Takeyoshi Imasato
Takeyoshi Imasato
Verified email at ufrgs.br
TitleCited byYear
Autoridade e legitimidade em estratégia
AA Faria, T Imasato
Fundação Getulio Vargas, Escola Brasileira de Administração Pública e de …, 2007
172007
Administrative reforms and global managerialism: a critical analysis of three Brazilian state reforms
T Imasato, PEM Martins, OP Pieranti
Canadian Journal of Administrative Sciences/Revue Canadienne des Sciences de …, 2011
162011
Reformas administrativas brasileiras recentes: a dimensão estrutural e o desafio de quebra de um paradigma na administração pública
PEM Martins, T Imasato, OP Pieranti
XXXI ENANPAD, 2007
112007
Is predatory publishing a real threat? Evidence from a large database study
MS Perlin, T Imasato, D Borenstein
Scientometrics 116 (1), 255-273, 2018
102018
The Brazilian scientific output published in journals: A study based on a large CV database
MS Perlin, AAP Santos, T Imasato, D Borenstein, S Da Silva
Journal of Informetrics 11 (1), 18-31, 2017
102017
O que gestão estratégica tem a ver com capitalismo (s)?
A de Almeida Faria, T Imasato, ALM Guedes
RAC-Revista de Administração Contemporânea 18, 1-21, 2014
102014
The Brazilian sub-imperialist strategy of regional insertion
M Ceci Misoczky, T Imasato
critical perspectives on international business 10 (4), 274-290, 2014
92014
Narrativas e histórias nos estudos organizacionais: um diálogo sobre referências e práticas
MC Misoczky, T Imasato
Revista Economia & Gestão 5 (11), 77-96, 2005
72005
Delinking legitimacy: a decolonial critique of Brazilian ethanol
T Imasato
critical perspectives on international business 6 (2/3), 128-144, 2010
62010
Análise do Perfil dos Acadêmicos e de suas Publicações Científicas em Administração
T Imasato, MS Perlin, D Borenstein
RAC-Revista de Administração Contemporânea 21 (1), 62-83, 2017
52017
CORONELISMO: UM REFERENTE ANACRÔNICO NO ESPAÇO ORGANIZACIONAL BRASILEIRO CONTEMPORÂNEO?
PEM Martins, LS Moura, T Imasato
Organizações & Sociedade 18 (58), 389-402, 2011
32011
Estratégia, legitimidade e biocombustíveis: uma perspectiva geopolítica
T Imasato
32010
Responsabilidade Social Corporativa em Marketing: em Defesa de uma Abordagem Plural
A Faria, FF Sauerbron, MW Hemais, T Imasato
III ENCONTRO DE MARKETING DA ASSOCIAÇÃO NACIONAL DE PÓSGRADUAÇÃO E PESQUISA …, 2008
32008
Brasília e Modernidade: um ensaio sobre o processo de produção da capital brasileira
T Imasato, ML Véras
Gestão e Sociedade 6 (15), 335-359, 2012
22012
Bringing back public strategists and administration in a context of crisis of capitalism
A Faria, R Marens, T Imasato
ENCONTRO DE ESTUDOS EM ESTRATÉGIA 5, 1-16, 2009
22009
O Sentido dos Planos de Negócios na Vivência de Novos Empresários do Setor de Informática e Graduados de Incubadores
T Imasato, M MISOCZKY
Encontro Anual da ANPAD. Curitiba, 2005
22005
Predatory publishers threaten to consume public research funds and undermine national academic systems-the case of Brazil
MS Perlin, T Imasato, D Borenstein
Impact of Social Sciences Blog, 2018
12018
What Does Strategic Management Have to do With Capitalism (s)?
AA Faria, T Imasato, ALM Guedes
Revista de Administração Contemporânea 18 (SPE), 2-21, 2014
12014
What strategic management has to do with capitalism (s)?
A Faria, T Imasato, AL Guedes
Academy of Management Proceedings 2013 (1), 16450, 2013
12013
A critical appraisal of legitimation and delegitimation strategies in the Brazilian ethanol market: de-linking legitimacy and legitimation
T Imasato
Sixth International Critical Management Studies Conference, 2009
12009
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20