José Paulo Cravino
TítuloCitado porAno
Investigação sobre a Mediação de professores de Ciências Físicas em sala de aula
JB Lopes, AA Silva, JP Cravino, C Viegas, AE Cunha, E Saraiva, ...
Vila Real: Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro, 2010
542010
Contribution of a computer simulation to students’ learning of the physics concepts of weight and mass
C Sarabando, JP Cravino, AA Soares
Procedia Technology 13, 112-121, 2014
512014
MEDIATION OF STUDENT LEARNING: DIMENSIONS AND EVIDENCES IN SCIENCE TEACHING.
JB Lopes, JP Cravino, MJ Branco, E Saraiva, AA Silva
Problems of Education in the 21st Century 9, 2008
422008
Constructing and using multimodal narratives to research in science education: contributions based on practical classroom
JB Lopes, AA Silva, JP Cravino, CA Santos, A Cunha, A Pinto, A Silva, ...
Research in Science Education 44 (3), 415-438, 2014
342014
Improving the learning of physics and development of competences in engineering students
JB Lopes, C Viegas, JP Cravino
International Journal of Engineering Education (IJEE) 26 (3), 612-627, 2010
212010
Transversal traits in science education research relevant for teaching and research: A meta‐interpretative study
JB Lopes, AA Silva, JP Cravino, N Costa, L Marques, C Campos
Journal of Research in Science Teaching 45 (5), 574-599, 2008
212008
Plasmodium falciparum: red blood cell binding studies using peptides derived from rhoptry-associated protein 2 (RAP2)
R López, J Valbuena, H Curtidor, A Puentes, LE Rodríguez, J García, ...
Biochimie 86 (1), 1-6, 2004
202004
La enseñanza de Física General en la Universidad. Propuestas de investigación
JP Cravino, JB Lopes
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2003
192003
IMPROVING STUDENT UNDERSTANDING OF THE CONCEPTS OF WEIGHT AND MASS WITH A COMPUTER SIMULATION.
C Sarabando, JP Cravino, AA Soares
Journal of Baltic Science Education 15 (1), 2016
172016
Instrumentos de Ajuda à Mediação do Professor Para Promover a Apredizagem dos Alunos e o Desenvolvimento Profissional dos Professores
JB Lopes, AA Silva, JP Cravino, C Viegas, AE Cunha, E Saraiva, ...
Revista do Centro de Investigação e Inovação em Educação 2 (1), 125-171, 2012
172012
Apresentação de ferramentas de ajuda à mediação dos professores de ciências físicas
JB Lopes, JP Cravino, AA Silva, A Tavares, AE Cunha, A Pinto, J Branco
Vila Real: UTAD. Consultado a 25, 2009
172009
Como promover práticas epistémicas na sala de aula–Ferramenta de ajuda à mediação (5 de 5)
J Lopes, J Cravino, A Silva, A Tavares, A Cunha, A Pinto, C Santos, ...
Vila Real: UTAD. Disponível em: http://recipp. ipp. pt/bitstream/10400.22 …, 2009
152009
Envolver os alunos na realização de trabalho experimental de forma produtiva: o caso de um professor experiente em busca de boas práticas.
AE Cunha, JB Lopes, JP Cravino, CA Santos
Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias 11 (1), 2012
142012
Effective teaching for intended learning outcomes in science and technology (Metilost)
B Lopes, P Cravino, AA Silva
Nova Science, 2010
132010
Ensino da física geral nas universidades públicas portuguesas e a sua relação com o sucesso escolar: caracterização do problema e desenho, implementação e avaliação de uma …
JPCC Cravino
122004
Como promover o envolvimento produtivo dos alunos na aprendizagem de ciências físicas–Ferramenta de ajuda à mediação (1 de 5)
JB Lopes, JP Cravino, AA Silva, A Tavares, AE Cunha, A Pinto, C Santos, ...
Vila Real: UTAD. Acedido em 23, 2009
112009
Enhancing students’ motivation to learn software engineering programming techniques: a collaborative and social interaction approach
RR Nunes, D Pedrosa, B Fonseca, H Paredes, J Cravino, L Morgado, ...
International Conference on Universal Access in Human-Computer Interaction …, 2015
102015
Como potenciar a utilização de contextos científicos e tecnológicos no ensino das ciências físicas–Ferramenta de ajuda à mediação (3 de 5)
JB Lopes, JP Cravino, AA Silva, A Tavares, AE Cunha, A Pinto, C Santos, ...
Vila Real: UTAD. Acedido em 23, 2009
92009
HOW DO TEACHERS OF PHYSICAL SCIENCES WITH DIFFERENT PROFESSIONAL EXPERIENCES USE VISUAL REPRESENTATIONS WITH EPISTEMIC FUNCTIONS IN THE CLASSROOM.
E Saraiva, JB Lopes, JP Cravino, CA Santos
Problems of Education in the 21st Century 42, 2012
82012
Self-regulated learning in computer programming: strategies students adopted during an assignment
D Pedrosa, J Cravino, L Morgado, C Barreira
International Conference on Immersive Learning, 87-101, 2016
72016
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20