Seguir
Rebecca Ortiz La Banca Barber
Rebecca Ortiz La Banca Barber
Children’s Hospital Los Angeles
Nenhum e-mail foi confirmado
Título
Citado por
Citado por
Ano
Play-based interventions delivered by child life specialists: Teachable moments for youth with type 1 diabetes
RO La Banca, DA Butler, LK Volkening, LM Laffel
Journal of Pediatric Health Care 34 (4), 356-365, 2020
222020
Benefits of participation in a summer camp to self-care for children and adolescents with diabetes: the perception of mothers
JMP Venancio, RO La Banca, CA Ribeiro
Escola Anna Nery 21, e20170004, 2017
152017
Children in outpatient follow-up: perspectives of care identified in interviews with puppet
ACAB Leite, WA Alvarenga, JR Machado, LF Luchetta, ROL Banca, ...
Revista Gaúcha de Enfermagem 40, e20180103, 2019
142019
A força brincar-cuidar na enfermagem pediátrica: perspectivas de enfermeiros em grupos focais
EBS Maia, ROL Banca, S Rodrigues, ECD Pontes, MC Sulino, RAG Lima
Texto & Contexto-Enfermagem 31, e20210170, 2022
122022
Crianças em seguimento ambulatorial: perspectivas do atendimento evidenciadas por entrevista com fantoche
ACAB Leite, WA Alvarenga, JR Machado, LF Luchetta, ROL Banca, ...
Revista Gaúcha de Enfermagem 40, e20180103, 2019
122019
Use of continuous subcutaneous insulin infusion in children and adolescents with type 1 diabetes mellitus: a systematic mapping review
CS Alvarenga, RO La Banca, RR Neris, V de Cássia Sparapani, ...
BMC endocrine disorders 22 (1), 43, 2022
112022
Benefícios da participação em um acampamento no autocuidado de crianças e adolescentes com diabetes: percepção das mães
JMP Venancio, RO La Banca, CA Ribeiro
Escola Anna Nery 21, e20170004, 2017
112017
Nurses' perspectives on acquiring play-based competence through an online course: a focus group study in Brazil
EBS Maia, RO La Banca, LC Nascimento, LF Schultz, ...
Journal of Pediatric Nursing 57, e46-e51, 2021
92021
STRATEGIES TO EDUCATE YOUNG PEOPLE WITH TYPE 1 DIABETES MELLITUS ON INSULIN THERAPY: SYSTEMATIC REVIEW
RO La Banca, VC Sparapani, M Bueno, T Costa, EC Carvalho, ...
Texto & Contexto-Enfermagem 29, e20180338, 2020
92020
Brinquedo Terapêutico no ensino da insulinoterapia a crianças com diabetes: estudo de caso qualitativo
RO La Banca, CA Ribeiro, MS Freitas, MA de Oliveira Freitas, ...
Revista Eletrônica de Enfermagem 21, 52591-52591, 2019
92019
School experience of children with diabetes mellitus expressed by dramatic therapeutic play
RO La Banca, OO Monteiro, CA Ribeiro, RIH Borba
Rev enferm UFPE.[Internet]. Recife, 9009-17, 2015
92015
Técnicas de aplicação de insulina
R Banca, M Marroni, M Oliveria, V Sparapani, P Pascali, S Oliveira, ...
Diretriz Oficial da Sociedade Brasileira de Diabetes [Internet], 557753.2022-4, 2022
82022
How to talk to children and adolescents with cancer about spirituality? establishing a conversation model
WA Alvarenga, ACAB Leite, AA Menochelli, R Ortiz La Banca, ...
Journal of Pediatric Oncology Nursing 38 (2), 116-130, 2021
82021
A fun way to learn about diabetes: using therapeutic play in a Brazilian camp
RO La Banca, MC de Moraes Brandão, V de Cássia Sparapani, ...
Journal of pediatric nursing 53, e35-e40, 2020
82020
Checklists for assessing skills of children with type 1 diabetes on insulin injection technique
R Ortiz La Banca, F Rebustini, WA Alvarenga, EC de Carvalho, M Lopes, ...
Journal of Diabetes Science and Technology 16 (3), 742-750, 2022
72022
Therapeutic play to teach children with type 1 diabetes insulin self‐injection: a pilot trial in a developing country
RO La Banca, LMB Laffel, LK Volkening, V C Sparapani, EC de Carvalho, ...
Journal for Specialists in Pediatric Nursing 26 (1), e12309, 2021
72021
Health care transition in type 1 diabetes: perspectives of diabetes care and education specialists caring for young adults
ER Goethals, RO La Banca, PW Forbes, GH Telo, LM Laffel, KC Garvey
The Diabetes Educator 46 (3), 252-260, 2020
72020
Therapeutic play in the teaching of insulin therapy to children with diabetes: a qualitative case study
RO La Banca, CA Ribeiro, MS Freitas, MA de Oliveira, LCN Freitas, ...
Rev. Eletr. Enf 21 (52591), 10.5216, 2019
72019
A VIVÊNCIA DA CRIANÇA ESCOLAR COM DIABETES MELLITUS EXPRESSA POR MEIO DO BRINQUEDO TERAPÊUTICO DRAMÁTICO.
R Ortiz La Banca, O de Oliveira Monteiro, C Amalia Ribeiro, ...
Journal of Nursing UFPE/Revista de Enfermagem UFPE, 2015
72015
Posicionar a los niños en el centro de su cuidado: reflexiones sobre el desarrollo cognitivo y la alfabetización en salud infantil
R Ortiz La Banca, LC Nascimento
Revista da Escola de Enfermagem da USP 53, 2019
6*2019
O sistema não pode executar a operação agora. Tente novamente mais tarde.
Artigos 1–20