O uso do aplicativo Socrative como ferramenta de engajamento no processo de aprendizagem: uma aplicação das Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação no ensino de Física MAS Anastacio, MR Voelzke Research, Society and Development 9 (3), 17, 2020 | 12 | 2020 |
Digital Technologies and Science Teaching in context of BNCC and Pandemic MAS Anastacio, MR Voelzke Tendências de Pesquisa em Ensino de Ciências e Matemática (ISBN: 978-65-272 …, 2024 | | 2024 |
Don't Look Up: the Podcast as a Tool to Enhance Scientific Literacy in High School MA Sanches Anastacio, MR Voelzke, A Coelho da Silva, ... Revista Ubiquidade (ISSN 2236-9031 6, 76-91, 2023 | | 2023 |
NÃO OLHE PARA CIMA MAS ANASTACIO, MR VOELZKE, AC da SILVA, VA RODRIGUES Revista de Ubiquidade 6 (2), 76-91, 2023 | | 2023 |
Analysis of prior knowledge in astronomy of high school students in a school in the private network of São Paulo MAS Anastacio, MR Voelzke Revista Multidisciplinar em Educação e Meio Ambiente (ISSN 2675-813X 4, 1-6, 2023 | | 2023 |
Astronomy Topics as Advance Organizers in the Study of Scientific Notation and Measurement Units MAS Anastacio, MR Voelzke Abakos (ISSN 2316-9451 10, 130-142, 2022 | | 2022 |
The Phet Colorado Simulator in Physics Teaching: AN Application in Simple Electric Circuits Study MAS Anastacio, MR Voelzke Proceedings of the XIX Research Meeting in Physics Teaching 19, 2, 2022 | | 2022 |
ASTRONOMIA NO ENSINO MÉDIO E OS ITINERÁRIOS FORMATIVOS DE CIÊNCIAS DA NATUREZA MAS Anastacio, MR Voelzke REPPE-Revista de Produtos Educacionais e Pesquisas em Ensino 6 (1), 113-129, 2022 | | 2022 |
Astronomy in High School and Formative Itineraries of Nature Sciences MA Sanches Anastacio, MR Voelzke Revista de Produtos Educacionais e Pesquisas em Ensino (ISSN 2526-9542 6 …, 2022 | | 2022 |
Astronomy teaching as a formative itinerary in natural sciences in high school MAS Anastacio, MR Voelzke Boletim da Sociedade Astronômica Brasileira 34 (1), 168-169, 2022 | | 2022 |
Computação Desplugada MAS Anastacio, J Schimiguel, AT Barboza Junior, LATD Kamimura Pensamento Computacional, 186, 2022 | | 2022 |
Astronomy topics as a previous organizer in the study of scientific notation and unit of measure: an approach with focus on Meaningful Learning Theory MA Anastacio, MR Voelzke 43rd COSPAR Scientific Assembly. Held 28 January-4 February 43, 2187, 2021 | | 2021 |
Astronomia no Ensino Médio: uma proposta de curso híbrido com o uso de ambiente virtual de aprendizagem MAS Anastacio https://cruzeirodosuledubr0-my.sharepoint.com/personal …, 2020 | | 2020 |
Astronomy in High School: a hybrid course proposal with the use of a virtual learning environment MAS Anastacio, MR Voelzke Educational Product 1, 1, 2020 | | 2020 |
High School Astronomy: a course proposal with a focus on meaningful learning and the use of a collaborative environment as a Digital Technology tool MAS Anastacio Masters Thesis, 4, 2020 | | 2020 |
Units of measure and scientific notation MAS Anastacio, MR Voelzke Report of Cruzeiro do Sul University, 2, 2020 | | 2020 |
Analysis of the previous basic’s Astronomy knowledge in students of the 2nd and 3rd years of high school MAS Anastacio, MR Voelzke Boletim da Sociedade Astronômica Brasileira 32 (1), 97-98, 2020 | | 2020 |
Astronomia no ensino médio: uma proposta de curso com foco na aprendizagem significativa e uso de ambiente colaborativo como ferramenta de tecnologia digital MAS ANASTACIO Universidade Cruzeiro do Sul, 2020 | | 2020 |
The use of Socrative application as an engagement tool in the learning process: an application of Digital Information and Communication Technologies in Physics' education MAS Anastacio, MR Voelzke Research 9, 1-13, 2020 | | 2020 |
INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL NA EDUCAÇÃO: POTENCIALIDADES, DESAFIOS E UMA VISÃO CRÍTICA VA RODRIGUES, MST ARAÚJO, MAS ANASTACIO | | |