Decoloniality and disruption of the scientific status quo: Dissemination of universal theoretical assumptions in international research AL de França Sá, G Marsico Review of General Psychology 26 (4), 416-425, 2022 | 3 | 2022 |
Lazy Charity in the School’s Context from Paulo Freire’s Perspective AL de França Sá Human Arenas 4 (4), 599-606, 2021 | 2 | 2021 |
Expelled from Eden: How human beings turned planet Earth into a hostile place AL de França Sá, V Lino Bernardes Journal of the History of the Behavioral Sciences 57 (4), 358-375, 2021 | 1 | 2021 |
" Tenho um aluno com transtorno de aprendizagem": a subjetividade social de professoras em uma escola do Distrito Federal ALF Sá | 1 | 2015 |
Beyond the Modernist Project: A Decolonial Turn in the History of Psychology W Pickren, AL de França Sá Integrative Psychological and Behavioral Science 58 (1), 12-22, 2024 | | 2024 |
School Institutionalization and its Contribution to the Production of Learning Disorders: a Study on the School’S Social Subjectivity ALDE SÁ, G MARSICO Revista Brasileira de Educação Especial 28, 2022 | | 2022 |
A Institucionalização Escolar e sua Contribuição para a Produção de Transtornos de Aprendizagem: um Estudo sobre a Subjetividade Social da Escola ALDE SÁ, G MARSICO Revista Brasileira de Educação Especial 28, 2022 | | 2022 |
What Can Culture Teach Us About the Concept of a Subject? Ongoing Debate on Ethics in Developmental Psychology Research J Janunzi, AL Sá, G Marsico Human Arenas 1 (https://doi.org/10.1007/s42087-021-00239), https://link …, 2021 | | 2021 |
Prevalência de sequelas pós-traumatismos dentários em crianças de idade pré-escolar em uma unidade de educação infantil do município de Lagarto, Sergipe ALF Sá DOL-Departamento de Odontologia–Lagarto-Presencial, 2018 | | 2018 |
OS DESAFIOS DA METODOLOGIA QUALITATIVA NAS PESQUISAS EM PSICOLOGIA E EDUCAÇÃO AL de França Sá, M dos Santos Bezerra REVISTA EIXO 6 (3), 3-11, 2017 | | 2017 |
Educação Inclusiva: as complexidades da inclusão e da diferença na cultura escolar contemporânea SE Orrú, C Gomes, SA Siquelli, AL de França Sá, LJM de Carvalho [2018] Congreso Internacional de Educación y Aprendizaje, 2017 | | 2017 |
O refinamento científico do processo de exclusão: transtornos, cultura e" prova universal" AL de França Sá [2018] Congreso Internacional de Educación y Aprendizaje, 2017 | | 2017 |
Literature and Subjectivity in Education in the Age of “Non-Party School and Gag Law” MEM da Rosa, AL de França Sá Revista Guará-Revista de Linguagem e Literatura 7 (1), 11 págs.-11 págs., 2017 | | 2017 |
Teoria da dialogicidade de Paulo Freire: a educação bancária na era dos transtornos de aprendizagem RP Cunha, ABS Nascimento, SE Orrú, ALF Sá, V Silva IX Encontro Internacional do Fórum Paulo Freire, 2014 | | 2014 |
LITERATURA E SUBJETIVIDADE NA EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE “ESCOLA SEM PARTIDO E LEI DA MORDAÇA” AL de França Sá | | |
A lógica biomédica e o paradigma científico na escola AL de França Sá, RP da Cunha | | |