzke
Research, Society and Development 9 (3), 17, 2020
122020
Digital Technologies and Science Teaching in context of BNCC and Pandemic
MAS Anastacio, MR Voelzke
Tendências de Pesquisa em Ensino de Ciências e Matemática (ISBN: 978-65-272 …, 2024
2024
Don't Look Up: the Podcast as a Tool to Enhance Scientific Literacy in High School
MA Sanches Anastacio, MR Voelzke, A Coelho da Silva, ...
Revista Ubiquidade (ISSN 2236-9031 6, 76-91, 2023
2023
NÃO OLHE PARA CIMA
MAS ANASTACIO, MR VOELZKE, AC da SILVA, VA RODRIGUES
Revista de Ubiquidade 6 (2), 76-91, 2023
2023
Analysis of prior knowledge in astronomy of high school students in a school in the private network of São Paulo
MAS Anastacio, MR Voelzke
Revista Multidisciplinar em Educação e Meio Ambiente (ISSN 2675-813X 4, 1-6, 2023
2023
Astronomy Topics as Advance Organizers in the Study of Scientific Notation and Measurement Units
MAS Anastacio, MR Voelzke
Abakos (ISSN 2316-9451 10, 130-142, 2022
2022
The Phet Colorado Simulator in Physics Teaching: AN Application in Simple Electric Circuits Study
MAS Anastacio, MR Voelzke
Proceedings of the XIX Research Meeting in Physics Teaching 19, 2, 2022
2022
ASTRONOMIA NO ENSINO MÉDIO E OS ITINERÁRIOS FORMATIVOS DE CIÊNCIAS DA NATUREZA
MAS Anastacio, MR Voelzke
REPPE-Revista de Produtos Educacionais e Pesquisas em Ensino 6 (1), 113-129, 2022
2022
Astronomy in High School and Formative Itineraries of Nature Sciences
MA Sanches Anastacio, MR Voelzke
Revista de Produtos Educacionais e Pesquisas em Ensino (ISSN 2526-9542 6 …, 2022
2022
Astronomy teaching as a formative itinerary in natural sciences in high school
MAS Anastacio, MR Voelzke
Boletim da Sociedade Astronômica Brasileira 34 (1), 168-169, 2022
2022
Computação Desplugada
MAS Anastacio, J Schimiguel, AT Barboza Junior, LATD Kamimura
Pensamento Computacional, 186, 2022
2022
Astronomy topics as a previous organizer in the study of scientific notation and unit of measure: an approach with focus on Meaningful Learning Theory
MA Anastacio, MR Voelzke
43rd COSPAR Scientific Assembly. Held 28 January-4 February 43, 2187, 2021
2021
Astronomia no Ensino Médio: uma proposta de curso híbrido com o uso de ambiente virtual de aprendizagem
MAS Anastacio
https://cruzeirodosuledubr0-my.sharepoint.com/personal …, 2020
2020
Astronomy in High School: a hybrid course proposal with the use of a virtual learning environment
MAS Anastacio, MR Voelzke
Educational Product 1, 1, 2020
2020
High School Astronomy: a course proposal with a focus on meaningful learning and the use of a collaborative environment as a Digital Technology tool
MAS Anastacio
Masters Thesis, 4, 2020
2020
Units of measure and scientific notation
MAS Anastacio, MR Voelzke
Report of Cruzeiro do Sul University, 2, 2020
2020
Analysis of the previous basic’s Astronomy knowledge in students of the 2nd and 3rd years of high school
MAS Anastacio, MR Voelzke
Boletim da Sociedade Astronômica Brasileira 32 (1), 97-98, 2020
2020
Astronomia no ensino médio: uma proposta de curso com foco na aprendizagem significativa e uso de ambiente colaborativo como ferramenta de tecnologia digital
MAS ANASTACIO
Universidade Cruzeiro do Sul, 2020
2020
The use of Socrative application as an engagement tool in the learning process: an application of Digital Information and Communication Technologies in Physics' education
MAS Anastacio, MR Voelzke
Research 9, 1-13, 2020
2020
INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL NA EDUCAÇÃO: POTENCIALIDADES, DESAFIOS E UMA VISÃO CRÍTICA
VA RODRIGUES, MST ARAÚJO, MAS ANASTACIO
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20